Gjest lillemusmei Skrevet 30. september 2000 Del Skrevet 30. september 2000 Gutten min på 2.5 år har noen merkelige utslett på føttene. Barnehagen sier det er vannkopper, men vi er ikke helt sikre. Det er kun på føttene, det er veldig få prikker, rødt rundt og en liten gråbrun prikk innerst med lysere gult mellom det røde og det gråbrune. Jeg ønsker meg så innmari et bilde av vannkopper, men finner ingen steder på internett. Kan noen hjelpe meg? Hvor lenge må gutten være hjemme fra barnehagen om det er vannkopper? (Det er jo bare bra at barn får det.)Hva kan det være om det ikke er vannkopper? Synes det er veldig rart med prikker KUN på føttene, kan det være vannkopper likevel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5474-vannkopper/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 1. oktober 2000 Del Skrevet 1. oktober 2000 Til Lillemusmei. det første jeg tenker på er en virusinfeksjon som oftest rammer små barnehagebarn, som heter hand-foot-mouth. Viruset er beslektet med munn-og klovsykeviruset, men er helt ufarlig. Hvis du titter nøye, vil du trolig finne små blemmer også i håndflater og i munnen. Om det er dette han har, så behøver han ikke være hjemme fra barnehagen, om han ikke har feber eller nedsatt allmenntilstand. Det er svært sjelden at vannkopper kun gir utslett på føtter, men det kan ikke utelukkes. Dersom det er vannkopper, skal han være hjemme til de siste blemmene har tørket inn. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5474-vannkopper/#findComment-29626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.