Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal stille spørsmålet heller, men jeg er så fortvilet over at min lege ikke har sendt inn papirene til trygdekontoret, og min lønn opphører i løpet av denne måned.

Jeg har hatt flere timer hos legen for å klargjøre skjemaene, om ble levert til han i juni, men ingen ting skjer, hver gang sier han at i morgen - i løpet av uka skal han fylle ut skjemaene. Jeg spurte i forumet for trygdesaker om dette for noen dager siden og svaret var at jeg skulle "sette meg på ryggen til legen".

Jeg har flere kroniske sykdommer, bl a hypotherose, kols/astma og jeg har for en tid tilbake fått diagnosen postviralt utmattingssyndrom. En spesialist beskrev det som asteni.

I løpet av de siste 4 år har jeg også hatt to kreftoperasjoner og det er etter den siste av disse at jeg har fått slike problemer med kreftene/utmattingen.

Jeg har forsøkt å jobbe helt, delsvis og aktivt, men jeg greier det ikke. Når jeg passer på å få hvile godt og mye nok, så kan jeg fungere noe , og jeg kan da se ganske frisk ut, men jeg tilbringer mesteparten av dagen i hvilestilling og det er ikke mye liv utenfor hjemmet som jeg har hatt det siste året. De gangen jeg har forsøkt å jobben har det gått bra noen dager - når jeg har vært hjemme lenge nok - men så har utmattingen bygd seg opp og til sist så er det bare noen timer som skal til, så har utmattingen blitt mere og mere konstant. Denne utmattingen har gjort meg ganske isolert, det er ikke så morsomt å besøk noen når jeg må legge meg å hvile for å orke å reise hjem igjen.

Mitt mål har hele tiden vært å kunne være i jobb, helt eller delvis og inne i hodet mitt har jeg "stresset" med å komme raskt i jobb igjen.

Nå orker jeg snart ikke mere, og jeg forstår ikke hvorfor legen ikke sender inn de aktuelle papirene til trygdkontoret. Det har aldri vært noe problem med sykemeldinger.

Kjære leger, hva gjør jeg nå , jeg føler at det snart kan bli psykinske problemer også oppe i dette her, det har jeg frem til nå unngått, og det trenger jeg helle ikke, så hva gjør jeg ?

Venlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5477-kj%C3%A6re-leger-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til pinky vedr. trygdesak. Du kan forsøke å ringe saksbehendleren din på trygdekontoret, og forklare situasjonen. Trolig har denne allerede mast på legen din. Sannsynligvis har legen din svært mye å gjøre, og saken din kan høres litt vanskelig ut fordi det er så mange sykdommer å ta stilling til. Jeg tror imidlertid du kan stole på at papirer blir innsendt i tide, kanskje siste liten. Skjønner at det kan være vanskelig å gå å vente og være usikker på en saksbehandling som blir så viktig for resten av livet ditt. Du vil alltids kunne få overgangsordninger inntil permanente vedtak blir fattet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...