Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå

Jeg skrev et innlegg lenger ned om mannen min som slo meg foran datteren vår. Jeg har pratet med politiet i dag igjen og det er jo ikke mye de kan gjøre, dette er mest for å få han i registeret til en senere anledning. Det er egentlig helt sykt, men jeg orker heller ikke noe rettsak.

Jeg strever med følelsene mine. JEg klarer ikke å opparbeide meg tiltak nok til å reise fra han. JEg har ikke råd. HAdde det bra alene med den eldste datteren min før jeg flyttet med han, men flytter jeg fra han nå så har jeg tapt flere hundre tusen kroner. Skjønner ikke hvordan jeg skal få råd. Ikke har jeg vel egentlig lyst heller. Jeg er glad i ham tross alt. Alle syns nok jeg er dum, og det sier jeg selv, men det er ikke lett å bryte alle bånd. Har vært i et slik forhold før(faren til eldste jenta) hvor jeg kom meg ut.

Er det meg det er noe galt med som tiltrekker meg den typen menn? Jeg vet at det er hans skyld at han slår og ikke meg, ikke misforstå

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• leila

14

• Zirine

4

• Hawkwind

3

• vin

2

Mest aktive i denne tråden

På hvilken måte kan du komme til å tape flere hundre tusen kroner...?

Er det en situasjon hvor han har fått dine ting i særeie elns?

Om man går fra hverandre, skal jo alt deles, vet du....og sosialkontor og trygdekontor vil ihvertfall kunne informere deg om hvilke støtteordninger som finnes.

ta deg en tur innom der en dag du. Og legg gjerne frem faktaopplysningen om voldelig ektemann som du er redd for. Så får du se hvilke reelle muligheter du har, i stedet for å stole på hva andre har sagt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-223876
Del på andre sider

Gjest ikke nå

På hvilken måte kan du komme til å tape flere hundre tusen kroner...?

Er det en situasjon hvor han har fått dine ting i særeie elns?

Om man går fra hverandre, skal jo alt deles, vet du....og sosialkontor og trygdekontor vil ihvertfall kunne informere deg om hvilke støtteordninger som finnes.

ta deg en tur innom der en dag du. Og legg gjerne frem faktaopplysningen om voldelig ektemann som du er redd for. Så får du se hvilke reelle muligheter du har, i stedet for å stole på hva andre har sagt.

Jeg vet hva slags støtteordninger jeg har krav på, jeg har vært alene før med et barn. Jeg har nå to barn.

Grunnen til at jeg kommer til å tape flere hundretusen er at vi har kjøpt hus. Jeg gikk inn med egenkapital, og har særeie på den delen jeg har lagt inn, mens resten er felleseie. Selger vi huset nå taper vi på det ut ifra hva vi har lagt i det. Han skal da også ha sin prosentdel av gevinsten, noe som igjen reduserer min egenkapital. Dette vil gjøre det vanskelig for meg å få kjøpt en leilighet som jeg kan ha råd til å sitte med. -

Jeg har utdannelse, men i et lavtlønnsyrke som ingen kan klare å forsørge 3 personer på. Hvis jeg jobber full tid har jeg utbetalt ca 10000 kr i mnd også går det bort 5500 i barnepass, da sier det seg selv at det kan bli vanskelig. Overgangstønad får man kun i 3 år.

Nei det skal ikke være lett, jeg er rimelig fortvila nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke ha det sånn, men vil heller ikke gå fra han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-223972
Del på andre sider

Jeg vet hva slags støtteordninger jeg har krav på, jeg har vært alene før med et barn. Jeg har nå to barn.

Grunnen til at jeg kommer til å tape flere hundretusen er at vi har kjøpt hus. Jeg gikk inn med egenkapital, og har særeie på den delen jeg har lagt inn, mens resten er felleseie. Selger vi huset nå taper vi på det ut ifra hva vi har lagt i det. Han skal da også ha sin prosentdel av gevinsten, noe som igjen reduserer min egenkapital. Dette vil gjøre det vanskelig for meg å få kjøpt en leilighet som jeg kan ha råd til å sitte med. -

Jeg har utdannelse, men i et lavtlønnsyrke som ingen kan klare å forsørge 3 personer på. Hvis jeg jobber full tid har jeg utbetalt ca 10000 kr i mnd også går det bort 5500 i barnepass, da sier det seg selv at det kan bli vanskelig. Overgangstønad får man kun i 3 år.

Nei det skal ikke være lett, jeg er rimelig fortvila nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke ha det sånn, men vil heller ikke gå fra han.

Hva med barnebidrag og forsørgerbidrag da?

Det kan organiserers gjennom det offentlige vet du; slik at du får en sikker inntekt om han er en uvillig betaler...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-223975
Del på andre sider

Gjest ikke nå

Hva med barnebidrag og forsørgerbidrag da?

Det kan organiserers gjennom det offentlige vet du; slik at du får en sikker inntekt om han er en uvillig betaler...

Jeg vet det og vet også at det fungerer dårlig. Tviler på at jeg får forsørgerbidrag, men barnebidrag har jeg krav på. Det er likevel ikke en inntekt å stole på, da det eneste man er sikret er minstebidrag på 1160kr. Jeg får dette for elstejenta mi, men skulle egentlig hatt neste 3000kr i mnd. Dette skjer ikke da han nekter og betale og de ikke klarer å finne ut hvor han jobber. Jeg har da ikke krav på slike opplysninger.

Nei det er ikke lett som sagt, men jeg takker for alle råd.

Pratet akkurat med han og jeg er ikke den enste som er usikker nå. Problemet er at han ser ikke at det er han som har et problem, han mener jeg er like ille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224085
Del på andre sider

Jeg vet det og vet også at det fungerer dårlig. Tviler på at jeg får forsørgerbidrag, men barnebidrag har jeg krav på. Det er likevel ikke en inntekt å stole på, da det eneste man er sikret er minstebidrag på 1160kr. Jeg får dette for elstejenta mi, men skulle egentlig hatt neste 3000kr i mnd. Dette skjer ikke da han nekter og betale og de ikke klarer å finne ut hvor han jobber. Jeg har da ikke krav på slike opplysninger.

Nei det er ikke lett som sagt, men jeg takker for alle råd.

Pratet akkurat med han og jeg er ikke den enste som er usikker nå. Problemet er at han ser ikke at det er han som har et problem, han mener jeg er like ille.

Hmmm....virkelig sløvt av dem å ikke finne ut hvor han jobber da - han er en normal arbeidstaker vil jeg anta; og betaler da skatt o.l. som alle andre.

En telefon til likningskontor, hvor fødselsnummer oppgis; og de vil ha oppsport vedkommendes arbeidsgiver...

*sukk* det offentlige Norge kan gi en spader noen ganger....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224128
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes fryktelig synd på deg som er i en slik situasjon. Det kan nok virke som om du blir tiltrukket av, eller tiltrekker deg, en viss type menn. Vet at det er noen som gjør det.

Men uansett hvor trist historien din er kan jeg ikke hjelpe for å bli skikkelig forbanna på deg! For det første slår han deg foran barna - er du klar over hvor traumatisk det kan være?? Slikt noe kan henge igjen resten av livet og komplisere barnas følelsesliv som voksne. For det andre er sjansen stor for at han kommer til å slå dem også, dersom han ikke allerede har gjort det.

Så jeg forstår ikke at du som en ansvarlig mamma kan vurdere å tilgi ham "fordi jeg elsker ham". Snakker om egoisme! Du er først og fremst en mor, ikke en kjæreste.

Og penger har ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

Beklager at jeg er så krass, men du provoserte meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224381
Del på andre sider

Gjest enundrendesjel

Til informasjon : Det du har med deg inn i et forhold skal du ha med deg ut ! Altså hvis du har med deg 500.000.- inn, så skal du ha med deg 500.000.- ut !, deretter skal overskytende deles mellom dere, uavhengig av hvem som har betalt hva.

Kontakt en advokat, em mann som slår deg og banker opp de som prater med deg, trenger en tur på LUKKET AVDELING for å klarne hjernen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224433
Del på andre sider

Gjest ikke nå

Til informasjon : Det du har med deg inn i et forhold skal du ha med deg ut ! Altså hvis du har med deg 500.000.- inn, så skal du ha med deg 500.000.- ut !, deretter skal overskytende deles mellom dere, uavhengig av hvem som har betalt hva.

Kontakt en advokat, em mann som slår deg og banker opp de som prater med deg, trenger en tur på LUKKET AVDELING for å klarne hjernen.

Det du sier der stemmer ikke helt. Dette kommer ann på kontrakten en har skrivd og der står det at jeg eier en viss prosent mer enn han av boligen. Jeg kan ikke ta med meg det samme beløpet ut som jeg tok med inn hvis vi har tapt på boligen. Du mener vel ikke at han da skal ta opp lån for å dekke mine tap? Ikke for å forsvare han altså, men det syns jeg var litt urettferdig da. Grunnen til at det er skrivd sånn i kontrakten er at det blei mest rettferdig med tanke på en eventuell gevinst, eller tap. Vi hadde jo ikke planer om at det skulle gå til helvete så fort.

En annen ting han har da aldri slått noen som har prata med meg. Han har bare slått meg (som om ikke det er nok) så det er nok fra et annet innlegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224590
Del på andre sider

Gjest ikke nå

Jeg synes fryktelig synd på deg som er i en slik situasjon. Det kan nok virke som om du blir tiltrukket av, eller tiltrekker deg, en viss type menn. Vet at det er noen som gjør det.

Men uansett hvor trist historien din er kan jeg ikke hjelpe for å bli skikkelig forbanna på deg! For det første slår han deg foran barna - er du klar over hvor traumatisk det kan være?? Slikt noe kan henge igjen resten av livet og komplisere barnas følelsesliv som voksne. For det andre er sjansen stor for at han kommer til å slå dem også, dersom han ikke allerede har gjort det.

Så jeg forstår ikke at du som en ansvarlig mamma kan vurdere å tilgi ham "fordi jeg elsker ham". Snakker om egoisme! Du er først og fremst en mor, ikke en kjæreste.

Han har slått meg foran jentungen på 2 en gang og jeg vet at det ikke er bra. Nå er ho så liten enda at det ikke vil være noe hun tar med seg vidre.

Å si at han kommer til å slå barna vitner om uvitenhet fra din side. Det er stor forskjell på å slå en voksen person og et barn så det trenger nok ikke være et liketstrekk der. Jeg tror ærlig og oppriktig at han aldri kommer til å legge en finger på barna. Det er også noe jeg aldri hadde tilgitt og da hadde ikke jeg sitti her i dag.

Du kan få tro og mene at jeg er en stor egoist og deg om det, men du skal ikke dømme en person før du har gått en dag i deres sko. Jeg vet at jeg burde komme meg ut av forholdet pga av meg selv, men om det er det beste for barna det skal ingen utenfra få fortelle meg. Så lenge de ikke ser eller hører så har de ikke vondt av det.

Jeg har ingen planer om å godta dette i det uendelige det er helt sikker, men jo akkurat nå er det et spørsmål om økonomi og jeg trenger ingen bedreviter til å fortelle meg at penger ikke har noe med saken og gjøre.

Og hvis du tror jeg skriver dette for å forsvare han så er det helt feil. Jeg gjør ikke det og kommer heller aldri til å forsvare en slik handling, det er derfor jeg anmeldte han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224601
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke er lett å bryte ut av ett forhold!

Jeg levde med en mann som mishandlet meg i 6 år , det siste halvåret begynte han å bli hard mot jenta mi også(ristet henne flere ganger til hun ble blå på armene).

Jeg gikk ut av forholdet selv om jeg måtte betale han flere 100 000 (for å beholde hus som hadde økt i verdi) og var Jehovas Vitne (ulovlig!)

Det jeg vil frem til er at det ER ikke lett å bryte , men i lengden vil du og barna være tjent med denne avgjørelsen!

Ønsker deg lykke til

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224606
Del på andre sider

Du vil få stønad til barnetilsyn. Desuten er det mye som tyder på at barnehageopphald vil bli rimeligere framover. Du vil skatte i klasse 2, du vil få barnetrygd for tre og bidrag for to, så en god del vil det da bli til sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224616
Del på andre sider

Han har slått meg foran jentungen på 2 en gang og jeg vet at det ikke er bra. Nå er ho så liten enda at det ikke vil være noe hun tar med seg vidre.

Å si at han kommer til å slå barna vitner om uvitenhet fra din side. Det er stor forskjell på å slå en voksen person og et barn så det trenger nok ikke være et liketstrekk der. Jeg tror ærlig og oppriktig at han aldri kommer til å legge en finger på barna. Det er også noe jeg aldri hadde tilgitt og da hadde ikke jeg sitti her i dag.

Du kan få tro og mene at jeg er en stor egoist og deg om det, men du skal ikke dømme en person før du har gått en dag i deres sko. Jeg vet at jeg burde komme meg ut av forholdet pga av meg selv, men om det er det beste for barna det skal ingen utenfra få fortelle meg. Så lenge de ikke ser eller hører så har de ikke vondt av det.

Jeg har ingen planer om å godta dette i det uendelige det er helt sikker, men jo akkurat nå er det et spørsmål om økonomi og jeg trenger ingen bedreviter til å fortelle meg at penger ikke har noe med saken og gjøre.

Og hvis du tror jeg skriver dette for å forsvare han så er det helt feil. Jeg gjør ikke det og kommer heller aldri til å forsvare en slik handling, det er derfor jeg anmeldte han.

"Å si at han kommer til å slå barna vitner om uvitenhet fra din side."

Så lenge han er i stand til å slå deg, som han liksom skal elske, er han istand til å slå barna også. Dermed basta. Om han kommer til å gjøre det er en annen ting, men dersom han har slått deg før, og lovet å ikke gjøre det igjen - men så gjør han det igjen likevel - da er faren stor for at han er en mann med svært liten selvkontroll. Derav: Dine barn er ikke trygge. Å påstå noe annet er idioti.

Det er også idioti å tro at barna ikke merker noe på dere og atmosfæren i forholdet - barn legger merke til mye mer enn vi tror! Folk er så opphengt i at barn skal ha to foreldre og helst med god økonomi, men det viktigste for barna er å ha trygghet. Dersom det betyr at foreldrene må skilles - so be it. Bedre det enn å leve med to foreldre som krangler og slåss.

Og penger synes jeg fremdeles ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224651
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Beklager å si det, men alle dine svar her er fulle av forsvar for mannen du bor sammen med og du bygger alt opp under at du egentlig ikke vil gå fra ham.

Må si meg enig med Leila, som riktignok var hard mot deg, men dessverre sier hun sannheten. Du argumenterer som om alt er håpløst, og det ser det ut til at du har bestemt deg for at det er. Det ermange gode råd her - men de beste får du fra en advokat som nok har bedre oversikt over både rettigheter når det gjelder økonomi og mye annet.

Og fortell meg ikke at du ikke har råd til advokat.....

Du har nemlig ikke råd til å la være. Et menneske som slår kan du dessverre ikke stole på, ditt siste innlegg hvor du skriver at han sier du er like ansvarlig for dette viser jo at han ikke engang kan ta ansvar for sine egne handlinger! Dette er typisk opptreden fra en mishandler som ikke har tenkt å slutte med det! Og for noe sprøyt å si at din 2-åring ikke husker noe av at hun har sett deg bli slått! Hvordan vet du det? Og hvordan vet du at han ikke før eller siden kommer til å slå barna? Han mister jo kontrollen ovenfor deg - så hvorfor ikke ovenfor barna?

Dessverre er psykopater ofte veldig sjarmerende og flinke til å manipulere andre. Ingen er harde mot deg fordi de vil deg vondt, men tvertimot for å få deg til å våkne! Dette forholdet høres destruktivt - og det er ditt ansvar at du ikke lar det ødelegge mer for deg og dine barn!

Tøft, men slik er det!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224735
Del på andre sider

Gjest enundrendesjel

Det du sier der stemmer ikke helt. Dette kommer ann på kontrakten en har skrivd og der står det at jeg eier en viss prosent mer enn han av boligen. Jeg kan ikke ta med meg det samme beløpet ut som jeg tok med inn hvis vi har tapt på boligen. Du mener vel ikke at han da skal ta opp lån for å dekke mine tap? Ikke for å forsvare han altså, men det syns jeg var litt urettferdig da. Grunnen til at det er skrivd sånn i kontrakten er at det blei mest rettferdig med tanke på en eventuell gevinst, eller tap. Vi hadde jo ikke planer om at det skulle gå til helvete så fort.

En annen ting han har da aldri slått noen som har prata med meg. Han har bare slått meg (som om ikke det er nok) så det er nok fra et annet innlegg.

OK, men DRIT i pengene, og drit i fyren.

Det finnes masse flotte MANNFOLK som ikke slår og som i tillegg har masse penger. Mannfolk som er i stand til å TA SEG av sin kvinne på alle mulige måter.

Vold, fyren må jo være tilbakestående.....

Problemer løses ved hjelp av samtale og kompromisser og diverse avtaler, men er forutsetning for det er RESPEKT.

Kom deg vekk, du får all den hjelp og støtte som du måtte trenge fra Trygdekontoret.

Søk hjelp før du ender på 1.siden i VG og Dagbladet en eller annen søndagsformiddag......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224736
Del på andre sider

Gjest ikke nå

Du vil få stønad til barnetilsyn. Desuten er det mye som tyder på at barnehageopphald vil bli rimeligere framover. Du vil skatte i klasse 2, du vil få barnetrygd for tre og bidrag for to, så en god del vil det da bli til sammen.

Ja jeg vet om de stønadene. Jeg har regnet ut at frem til den minste er 3 år så vil jeg ha det bra økonomisk. Jeg har sagt opp jobben min siden planen var å være hjemme med barna en stund. Da får jeg overgangstønad og har da regnet ut at jeg vil ha ca 17000 i mnd. Dette er veldig bra. Problemet er når jeg begynner å jobbe og jnår jenta blir 3. Hvis jeg må gå på overgangsønad utover det året får jeg da ca 13000 og det er ikke mye for tre personer å klare seg på.

Jeg klarer det nok, men det blir en omstilling.

Og for de som lurte så har jeg tenkt å prøve å få meg jobb, men vet at det er vanskelig med mitt yrke

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224742
Del på andre sider

Gjest ikke nå

OK, men DRIT i pengene, og drit i fyren.

Det finnes masse flotte MANNFOLK som ikke slår og som i tillegg har masse penger. Mannfolk som er i stand til å TA SEG av sin kvinne på alle mulige måter.

Vold, fyren må jo være tilbakestående.....

Problemer løses ved hjelp av samtale og kompromisser og diverse avtaler, men er forutsetning for det er RESPEKT.

Kom deg vekk, du får all den hjelp og støtte som du måtte trenge fra Trygdekontoret.

Søk hjelp før du ender på 1.siden i VG og Dagbladet en eller annen søndagsformiddag......

Det er en stor mulighet for at jeg reiser ja. En positiv ting da er at han bare er hjemme i helgen så jeg har tid på meg. Jeg er helt enig i at problemer skal løses med samtaler. Han slår for at han ikke er flink med ord og det har han innrømmet. Jeg er vel flinkere med ord enn han og da føler han seg underlegen.

Jeg vet også at det finnes mange flotte menn der ute, det er bare det å møte de da :-) Dette er det andre voldelige forhold jeg er i så jeg har jo ikke hatt flaks hittil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224750
Del på andre sider

Gjest ikke nå

Hei!

Beklager å si det, men alle dine svar her er fulle av forsvar for mannen du bor sammen med og du bygger alt opp under at du egentlig ikke vil gå fra ham.

Må si meg enig med Leila, som riktignok var hard mot deg, men dessverre sier hun sannheten. Du argumenterer som om alt er håpløst, og det ser det ut til at du har bestemt deg for at det er. Det ermange gode råd her - men de beste får du fra en advokat som nok har bedre oversikt over både rettigheter når det gjelder økonomi og mye annet.

Og fortell meg ikke at du ikke har råd til advokat.....

Du har nemlig ikke råd til å la være. Et menneske som slår kan du dessverre ikke stole på, ditt siste innlegg hvor du skriver at han sier du er like ansvarlig for dette viser jo at han ikke engang kan ta ansvar for sine egne handlinger! Dette er typisk opptreden fra en mishandler som ikke har tenkt å slutte med det! Og for noe sprøyt å si at din 2-åring ikke husker noe av at hun har sett deg bli slått! Hvordan vet du det? Og hvordan vet du at han ikke før eller siden kommer til å slå barna? Han mister jo kontrollen ovenfor deg - så hvorfor ikke ovenfor barna?

Dessverre er psykopater ofte veldig sjarmerende og flinke til å manipulere andre. Ingen er harde mot deg fordi de vil deg vondt, men tvertimot for å få deg til å våkne! Dette forholdet høres destruktivt - og det er ditt ansvar at du ikke lar det ødelegge mer for deg og dine barn!

Tøft, men slik er det!

Mvh

Som jeg også skrev lenger ned så prøver jeg ikke å forsvare han. Jeg vet at det han gjør er galt og det er også grunnen til at jeg anmeldte han. Problemet er vel at jeg ikke har klart å opparbeide meg tiltak nok til å reise. Jeg sitter og regner på det og har sett etter passende leilighet lenge nå. Finner jeg noe som ser bra ut er muligheten stor for at jeg reiser. Det kan hende jeg tar kontakt med advokat for å høre om den avtalen vi har skrivd kan gjøres noe med. Slik som det er nå tjener han 100000 på at vi har bodd sammen og jeg taper 200000.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224753
Del på andre sider

Du legger selv hindringer i veien for å skyve en evt. beslutning ut i tid. Men her må du ta deg sammen, du har et ansvar for deg selv og barnet ditt - og du må forsøke å se dette utenfra. Mannen din er til skade for sin familie.

Er du allerede bekymret for hva som skal skje om 3 år - at du kanskje ikke har jobb da? Det var da fryktelig pessimistisk. I løpet av 3 år kan du utrette masse - MASSE, men ikke hvis du ikke vil eller forsøker så kommer du ingen vei.

Du kjenner til støtteordningene, sier du - det er bra. Forøvrig synes jeg ikke du skal planlegge livet ditt ned til minste detalj i 3 år fremover - ha tillit til livet, ha tillit til at noen ting vil ordne seg. For det vil de.

Ta styring over eget liv, aksepter at du ikke kan forandre andre mennesker - og kom deg ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224773
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke er lett å bryte ut av ett forhold!

Jeg levde med en mann som mishandlet meg i 6 år , det siste halvåret begynte han å bli hard mot jenta mi også(ristet henne flere ganger til hun ble blå på armene).

Jeg gikk ut av forholdet selv om jeg måtte betale han flere 100 000 (for å beholde hus som hadde økt i verdi) og var Jehovas Vitne (ulovlig!)

Det jeg vil frem til er at det ER ikke lett å bryte , men i lengden vil du og barna være tjent med denne avgjørelsen!

Ønsker deg lykke til

Mvh

Både du og "ikke nå" har selvsagt rett i at det er vanskelig for andre å sette seg inn i slike situasjoner som denne. Men jeg er idealistisk nok til å mene at i noen situasjoner har man ikke annet valg enn å handle, og de som ikke gjør det er feige - uansett hvor tungt det er!

Det er som når venninner sier til meg at det er så vanskelig å la være å røyke selv om de er gravide, og jeg som aldri har vært gravid sier at jeg ikke hadde stusset med å stumpe røyken - da svarer de med at "det vet du ikke før du har opplevd det selv". JO! Det er nettopp det jeg gjør. Fordi i det øyeblikket jeg får ansvar for et annet liv vil jeg bli forandret til et totalt ikke-egoitisk menneske. Og hvis ikke jeg blir det adopterer jeg barnet vekk, for da er jeg ikke klar for det ennå.

På samme måte reagerer jeg også på når barna kommer hjem gråtende hver dag etter skolen pga mobbing, og foreldrene ikke gjør annet enn å legge ansvaret over på lærerne. Hvis det hadde vært meg, på et lite sted med bare en skole, hadde jeg sagt opp jobben min på dagen, evnt. gått fra mann og hus osv om det hadde blitt nødvendig, og flyttet på meg helt til jeg hadde funnet en skole hvor barnet kunne ha begynt på nytt i en mobbefri hverdag. Det skulle bare mangle, selv om det hadde kostet meg kjærlighet, drømmejobb og penger. Derfor synes jeg det er smålig av "ikke nå" å snakke om usle 300 000,-. Hva er vel det i forhold til dine barns livskvalitet?

Derfor mener jeg det når jeg sier at kvinner skal forlate en mann STRAKS han kan utgjøre en trussel mot barna, uansett evnt. fare for kjærlighetssorg. Jeg reagerer på at det tok deg hele 6 mnd etter at barnet ditt første gang begynte å få blåmerker av mishandlingen...Uavhengig av økonomi, religion, osv.

Det er iallefall mitt synspunkt. Men jeg har stor respekt for å at du klarte det til slutt, og er glad for at du har det bra nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/#findComment-224777
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...