Zirine Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 I det du sier jeg ikke er god i :-( Nåh ..... Små justeringer kan gjøre underverker. Budskapet er godt, formidlingen stinker en smule. Men ka faen, man kan ikke alltid være på topp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/page/3/#findComment-229683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suna Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg har nemlig bare gått til angrep på dine handlinger, ikke deg som person. Med faren for å bli en hakkekylling i debatten er min mening at du avgjort IKKE er noen "verdensmester" selv om du tydelig mener det selv. Dessuten har du angrepet henne. DU forsøker å bestemme at hun er "først og fremst mor" og det er virkelig et spark under beltestedet. Det er her dine manglende erfaringer kanskje kunne få deg til å trå litt mer varsomt når du uttrykker dine meninger? Hva du ville ha gjort må du selvsagt fortsette å være overbevist om selv. Men det betyr ikke at andre tror deg. Du viser selv stor mistillit til det -ikke nå- skriver så fenomet med å ikke "tro på" er slett ikke noe nytt for deg vel? På den ene siden mener du som de aller fleste at det er galt å slå, uansett provokasjon. Da virker det helt malplassert i min ideologiske verden at du som en totalt fremmed for saken "forsvarer" dine harde ord i innleggene dine med at "du provoserte meg". Ikke helt en verdensmester verdig. Mener nå jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/page/3/#findComment-229689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Nei, du er bare kretsmester. Jeg er kanskje litt rar, men jeg trodde du bevisst provoserte "ikke nå" for å få opp adrenalinet hennes, slik at hun får krefter til å gjøre noe med situasjonen sin. Det kan være brutalt, men effektivt og godt ment. Du har selvsagt forstått det :-D Jeg er egentlig en veldig snill jente... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/page/3/#findComment-229691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Nåh ..... Små justeringer kan gjøre underverker. Budskapet er godt, formidlingen stinker en smule. Men ka faen, man kan ikke alltid være på topp Får nøye meg med å være kretsmester, som Babette har kåret meg til :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/page/3/#findComment-229692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Med faren for å bli en hakkekylling i debatten er min mening at du avgjort IKKE er noen "verdensmester" selv om du tydelig mener det selv. Dessuten har du angrepet henne. DU forsøker å bestemme at hun er "først og fremst mor" og det er virkelig et spark under beltestedet. Det er her dine manglende erfaringer kanskje kunne få deg til å trå litt mer varsomt når du uttrykker dine meninger? Hva du ville ha gjort må du selvsagt fortsette å være overbevist om selv. Men det betyr ikke at andre tror deg. Du viser selv stor mistillit til det -ikke nå- skriver så fenomet med å ikke "tro på" er slett ikke noe nytt for deg vel? På den ene siden mener du som de aller fleste at det er galt å slå, uansett provokasjon. Da virker det helt malplassert i min ideologiske verden at du som en totalt fremmed for saken "forsvarer" dine harde ord i innleggene dine med at "du provoserte meg". Ikke helt en verdensmester verdig. Mener nå jeg. Ok, tre ting først: 1) Jeg har blitt frivillig degradert til kretsmester. Greit? 2) Du trenger ikke være redd for å bli hakkekylling, her er alle samme venner :-) 3) Det er helt akseptabelt å la seg provosere av ord, for deretter å svare med ord. Det kan ikke sammenlignes med vold! Ferdig med det, så til saken. Du sier at jeg prøver å bestemme at hun er først og fremst mor. Det er ikke JEG som bestemmer det, det er slik naturen er. Den som ikke er villig til å ofre seg 100 % for barna sine er ikke skikket til å være mor. Bare så det er sagt. Videre mener du at min manglende erfaring tilsier at jeg egentlig ikke kan uttale meg. Det er din mening, min er at det ikke betyr noe. Det er forøvrig ikke et argument som kan "bevises" eller "motbevises", jeg kan bare støtte meg til min overbevisning om at jeg som mor ikke hadde tillatt en voldelig mann å bo under samme hustak i så mange år som "ikke nå" har gjort det. Og jeg hadde ihvertfall ikke latt økonomiske saker eller mitt eget kjærlighetsliv gått foran barnas psykiske, og kanskje også fysiske, helse. Det er jeg temmelig sikker på, men jeg håper selvsagt at jeg aldri kommer opp i en situasjon hvor jeg får prøvd det ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/page/3/#findComment-229701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suna Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Ok, tre ting først: 1) Jeg har blitt frivillig degradert til kretsmester. Greit? 2) Du trenger ikke være redd for å bli hakkekylling, her er alle samme venner :-) 3) Det er helt akseptabelt å la seg provosere av ord, for deretter å svare med ord. Det kan ikke sammenlignes med vold! Ferdig med det, så til saken. Du sier at jeg prøver å bestemme at hun er først og fremst mor. Det er ikke JEG som bestemmer det, det er slik naturen er. Den som ikke er villig til å ofre seg 100 % for barna sine er ikke skikket til å være mor. Bare så det er sagt. Videre mener du at min manglende erfaring tilsier at jeg egentlig ikke kan uttale meg. Det er din mening, min er at det ikke betyr noe. Det er forøvrig ikke et argument som kan "bevises" eller "motbevises", jeg kan bare støtte meg til min overbevisning om at jeg som mor ikke hadde tillatt en voldelig mann å bo under samme hustak i så mange år som "ikke nå" har gjort det. Og jeg hadde ihvertfall ikke latt økonomiske saker eller mitt eget kjærlighetsliv gått foran barnas psykiske, og kanskje også fysiske, helse. Det er jeg temmelig sikker på, men jeg håper selvsagt at jeg aldri kommer opp i en situasjon hvor jeg får prøvd det ut... Hei, igjen og koselig at min "frykt" ikke slår til. 1)Hva du ville gjort "hvis i fremt i fall" er ikke så veldig interressant synes jeg. 2) Jeg mener ikke at du ikke skal uttale deg (les mitt innlegg igjen), men at du kan være litt mer vàr for de sidene du bare har meninger om "i teorien" og ikke egenerfaring. 3) Vi er først og fremst mennesker. Om man skulle "ofre" seg 100% for sine barn, måtte ALLE adoptere dem bort og til andre som heller ikke ene og alene er først og fremst mor. Dessuten er ikke barn spesielt interressert i å ha en mor som aldri har tenkt på seg selv først. Barn er så flotte at de unner sine foreldre å ha det godt og noen ganger er det en pris som de er villige til å betale, for de forstår noe du ikke har forstått, at foreldre gjør feil. Dette er uten tanke på DENNE debatten. Fordi jeg mener at man er mor OGSÅ og som mor må man være villige til å ta ansvaret for saker som man ser kan skade sine barn. Spesielt de saker som er så opp i dagen som det kanskje er her? Og jeg mener at -ikke nå- tar ansvar, selv om "jeg ville ha gjort det anderledes"-frasen er lett å komme med. Det sies at verbal vold kan gi vel så store skader som fysisk vold, så å gradere hva som gir skader og ikke er vanskelig. Men for et barn å stå hjelpeløs å se at sin elskede mor har det vondt må være et mareritt. (hvilket også har blitt sagt at noen har hatt her i tråden) Saken er den "kretsmesteren" at det som jeg opplever som mest skremmende i alt det vonde som skjer er kanskje de som uttaler seg skråsikkert om ting og tang. DE er de potensielt farlige. For en dag mener man noe bombastisk som er steike galt for mange andre, og å endre den med slike meninger er som å pisse i motvind. Da heller å være litt usikker og gjøre feil og ha mangler som ALLE har. Om du leter etter en bestemt retning i mitt innlegg er ikke det så lett, og det er med hensikt. Der er masse ting som taler for og imot og jeg forsøker å ikke ha for mange "bombastiske meninger". lykke til med videre mesterskap ;-) mener nå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54789-har-det-vondt/page/3/#findComment-229711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.