Gå til innhold

kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Har gått på to uker med canesten mot sopp.

Men idag merker jeg at utfloden er litt tykk Blank / hvit. den lukter sterkt og smaker surt.

Er det sopp igjen eller kan det være noe annet?

Lurer også på om man kan få sopp av bruk av glidemiddel?

Har vært ganske plaget med sopp etter at jeg fikk barn,for tre år siden.

der hvor jeg spak under fødselen kan det se ut som om det har reknet igjen pga det går nesten helt ned til endetarmsåpningen.

Har vært hos lege mange ganger han sier at alt er normalt.

Men hvorfor får jeg så mye sopp da?

Vær så snill og svar.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54804-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke sammenhang mellom at du sprakk og sopp, sopp gir vanligvis ikke utflod som lukter. Normal utflod skal luket surt pga melkesyrebakterier. Man får ikke sopp av glidemiddel.

SOPP SOM KOMMER IGJEN OG IGJEN

Det antas at 75% av alle kvinner får skjedekatarr forårsaket av sopp minst en gang i livet og 2-3 % av disse vil få tilbakevendende infeksjoner. Forskjellige faktorer kan disponere for dette: Graviditet, antibiotika, diabetes, karbohydrat-rik kost, tettsittende syntetiske klær, allergi overfor såpe eller parfyme og muligens hormoner (f.eks, i p-piller). Det er lett å behandle en enkel episode med sopp, men meget vanskelig å forebygge ny infeksjon. Det anbefales å forsøke langtidsbehandling (6 måneder) med enten Canesten stikkpille (500 mg) eller Diflucan tablett (50-100 mg) hver uke. Det vil halvere risiko for tilbakefall, men hindrer ikke hos alle.

Det er ikke vist at skylling med eddik, bruk av yoghurt eller lignende har effekt, men det er jo lov å prøve, om alt annet svikter.

Partner behandles bare hvis han har symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54804-kan-noen-hjelpe/#findComment-228058
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...