Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt raskest mulig?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ville gjerne vite hvordan man går ned i vekt raskest mulig! Nå for tiden spiser jeg egentlig ingenting, jeg trener styrke, og det ser ut til å hjelpe. MEN det jeg lurte på er om slike pille kurer som skal hjelpe deg til å gå ned i vekt hadde vært en ide? HAr dere andre genrelle tips på hvordan jeg kan gå ned i vekt på en rask måte ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5484-hvordan-g%C3%A5-ned-i-vekt-raskest-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som hjelper er sunn , vanlig kost kombinert med trening/mosjon. Hvis du ikke spiser noe blir det helt feil - da ødelegges forbrenningen din.

Spis ofte men ikke så mye hver gang - dette er jo også litt avhengig av hvor mye du trener. Kutt ut usunn mat .

Hvis du ser på mat&ernæring forumet står det sikkert konkrete tips om hva du kan spise.

Ingenting er gjort i en dei dessverre !! Lykke til !! :-))

Gjest Lege Nina Lindstad

Til toffen vedr. vektreduksjon.

Vi leger anbefaler ikke rask vekt-reduksjon. Da vil kroppen reagere med å senke stoffskiftet, og du vil ha ekstra lett for vektøkning når kuren er over. Dersom du er overvektig, er vekttap på 1 kg per uke i meste laget. Du bør nok i første omgang legge om til mer kondisjonstrening, som i mye større grad enne styrketrening forbrenne fett. Fettforbrenning starter etter ca. 20 min. aktivitet, og ved jevn puls rundt 70-80% av din maxpuls. Jogging, svømming/sykling og skigåing, alt utover 30 minutter egner seg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...