Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute...!!

Jeg er en mann på 27 år, som har havnet i en alvorlig situasjon.

Jeg og min e`x kone, skilte lag for ca 1,5 år siden.

Forholdet var nesten bedre når vi ikke bodde sammen, enn under samme tak.

Det som er problemet nå, er at vi har havnet i en bitter forhandling i retten om våre 3 felles barn.

Grunnen til det, er at hun etter hvert mistet innteressen får disse, å d fikk fatale konsikvenser for barna.

De mistet Barnehage tilbud, sfo, tannlege, stengt strøm, utkastelse fra bolig +++

jeg har de beste vitnene som man kan ha i slike sammenheng, nemelig det offentlige + at hun har blitt rapportert til barneværnet...!!!

Men i retten for noen dager siden, klarte hun å ta de groveste løgner om meg, nemlig at jeg hadde vært VOLDELIG gjennom ekteskapet.

Jeg lo stille for meg selv når hun la ut i d vide å brede, helt utrolig hordan ordene sto nermest i kø for å komme ut, å alt var løgn.

Narkoman var jeg å, syntes nesten d hele var komisk, helt til jeg så at Dommeren faktisk trodde på henne..

Han så nesten på henne med stakkars deg øyne, jeg ble nesten desperat når jeg satt dær uten mulighet til å si et eneste ord, hadde jeg protestert, ville jeg blitt sendt på hodet ut..

Det er ikke lovt til å si et knyst når den andre er under forklaring, å jeg hadde forklart meg først, tok gjerne av litt, isteden for å sverte henne på d groveste..

Har litt følelser for henne som et menneske, så jeg klarte ikke å udmyke henne på d groveste, men hun la på så det holdt..

Saken ble faktisk utsatt med 2 måneder pga. hennes utrolige historie..!!

Det offentlige mente før dette at barna måtte flytte til meg omgående..

Så nå sitter jeg her da med sjegget full av postkasser, å ser dum ut.

Hun sendte faktisk melding samme kveld, der hun Takket meg for å ikke legge alt frem..

Hva er d som feiler slike mennesker da..??

Folk som ikke kjenner meg, tror at jeg er en voldelig person, narkoman er jeg å..

Jeg har aldri slått en kvinne i hele mitt ærlige liv, kommer aldri til å gjøre d heller, for d er faktisk d feigeste jeg vet..

Hu har slått meg mange ganger, i åsyn av andre folk å..

Jeg har sett på d som en fille ting etter som at d har skjedd i beruset tilstand..

Så nå kan jeg miste muligheten til hovedomsorgen for d aller kjæreste jeg har..

Barna har også gitt klart utrykk om hvor de vil bo...

Rettsnorge er en av de største floppene jeg kan komme på, mødre kan faktisk gjøre hva de vil uten reaksjoner, fedre må passe seg for hvert d minste skrittet de tar..

Håper på litt komentarer om dette..

Spar meg for 2 sider av en sak, å andre tåpelige svar c",)

Sikkert mange skrive feil også, men ikke verre enn at det skal være leselig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54886-uskyldig-stemplet-som-voldsmann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mitro

Fy faen...

Man kan bli morder av mindre.

Jeg er glad jeg kjenner noen grusomme torpedoer. De hadde blitt brukt i en sånn sammenheng.

Ekstremt kinkig situasjon dette her ja.

Men det må da finnes personer i din og din eks-kones nærhet som faktisk kan bevitne at du ikke er voldelig, kanskje tvert om. I og med at saken ble utsatt så burde det jo være for at nye "bevis" skal bli klarlagt. Så sånn sett burde du jo egentlig bare slappe av og tro at systemet gjør det riktige tross alt, men det er jo klart innsatsen i dette spillet er veldig høyt.

Uansett lykke til og håper på et bra utfall for deg og barna dine.

Gjest nøffe

du sa at du har såpass respekt for henne at du ikke legger ut om alle de negative tingene-det burde du si i retten, det fremstiller deg som et rederlig mennske, og det er jo det du er.

si at du elsker barna dine og at du er den som kan gi dem en stabil oppvekst-fortell sannheten rett og slett. og pass opp fpr å ikke ta samme retning som henne, ikke legg på mer enn det som er sant.

si at barna dine kan bekrefte at du aldri har slått henne, men at det derimot er henne som har ydmyket deg offentlig på fylla foran vitner.

sms/mail kan fremlegges som bevis at hun har lyvd i retten, og det er jo mened...prøv å få henne til å si rett ut at hun har løyet om deg i retten og hva hun løy om og spar mld til retten:)

da er saken så godt som over.

du må absolutt ikke gi opp, prøv å holde tankene å barna dine, og vekke fra henne.

dette var en stygg sak, og vinner hun så får du anke på stedet.

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Barnefordelingssaker er vonde og vanskelige. Det høres ut som om du lever midt oppe i dette nå.

Jeg vil bare tipse deg om å bruke de kontaktene du allerede har fra det offentlige. Du kan oppsøke de offentl. kontorene og be de du har hatt med å gjøre om en skriftlig rapport om deres bidrag i saken. Disse dokumentene kan du ta med til retten for å belyse saken fra din side, om ditt forhold til barna. Du trenger alle gode

bidrag til å få frem din side. Og de offentlige kontorene er gratis, det er ikke advokater.

En trist sak det der, men desverre så er det på ingen måte uvanlig med falske beskyldninger om det ene eller det andre i Barnefordelingssaker, det verste er selvfølgelig falske beskyldninger om vold og/eller seksuelle overgrep/incest.

En del mennesker skyr _INGENTING_ for å vinne omsorgen når de er under press desverre, det viktigste du må gjøre er å holde hodet kaldt og opptre ærlig og fornuftig samt bruke de støttespillere du kan.

Men en viktig ting som du likegodt kan innfinne deg med med en gang er att du aldri kan _stole_ på andre enn deg sjøl, du må følge godt med og påse att din advokat og andre gjør en god nok jobb.

ALDRI overlat ansvaret eller stol på att saken blir ført til dine barns interesser, av hverken de barnefaglig sakkyndige, advokater eller dommere.

Detta blir knalltøft for deg fremover og du må pårekne den ene store skuffelsen etter den andre, "Barnets Beste" blir veldig ofte redusert til en tom floskel i barnefordelingssaker.

DU trenger virkelig å holde deg i tipp topp form både psykisk og fysisk fremover, du får ditt livs tøffeste (og viktigste) oppgave fremover.

Men pass på å fylle på med positiv energi, ikkje kutt ut sosiale samvær, kulturelle impulser, mosjon o.l.

Men kutt ut _all_ rus, for det er veldig fort gjort å søke trøst eller prøve å flykte vekk fra dine bekymringer på barnas vegne i rus o.l.

Og _ALDRI_ gi opp før du føler deg sikker på att barna deres har det godt på alle måter, det er det kun du som må ta stilling til når de, du og ekskona har ett godt og stabilt samarbeid og trivsel dere i mellom.

Det er veldig mange som har "brekt nakken" i tilsvarende saker som du er inne i desverre, så ta godt vare på deg sjøl og vær alltid "disponibel" overfor barna dine.

De må kjenne vissheten av att du _ALLTID_ vil være der for de, uansett hvordan det går i det daglige og utfallet av saken/sakene underveis !

Husk å stevne inn vitner fra fks. Barnevernet, skole, sfo, sosialkontoret, helsesøster eller liknende, om din Advokat sier det ikkje er så viktig/avgjørende så må du lytte til din magefølelse.

Ofte kan skriftlige dokumenter fra "det offentlige" bli totalt avvist i retten av dommeren som regel under henvisning til att det ikkje gir muligheter for oppfølgingsspørsmål fra advokater, sakkyndige og dommere.

Vitner som kan støtte dine "påstander" (offentlige osv.) er DRITVIKTIGE, om de ikkje har lyst til å vitne (og du mener deres opplysninger er vesentlige) så _KREV_ att din advokat stevner de inn som vitner, enten de vil eller ikkje !

Detta er det _DU_ som bestemmer, du betaler advokaten for å føre saken slik du ønsker og tror på.

Kanskje kan denne linken være til hjelp for å finne en del svar, som du sikkert lurer på:

http://www.f2f.no/

Ønsker deg hjertelig lykke til fermover ! :-)

PS! Om du gir opp, så vil du angre og ha dårlig sammvittighet resten av livet for att du "svikta" barna dine, så stå på !

Mvh

Gjest (ikke undertegnet)

Aldri dyttet henne kraftig, eller utført andre handlinger som kan gi henne vondt - sparket, lugget, kløpet, tatt tak i henne og ristet etc.?

Jeg beklager selvfølgelig dette om det skulle vise seg at det faktisk er du som har rett, men jeg har vært i et voldelig forhold selv, og vet at dersom det hadde blitt rettsak av det, hadde eksen min nektet, fordi han ikke husker/fornekter det/fortrenger det, og delvis fordi han ikke skjønner at "den ristingen" kunne gjøre meg særlig vondt. Han hadde ikke begrep om hva som ville gjøre vondt for et annet menneske. Og: Han ville nok hatt flest på "sin side" i saken, fordi jeg var så flau over det som skjedde innenfor husets fire vegger, at jeg spilte happy family med han.

Og narkoman: Hvilket grunnlag har hun for å kalle deg det? Har du prøvd mye stoff?

Forresten, godt gjort å le inni seg. Jeg ville blitt dønn fortvila og sikkert grått hvis noen hadde lyvet om meg i retten.

Takk for mange fine svar :)

Fikk et svar fra "hmm", som jeg ikke gidder å bruke energi på å kommentere engang..

Å NEI, jeg har faktisk aldri lagt en hånd på henne..

Uansett hva hun har gjort eller sagt, så har jeg aldri lagt en hånd på henne, har den sperren som de fleste oppegående menn har..!!! Hun har faktisk fortjent det flere ganger, men så lavt tillater jeg meg ikke selv å synke..

Grunnen til at jeg lo for meg selv i retten, var fordi at jeg faktisk trodde at dommere og advokater gjennomskuet slik fantasi etter så mange år og saker.. Dommeren var sikkert nærmere 60 år, å da har han vel rimelig lang fartstid..

Når en person sitter nærmere 1 time å lyver nesten konstant, så er det utrolig at det ikke blir avslørt..!!

Hun kjørte seg fast selv med å si imot seg selv, pluss at min advokat sporet henne av et par ganger, ennå da fikk hun "medlidenhet" fra dommeren..

Hvorfor kan ikke menn bli trodd, er det slikt at kvinner kan bare pøse på med det de vil av fantasi og løgn..!!!

Det var faktisk jeg som sto for det meste av omsorgen i ekteskapet å, hentet å leverte de i barnehage og skolen, foreldre møter, aktiviteter i fritiden, kvelds stell, husarbeide +++...

Mens hun gikk arb.ledig..

Hvordan jeg holdt ut..??

Jo, fordi at jeg er veldig opptatt av at barn skal vokse opp med en mor og en far under samme tak, vi hadde det greit som familie, fordi at jeg så mange andre positive sider hos henne..

Jeg gir ikke opp uten kamp, men det ble formye for meg å, etterhvert..

Å gå rettens vei mot min egen kone, er et nederlag for meg å, jeg tar ikke barna fra henne med glede..

Synes faktisk ganske synd på henne, som ikke forstår sitt eget beste, ikke forstår hun konsikvensene i ettertid heller desverre..

Men jeg må tenke på barnas beste, de får psykiske problemer av situasjonen, å det kan jeg ikke tillate meg selv å se på, uten å reagere..

ikke et eneste posetivt ord om meg å si, etter alle disse åra,

Hallo!

tenk dg om, det MÅ være noe negativt ved deg som gjør at du ikke blir trodd.. Har du tidligere vanket i litt halvpasse miljøer, eller noe? Du må ha gjort noe negativt, sånn som du framstiller deg, vil jeg si du er den perfekte mann.. ingen er perfekte, og de vil finne feilene uansett.. legg alle kortene på bordet, så får du ikke en baksmell når de konfornterer deg med en slåsskamp, fyllekjørnig eller ligndende..

dessuten, en mor vil beskytte ungene sine fra det som er farlig, i dette tilfelle deg. Hun vl gjøre alt som står i henns makt for å beholde foreldreretten..

Hallo!

tenk dg om, det MÅ være noe negativt ved deg som gjør at du ikke blir trodd.. Har du tidligere vanket i litt halvpasse miljøer, eller noe? Du må ha gjort noe negativt, sånn som du framstiller deg, vil jeg si du er den perfekte mann.. ingen er perfekte, og de vil finne feilene uansett.. legg alle kortene på bordet, så får du ikke en baksmell når de konfornterer deg med en slåsskamp, fyllekjørnig eller ligndende..

dessuten, en mor vil beskytte ungene sine fra det som er farlig, i dette tilfelle deg. Hun vl gjøre alt som står i henns makt for å beholde foreldreretten..

Hei Mina..

Fint at du skriver slike innlegg, for det er nok et bevis på at enkelte kvinner ikke klarer å innrømme for seg selv at fedre faktisk kan være bedre skikket som omsorgsperson enn enkelte mødre..

Når kvinner "skriker ut" om vold, utroskap og psykisk terror, blir hun nesten alltid trodd og mannen blir svartmalt til det motsatte er bevist.

Når en mann forteller sin historie, blir han beskyldt for å være hevngjerrig, sjalu, løgnaktig og bitter..!!!!

Å bunnsolide bevis må fremlegges.

Det har du nok av eksempler her inne også.

Kvinner stiller alltid tvilende spørsmål om ditt og datt.

Er det omvendt, så pøses det på med medlidenhet så det holder.

Kansje du tror i din egen lille verden, at kvinner ALLTID snakker sant, aldri kan svikte sine egene søte små, legger sannheten på bordet alltid uannsett utfall, ikke kan utøve fysisk og psykisk vold mot menn, hevngjerrig og i like god stand til forstå hva som teller og ikke i retten til sin egen fordel uansett sannhet eller løgn.

Hallo, vi lever i år 2002...

Ikke undervurder ditt eget kjønn..!!

Kvinner er like på nett som menn.

Eneste forskjellen er at kvinner har systemet på sin side pga. en lov som er skrevet på 60 tallet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...