Gå til innhold

Masse liv = bra?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er i uke 32, og lurer på noen ting.

Det har hele tiden vært masse aktivitet i magen min,og jeg lurer på om dette er et godt tegn,eller om babyen ikke har det bra når han/hun turner rundt?

Jeg er diabetiker,og går derfor til jordmor og gyn hver gang.

Alt ser bra ut på kontrollene, str på fosteret,blodsukkeret mitt osv,og de regner med jeg kan føde normalt.

Er det som jeg har valgt å tolke det,tegn på en glad og fornøyd baby,eller kan det være motsatt når det er fullt kjør?

Har også tenkt å overta en seng etter en venninne,og lurer på om jeg burde kjøpe ny madrass,eller om det er greit å bruke den hun har brukt?

Jeg har termin midt i juli,og liker å ha på takvifta på natten,når det er varmt.

Kan vi fortsatt det med en liten baby på rommet?

Et siste spørsmål: En venninne av meg er gravid i uke 21,og har fått beskjed om å kutte ned på sukker og div,ellers mente jordmoren at babyen kunne få diabetes!

Jeg mener dette er feil,og at risikoen heller er at moren kan få type 2 diabetes.(Hun er overvektig)

Har jeg eller jordmoren rett..?

Taknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54946-masse-liv-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Allt tyder på att du har en fin och sund liten baby inne i livmodern!

Full aktivitet är absolut inget dåligt tecken utan bara bra.

Val av madrass och vifta på rummet, är inga jordmor frågor. Helsesöster eller annan barnpersonal kanske kan svara dig.

Är man överviktig, så har man en ökad chans att få graviditetdiabetes och/eller diabetes senare i livet. Jag har inte hört att barnet skulle få det men alltså mor.

Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54946-masse-liv-bra/#findComment-226556
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...