Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Gro !

Jeg er ei jente på 33 år som sliter med elendig sexlyst. Må vel bare si at lysten er helt borte. Jeg har samboer og sammen har vi et barn på 4 år. Sexlysten har vært borte i ca 2-3 år. Det betyr ikke at vi aldri har sex, men jeg tar ikke initiativ til det. Det er det samboeren min som alltid gjør, men når vi først kommer i gang, nyter jeg det og blir kåt.

Vil nevne at jeg er veldig kveldstrøtt og orker ikke tanken på sex. Dette blir min samboer svært frustrert av, og det skaper dårlig stemning i ett ellers godt forhold.

Vet ikke hva jeg skal prøve for å få lysten tilbake og håper at du har noen forslag. Da tenker jeg f eks på om det finnes noe naturmedisen, vitaminer eller noe lignenede som kan være med å øke lysten.

Håper du vil svare meg, da dette problemet blir større og større for oss.

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54961-elendig-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et typisk problem som er relatert til forholdet deres. Det finnes ikke en eneste pille som kan erstatte romantikk og flørting i hverdagen. Dersom begge er utslitt etter en lang arbeidsdag er ikke det det beste grunnlaget å få sexlyst på heller.

Etter som du sier at du nyter det når dere først har sex, så er det ikke noe i veien med det fysiske. Man blir jo så godt kjent med hverandres kropper etterhvert at nysgjerrigheten ved å utforske hverandres kropper ikke lenger er den samme som i begynnelsen. Derfor er det kanskje en idé å jobbe mer med hverdagsromantikken og variere sexlivet med ting dere kanskje ikke har prøvd før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54961-elendig-sexlyst/#findComment-225003
Del på andre sider

Hei Zazzy.

Jeg tror det er ganske mange som har det som deg. Vi har ofte ulik seksuell "rytme" (lystrytmen), vi gutter og jenter, og burde kanskje være det mer bevisst det - i lange forhold. I korte forhold, eller i begynnelsen, er nok spenningen en fin startmotor for sex'en, men etterhvert tar vanen overhånd - og de kroppslige signalene.

Først av alt ville jeg satt meg ned med mannen din og diskutert problemet. Det har du sikkert gjort allerede, men det kan være greit å ha konkrete forslag til en slik diskusjon. Hva kan "vi" gjøre for å forandre på den negative utviklingen?, kan du gjerne spørre.

Tenk over ting som stresser deg, som gjør deg sliten. Jobb, barn, fordeling av arbeid hjemme m.v. Er det noe dere kan endre på?

Innimellom kan det være fruktbart å prøve ut litt nye ting. For eksempel møtes et sted i lunchpausen...:-))) Ta fri fra jobb, begge to, sette barna i barnehagen eller sende dem til skolen, og gjør noe dere ellers ikke får anledning til...

Mange par i lange forhold kan trekke inn nye momenter i sexlivet, for eksempel fantasi. Fortelle seksuelle fantasier til kjæresten. Skrive små noveller til hverandre? Slikt kan få kroppen til å koke.:-)) Det finnes også andre ting en kan trekke inn, og jeg regner med du kjenner det meste. Elsk på andre steder enn i senga.:-)) Vaskemaskinen, kjøkkenbenken, i bilen, i skogen osv... En kåt opplevelse kan en leve på lenge! :-))

Godt kosthold og lett mosjonering er også gunstig for kroppen - og sexlysten. For hard trening gir motsatt effekt, da må kroppen restituere seg mellom treningene. Lett mosjon løsner på endorfinene, og gir lettere lysttanker.

Det er en ting mange gutter er lite flinke til, og det er å gi små oppmerksomheter til jentene. Det skal som oftest ikke mer til enn et lite ord i øret, en ekstra innsats hjemme, en liten sexy telefon til jobb osv. Disse tingene faller mer og mer bort etterhvert som man tar hverandre for gitt. Mange jenter får tenning på slik oppmerksomhet, mens guttene ... vel, er litt enklere. Hvis dette er et "problem" at han er likegyldig i hverdagen, kan det være vanskelig å fortelle ham dette. Det kan da være smart å gå via omveier, be en fortrolig venn av ham tipse ham om nettopp slike ting. :-))

Nei, et forhold skal ikke være lett...?

Lykke til!

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54961-elendig-sexlyst/#findComment-225530
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...