Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg prøver å bli gravide. Etter å ha brukt eggløsningstest fant vi ut at jeg hadde eggløsning (torsdag), fredag eller lørdag. Vi hadde samleie på lørdag. Men på søndag kom det en veldig seig, nesten klyselignende sak og ganske gul da jeg tørket meg etter dobesøk. Ve neste dobesøk kom også slim og denne gangen var det en gul klump på ca 2-3 mm. Jeg lurer på om dette var egget, eller om det fremdeles er en sjanse for at jeg er gravid.

Fortsetter under...

En til tre dager etter eggløsningen befinner egget seg fortsatt i egglederen. Det kommer ikke ut i livmoren før fire-fem dager etter eggløsningen, og der blir det frem til livmorslimhinnen blir utstøtt under menstruasjonen.

Den klysa som kom ut på søndag var temmelig sikkert sædrester etter samleiet på lørdag.

Hvis du hadde eggløsning på torsdag, vil nok samleie på lørdag være litt i seneste laget. Det mest optimale er å ha samleie dagen før eggløsning, for da ligger det fersk sperma og venter når egget kommer ut av folikkelen eller eggeposen. Men hvis en er aktiv i dagene mellom fem dager før eggløsning og dagen etter eggløsning, så treffer en gjerne jackpot i løpet av et halvt års tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...