Gå til innhold

uteblitt mens etter slutt med p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest undrer

Jeg sluttet å bruke p-piller etter forrige blødning som var for over 4 uker siden, og har enda ikke fått tilbake vanlig menstruasjon. Jeg brukte p-piller i 6 mnd. Er det grunn til at jeg er gravid? Hvor lenge etter fortsetter p-pillene å virke etter at du har sluttet å ta de?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54993-uteblitt-mens-etter-slutt-med-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest veldig vanlig

P-pillene slutter å virke (som sikker prevensjon) umiddelbart etter man slutter å ta de. (Det er derfor man kan bli gravid etter bare å ha glemt en pille).

Så du må bruke annen prevensjon (kondom) fra første dag etter pilleslutt hvis du ikke vil bli gravid.

Det er veldig vanlig at man ikke kommer inn i regelmessig syklus umiddelbart etter pilleslutt, det kan ta litt tid før mensen kommer slik den pleide, men det betyr absolutt ikke at du ikke kan bli gravid. Tvert i mot er det mange som blir gravide rett etter pilleslutt, før de får tilbake mensen.

Ta en graviditetstest hvis du ha hatt ubeskyttet samleie og kan væe gravid.

Mener du at du har hatt ubeskyttet sex ETTER at du tok den siste pillen for flere uker siden ?

Da kan du meget godt være gravid, ja. Det er jo en grunn til at man må ta p-piller hver eneste dag.

De slutter å beskytte mot graviditet med en gang du slutter å ta dem.

Det er ellers ganske vanlig at mensen roter litt noen mnd før den kommer skikkelig i gang igjen og blir regelmessig, etter at man har sluttet med p-piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...