Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg er rgavid med mitt andre barn, 10+4 dager. Allerede nå kjenner jeg det beveger seg i livmoren min! Med mitt første barn kjente jeg ikke liv før jeg var 16+0 uker, og fra jeg var 18+0 sparket det hardt og tydelig hver dag, slik at også barnefaren kunne kjenne sparkene. Jeg synes det er tidlig å kjenne liv allerede i ellevte uke. Jeg kjenner det heller ikke hver dag, men nesten hver dag, det er en følelse jeg raskt kjente igjen i fra forrige svangerskap. En annen sak er at livmorkanten min kjennes godt og tydelig ca 10 cm over skambenet, altså litt nedenfor midt mlm skamben og navle. Også navlen har åpnet seg opp nå, ettersom livmoren har vokst. Det er forholdsvis enkelt å kjenne livmorkanten, jeg er slank, og det er bare tre år siden sist gang jeg var gravid. Jeg har ikke legetime før om en ukes tid. Er det sannsynlig at jeg kan være lengre på vei enn ant? Siste mens varte nemlig bare 2 dager, og med ekstremt lite blod. Kan legen ved bare hendene kjenne om jeg er lengre på vei? Kan jeg be om ultralyd nå? Er jo samtidig engstelig for at jeg kan bære på to. Eller er det vanlig at flergangsgravide kan kjenne liv så tidlig, og samtidig ha en livmor som har vokst mye? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55057-om-%C3%A5-kjenne-liv-tidlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jag tror aldrig att jag har hört om någon som har kännt liv så tidigt, som i vecka 10. Detta höres onormalt tidigt ut. Tror därför mera på att du är längre gravid än du trott. Detta kan stämma med att din sista"mens", var onormalt liten samt att du har en större livmoder än normalt. Din doktor kan kanske bekräft detta, vid en gynekologisk undersökning, nästa vecka. Att känna liv i vecka 16, vid sin första graviditet, är också mycket tidigt, men mera normalt. Det kan bli aktuellt med ultraljud om det finns misstankar om tvilling graviditet eller graviditetslängd. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55057-om-%C3%A5-kjenne-liv-tidlig/#findComment-226564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.