Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Du skrev under her at du fikk satt inn tre egg på Røde Kors, men hvordan gikk det egentlig? Vet du noe om hvor mye antall egg har å si? Jeg prøver naturlig syklus nå med kun ett egg, og det er deilig å slippe hormonene. Men jeg har lurt litt på om det minsker sjansene når det kun er ett. Eller om det kanskje er slik at hvis det er gode forhold i livmoren, egget er bra osv., så betyr ikke antallet så mye likevel.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55156-til-zantippe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei terten

Jeg vil tro det er som du sier: det som er avgjørende for vellykketheten er forholdene i livmora, egg- og sædkvalitet og den "type ting".

Grunnen til at de tør å sette inn tre egg ved fryseforsøk er at da opererer en ikke med så gode prognoser. Vi fikk vel et tall som lå på 20-30% sannsynlighet for å greie det, mot over 40 % sjans ved vanlig ivf.

Etter hva jeg har hørt kan legene ved Røde Kors sette inn flere egg enn to hvis kvinnen har hatt mange forsøk hvor eggene aldri har festa seg og/eller hun har nådd en høy alder.

Fryseforsøket vårt gikk dessverre ikke. Så vi går i gang med vårt andre og siste ivf-forsøk nå i juni.

- og da vil jeg ha inn bare to egg....

Lykke til med forsøket ditt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55156-til-zantippe/#findComment-226752
Del på andre sider

Hei terten

Jeg vil tro det er som du sier: det som er avgjørende for vellykketheten er forholdene i livmora, egg- og sædkvalitet og den "type ting".

Grunnen til at de tør å sette inn tre egg ved fryseforsøk er at da opererer en ikke med så gode prognoser. Vi fikk vel et tall som lå på 20-30% sannsynlighet for å greie det, mot over 40 % sjans ved vanlig ivf.

Etter hva jeg har hørt kan legene ved Røde Kors sette inn flere egg enn to hvis kvinnen har hatt mange forsøk hvor eggene aldri har festa seg og/eller hun har nådd en høy alder.

Fryseforsøket vårt gikk dessverre ikke. Så vi går i gang med vårt andre og siste ivf-forsøk nå i juni.

- og da vil jeg ha inn bare to egg....

Lykke til med forsøket ditt!

Hei,

Lykke til i juni! Iberegnet frys-forsøket får vi jo bare håpe at alle gode ting er tre! Og en ende må alt dette ha. Får vi det ikke til nå, blir det nok et siste forsøk på oss rett før eller etter sommeren også.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55156-til-zantippe/#findComment-227081
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...