Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rhea Silvia

Er i uke 21 og har fått beskjed om å ta jerntilskudd. Har i tidligere svangerskap brukt Hemofer, og det var det jordmor anbefalte.

Jeg har fra tidligere stående en boks med Duroferon, kan jeg bruke det i stedet? Husker jeg brukte det etter siste fødsel.

Hvor mange tabletter skal jeg ta i døgnet?

Det er Duroferon 100 mg Fe2+.

Ser forresten at datoen er nettopp gått ut, kan jeg fremdeles bruke dem? Det er snakk om en halv boks.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55173-hvilke-type-jernstilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hemofer anbefales vel ofte fordi det er en slags naturlig jern som man ikke skal reagere på med ubehag som noen får med vanlige jerntabletter. Hvis du tålte Duroferon sist så ville jeg fortsatt med det, tror det tas bedre opp (vet ikke helt forklaringen, den har sikkert jordmor). Jeg ville ikke ha nølt med å bruke dem når de nettopp er gått ut på dato (så sant de ikke er oppbevart ekstremt varmt e.l.), de fleste legemidlers holdbarhet kan tillegges en god margin (jobber selv i bransjen).

Jeg har brukt Duroferon i tidligere svangerskap + etter siste fødsel og tok da to pr. dag.

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag ser att du redan har fått ett bra svar. Är enig i detta. Du kan alltså ta dina Duroferon tabletter, men dessa är något starkare och kan lättare ge förstoppning. Hemofer är mildare, så också för magen. Gravida rekomenderas att ta Duroferon 1 tabletta dagligen om blodvärdet är normalt, eller 1 dag+kväll om blodvärdet är lågt. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...