Gjest sliter veldig Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg har et stort problem som er i ferd med å ødelegge meg helt. Jeg takler rett og slett nesten ikke kroppskontakt i det hele tatt. Dette er for det meste når det gjelder gutter og intimitet med dem. Det har tatt meg en stund å finne ut av hva som egentlig har vært mitt problem. Det har vært mye tenking frem og tilbake. Og etter flere mislykkede forsøk på å ha et forhold til en gutt, har jeg kommet frem til hva problemet er. Jeg takler ikke at de tar på meg, det å kysse, kose og klemme, og ikke minst sex. Jeg blir stiv og anspent, og klarer ikke slappe av og nyte det. Jeg blir bare liggende der og vente på at gutten skal bli ferdig. Jeg har slitt med dette i flere år nå, og nå orker jeg ikke ha det slik lenger. Jeg er nødt til å gjøre noe med det, men vet ikke hva eller hvordan... Jeg har også tenkt mye over hvorfor jeg har det slik. Grunnen kan kanskje være at jeg i oppveksten ikke opplevde så mye kjærtegn og klemmer. Grunnen til at jeg tror dette er at jeg har lest en historie om ei jente som hadde det på nesten samme måte som meg. Tror ikke grunnen er at jeg har følt meg usikker på gutten, for jeg var i et forhold i ca 2 år for 3 år siden, og jeg hadde det på samme måten da, selv om jeg var helt trygg på han jeg var sammen med. Det er nesten utrolig at det varte så lenge. Etter det har det vært noen gutter hvor det har vært seriøst med, men det varte ikke lenge. De merket at det var noe som ikke "stemte" med meg, og ble borte. Har liksom gått og håpet på at det skulle gå over av seg selv. At jeg skulle treffe en gutt som kunne "kurere" meg. Men har innsett at det ikke vil gå over av seg selv. Så nå vil jeg gjøre noe med dette. Jeg lengter etter å ha et "normalt" forhold til en gutt, og å kunne nyte kos og klem og ikke minst sex. Så hva gjør jeg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55246-takler-ikke-kroppskontakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hva gjør at du ikke greier å slappe av; hvilken type følelse forhindrer fra dette? Er det snakk om generell nervøsitet her; eller er dette en fryktreaksjon? Grunnen til at jeg spør slik, er at det for mange av dem som sliter med tilsvarende problematikker som deg; så ligger det det en del veldig konkrete minner til grunn for at det er slik. Og ihvertfall to litt forskjellige løsningsmodeller som kan tas i bruk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55246-takler-ikke-kroppskontakt/#findComment-226661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter veldig Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hva gjør at du ikke greier å slappe av; hvilken type følelse forhindrer fra dette? Er det snakk om generell nervøsitet her; eller er dette en fryktreaksjon? Grunnen til at jeg spør slik, er at det for mange av dem som sliter med tilsvarende problematikker som deg; så ligger det det en del veldig konkrete minner til grunn for at det er slik. Og ihvertfall to litt forskjellige løsningsmodeller som kan tas i bruk. Jeg er ikke helt sikker på hva som får meg til å bli så anspent, hvilken følelse jeg har da... Både litt frykt og litt nervøsitet kanskje, for hva som vil skje videre... Jeg liker rett og slett ikke det som skjer, om det er kyss og kos eller om det er sex... Vanskelig å si hvorfor egentlig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55246-takler-ikke-kroppskontakt/#findComment-226845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hei! Å avvise kroppskontakt fra andre henger ofte sammen med forholdet til egen kropp. Jeg tror jeg vil foreslå for deg å oppsøke en fagperson, en lege eller psykolog, for å komme problemet ditt til livs. Det er ikke lett å råde deg her på noen korte linjer. Jeg unner deg å få pratet skikkelig ut om det som plager deg og finne løsninger på plagene. Bruk gulesider i tlf.katalogen for å komme i kontakt med en fagperson. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55246-takler-ikke-kroppskontakt/#findComment-227116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.