Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt livmorhalskreft og mange problemer med underlivet i forbindelse med det, og har derfor hatt mer en min del av gynokoligske undersøkelse gjennom tiden.

Sist jeg var hos legen fikk jeg en vikar og opplevde undersøkelsen svært ubehagelig. Han skulle kjenne på livmoren for å tilpasse en spiral , (må bestille en som er ekstra liten)og da førte han en finger inn og ut av anus samtidig som han kjente på livmoren. Dette har jeg aldri opplevd før og ble både paff og ubekvem. Er dette virkelig vanlig/normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55310-ubehagelig-gu-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er en gammel rutine å undersøke med en finger i skjeden og en i rektum. Det er fortsatt en del -spesielt eldre leger- som bruker denne metoden og noen mener det er en sikrere metode enn bare å kjenne fra skjeden. Den er betydelig mer ubehagelig og derfor synes jeg man bare i spesielle tilfeller (hvis man har mistanke om noe unormalt bak livmoren eller i tarmen) skal bruke den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...