Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hvordan er det med sykehusopphold? Kan man dra fra sykehuset når man vil, dersom mor og baby er i 100% fin form, og ammingen går greit? Jeg selv fødte et barn for få år tilbake, men ble tvinget til å bli fire døgn. Alt var bra, ammingen fungerte fra første stund, men av prinsipp, sa jordmor, måtte alle bli til føllingsprøven var tatt, 4 dager etter fødsel. Jeg selv har sykehusskrekk, jeg var engstelig og redd, og gråt mye fordi jeg følte meg så "fengslet." Jeg er gravid igjen, og har absolutt ikke lyst til å bli fire døgn denne gang.. Går det ikke an å møte opp til sykehuset dag 4 for å få ta føllingsprøven?? Evt ta med utstyr fra sykehuset til helsestasjonen, og ta den der? Jeg synes det er skremmende at noen kan tvinge meg til å være der så lenge, dersom alt fungerer utmerket. Har de lov å tvinge en? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Ingen kan tvinge deg til noe som helst. du kan dra inn, føde, reise hjem igjen 4 TIMER etter fødselen. Eller du kan kontakte en jordmor og føde hjemme slik jeg gjorde :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-227287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Ingen kan tvinge deg til noe som helst. du kan dra inn, føde, reise hjem igjen 4 TIMER etter fødselen. Eller du kan kontakte en jordmor og føde hjemme slik jeg gjorde :0) Tusen takk, det var greit å vite:) Jeg gruer meg som en SOPP til neste fødsel, nett pga sykehusoppholdet. Sykehuet ligger et stykke unna, ¨går helt greit å kjøre frem og tilbake, for all del, men det vil likevel føre til at mann og baarn hjemme får et stykke og reise, og jeg føler meg skrekkelig alene på sykehuset. Ble så lei meg sist gang da de egentlig nektet meg å dra. Jeg kunne ikke forstå hvorfor det skulle være noe problem å dra kvelden før? Hvorfor skulle de tvinge meg til en siste natt der, når de visste hvor engstelig jeg er for å sove på det stoore gamle sykehuset. Var EN ANNEN nybakt mor der, vi lå på hvert vårt store rom, grøss, synes det var ubehagelig, nesten skummelt. Veggene var grå, flere steder var der hull i betongen, jeg kan ikke noe for det, men jeg mistrivdes fullstendig!!! Tror jeg skal forsøke å stå på mitt denne gang, såfremt alt er bra med mor og barn denne gang også. Takk for ord som varmet meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-227866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
majeh Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Som Nyco skriver så kan du reise hjem når du vil, hvis alt er bra med både deg og barnet da selvfølgelig. Men du må komme tilbake for å ta den føllingstesten etter 4 dager. Så da blir det en ekstratur til sykehuset, men det spiller vel ingen rolle! Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-227891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moi Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Tusen takk, det var greit å vite:) Jeg gruer meg som en SOPP til neste fødsel, nett pga sykehusoppholdet. Sykehuet ligger et stykke unna, ¨går helt greit å kjøre frem og tilbake, for all del, men det vil likevel føre til at mann og baarn hjemme får et stykke og reise, og jeg føler meg skrekkelig alene på sykehuset. Ble så lei meg sist gang da de egentlig nektet meg å dra. Jeg kunne ikke forstå hvorfor det skulle være noe problem å dra kvelden før? Hvorfor skulle de tvinge meg til en siste natt der, når de visste hvor engstelig jeg er for å sove på det stoore gamle sykehuset. Var EN ANNEN nybakt mor der, vi lå på hvert vårt store rom, grøss, synes det var ubehagelig, nesten skummelt. Veggene var grå, flere steder var der hull i betongen, jeg kan ikke noe for det, men jeg mistrivdes fullstendig!!! Tror jeg skal forsøke å stå på mitt denne gang, såfremt alt er bra med mor og barn denne gang også. Takk for ord som varmet meg De kan ikke _nekte_ deg å dra! Hva skal de gjøre hvis dere drar hjem? Ringe politiet? Første gang jeg fødte, hadde vi familierom i to dager før vi dro hjem. Vi kom tilbake da ungen var fire dager og tok Føllings-testen. Andre gangen ville de gjerne ha ungen til observasjon i to dager siden han hadde hatt avføring i fostervannet, så da var jeg på barsel i to dager, men jeg ville helst ha dratt hjem samme dagen. Hadde alt vært 100%, hadde vi dratt hjem et par timer etter fødselen. Denne gangen kom vi også tilbake da ungen var fire dager og fikk tatt Føllings-testen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-227910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Tusen takk, det var greit å vite:) Jeg gruer meg som en SOPP til neste fødsel, nett pga sykehusoppholdet. Sykehuet ligger et stykke unna, ¨går helt greit å kjøre frem og tilbake, for all del, men det vil likevel føre til at mann og baarn hjemme får et stykke og reise, og jeg føler meg skrekkelig alene på sykehuset. Ble så lei meg sist gang da de egentlig nektet meg å dra. Jeg kunne ikke forstå hvorfor det skulle være noe problem å dra kvelden før? Hvorfor skulle de tvinge meg til en siste natt der, når de visste hvor engstelig jeg er for å sove på det stoore gamle sykehuset. Var EN ANNEN nybakt mor der, vi lå på hvert vårt store rom, grøss, synes det var ubehagelig, nesten skummelt. Veggene var grå, flere steder var der hull i betongen, jeg kan ikke noe for det, men jeg mistrivdes fullstendig!!! Tror jeg skal forsøke å stå på mitt denne gang, såfremt alt er bra med mor og barn denne gang også. Takk for ord som varmet meg Gruer som en sopp....he he he Den var ny for meg :0) Bare ta kontakt med sykehuset/jordmor og si hvordan du vil ha det så ordner det seg garantert! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-228085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I samme båt Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Tusen takk, det var greit å vite:) Jeg gruer meg som en SOPP til neste fødsel, nett pga sykehusoppholdet. Sykehuet ligger et stykke unna, ¨går helt greit å kjøre frem og tilbake, for all del, men det vil likevel føre til at mann og baarn hjemme får et stykke og reise, og jeg føler meg skrekkelig alene på sykehuset. Ble så lei meg sist gang da de egentlig nektet meg å dra. Jeg kunne ikke forstå hvorfor det skulle være noe problem å dra kvelden før? Hvorfor skulle de tvinge meg til en siste natt der, når de visste hvor engstelig jeg er for å sove på det stoore gamle sykehuset. Var EN ANNEN nybakt mor der, vi lå på hvert vårt store rom, grøss, synes det var ubehagelig, nesten skummelt. Veggene var grå, flere steder var der hull i betongen, jeg kan ikke noe for det, men jeg mistrivdes fullstendig!!! Tror jeg skal forsøke å stå på mitt denne gang, såfremt alt er bra med mor og barn denne gang også. Takk for ord som varmet meg Hva med å få snakke med en jordmor på sykehuset og fortelle hvordan du har det? De kan jo sikkert ordne det slik at din mann blir innlagt sammen med deg, så har du i alle fall selskap. Vi fikk det i alle fall slik og det var virkelig deilig. Så kan du få noen andre til å passe barnet du har hjemme. Det MÅ være sykehuset i Fredrikstad du beskriver, der er det helt forferdelig...!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-228188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det er ingen grunn til at du skal måtte bli på sykehuset lenger enn du selv skulle ønske, tatt i betraktning at barnet ditt er friskt. Det er mange som reiser hjem raskt etter en fødsel, men jeg vil nok anbefale deg å bli min. 6 timer. Har du ikke lang vei til sykehuset, kan du komme tilbake 4-5 dager etter fødsel for å ta Føllings prøve. Er reiseveien lang, går det an å få til en avtale med helsestasjonen. De fleste kommuner har innarbeidet rutiner så dette skal la seg gjøre. Det er fint at du har erfaring med at ammingen etableres raskt og at du har selvtillit på at dette skal gå bra også uten sykehusets støtte. Et opphold på barselavdelingen skal være et tilbud til kvinnen og barnet hennes, men når hun ikke klarer å slappe av der eller har behov for støtten som avdelingen har å tilby, er det klart at det beste må være å dra hjem. Finnes det en jordmor i ditt område som er villig til å komme på hjemmebesøk til deg få dager etter fødsel, så er det absolutt å anbefale. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det er ingen grunn til at du skal måtte bli på sykehuset lenger enn du selv skulle ønske, tatt i betraktning at barnet ditt er friskt. Det er mange som reiser hjem raskt etter en fødsel, men jeg vil nok anbefale deg å bli min. 6 timer. Har du ikke lang vei til sykehuset, kan du komme tilbake 4-5 dager etter fødsel for å ta Føllings prøve. Er reiseveien lang, går det an å få til en avtale med helsestasjonen. De fleste kommuner har innarbeidet rutiner så dette skal la seg gjøre. Det er fint at du har erfaring med at ammingen etableres raskt og at du har selvtillit på at dette skal gå bra også uten sykehusets støtte. Et opphold på barselavdelingen skal være et tilbud til kvinnen og barnet hennes, men når hun ikke klarer å slappe av der eller har behov for støtten som avdelingen har å tilby, er det klart at det beste må være å dra hjem. Finnes det en jordmor i ditt område som er villig til å komme på hjemmebesøk til deg få dager etter fødsel, så er det absolutt å anbefale. Lykke til videre. TUSEN TAKK, dette var SÅ beroligende å høre!!! Jeg har helt angst ang min første fødsel. Fødselen forløpte jo greit, jeg ammet uten hjelp fra første stund, og både jeg og babyen hadde det fint, men jordmødrene på en måte tvingte meg til å bli, føltes det som. Denne gang skal jeg informere om mitt ønske i god tid, på forhånd. Jeg skønner jo nå at ingen kan tvinge en mor til å bli viss mange dager på et sykehus så fremt alt er bra. Jeg har naturligvis tenkt å bli et døgn iallefall, og dersom ikke alt er bra med oss, vil jeg naturligvis bli, for oss beste. Men får jeg en like grei fødsel som sist gang, og amming og alt går greit, ser jeg ingen grunn til å bli, nå som jeg har forstått at man faktisk ikke MÅ. TUSEN TAKK, dette gav selvtillitt og ro i hjertet mitt:) Nå vet jeg hva jeg kan påstå ved neste fødsel Det er intet problem for oss å komme til sykehuset for å ta føllingsprøven når det måtte være. TUSEN TUSEN TUSEN TAKK!!!! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hva med å få snakke med en jordmor på sykehuset og fortelle hvordan du har det? De kan jo sikkert ordne det slik at din mann blir innlagt sammen med deg, så har du i alle fall selskap. Vi fikk det i alle fall slik og det var virkelig deilig. Så kan du få noen andre til å passe barnet du har hjemme. Det MÅ være sykehuset i Fredrikstad du beskriver, der er det helt forferdelig...!? Jeg har en mann som jobber mye, og som ikke har tid eller anledning til å skulle bo med meg på et syekhus. Vi har dessuten et barn jeg sjeldent overlater til andre, jeg liker det ikke, og ser heller ingen grunn til at vi skulle forbli på sykehuset i flere dager, dersom alt er bra med oss, og jeg ikke trives der. Jeg har lest jordmorens Trine sitt svar, og innsett at ingen faktisk kan tvinge meg til å bli dersom ikke noe er galt. Er alt som det skal være, blir jeg derfor å reise hjem dagen etter,. Dette er min andre fødsel, den flrste forløpte greit, og jeg går utifra jeg som tobarnsmor vil være mer vandt med amming og det som er. Jeg kommer til å reise hjem dagen derpå, og denne gang skal ingen få kjefte tårene fram hos meg. Denne gangen drar jeg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 De kan ikke _nekte_ deg å dra! Hva skal de gjøre hvis dere drar hjem? Ringe politiet? Første gang jeg fødte, hadde vi familierom i to dager før vi dro hjem. Vi kom tilbake da ungen var fire dager og tok Føllings-testen. Andre gangen ville de gjerne ha ungen til observasjon i to dager siden han hadde hatt avføring i fostervannet, så da var jeg på barsel i to dager, men jeg ville helst ha dratt hjem samme dagen. Hadde alt vært 100%, hadde vi dratt hjem et par timer etter fødselen. Denne gangen kom vi også tilbake da ungen var fire dager og fikk tatt Føllings-testen. Jeg føler meg så lykkelig nå som jeg skjønner de ikke kan tvinge meg til å bli, slik de gjorde første gang. Den gang visste jeg ikke så mye ang sykehusopphold, og ble derfor trist da jeg møtte en jordmor som sint bjeffet at jeg fikk bli i 4 dager, som var normalt. Det var en eldre jordmor. Jeg visste ikke bedre, og ble der, men det var noen tunge dager. Alt var bra med meg og babyen, barnet tok puppen fra første stund. Nå VET jeg heldigvis at jeg kan dra når jeg vil, og dagen etter skal jeg DRA denne gang, vær du sikker:) Som du sier, skulle de liksom ringe polisen? Men når og hvordan bør jeg informere om dette? Trenger jeg informere, eller er det greit at jeg dagen etter sier at "Nå har jeg bestemt meg for å reise hjem," og deretter be om når jeg kan komme for å ta føllingprøven? Jeg er redd for å bli møtt av samme sure jordmor, men er mer bestemt denne gang. Det er min andre fødsel, og jeg er mer trygg. Er alt som det skal, tenker jeg å reise:) Føder jeg på dagen blir jeg nok natten over, men føder jeg f.eks tidlig på morgenen, kanskje jeg reiser allerede på kvelden, dersom jeg føler for det? Jeg blir sikkert der en natt, tror jeg, men man får se:) Og alt skal naturligvis være bra med oss, skal vi reise så tidlig Men har du noen tips ang å informere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg føler meg så lykkelig nå som jeg skjønner de ikke kan tvinge meg til å bli, slik de gjorde første gang. Den gang visste jeg ikke så mye ang sykehusopphold, og ble derfor trist da jeg møtte en jordmor som sint bjeffet at jeg fikk bli i 4 dager, som var normalt. Det var en eldre jordmor. Jeg visste ikke bedre, og ble der, men det var noen tunge dager. Alt var bra med meg og babyen, barnet tok puppen fra første stund. Nå VET jeg heldigvis at jeg kan dra når jeg vil, og dagen etter skal jeg DRA denne gang, vær du sikker:) Som du sier, skulle de liksom ringe polisen? Men når og hvordan bør jeg informere om dette? Trenger jeg informere, eller er det greit at jeg dagen etter sier at "Nå har jeg bestemt meg for å reise hjem," og deretter be om når jeg kan komme for å ta føllingprøven? Jeg er redd for å bli møtt av samme sure jordmor, men er mer bestemt denne gang. Det er min andre fødsel, og jeg er mer trygg. Er alt som det skal, tenker jeg å reise:) Føder jeg på dagen blir jeg nok natten over, men føder jeg f.eks tidlig på morgenen, kanskje jeg reiser allerede på kvelden, dersom jeg føler for det? Jeg blir sikkert der en natt, tror jeg, men man får se:) Og alt skal naturligvis være bra med oss, skal vi reise så tidlig Men har du noen tips ang å informere? Du får en eller annen gang i svangerskapet et skjema (i forbindelse med ultralyden tro?) som du skal fylle ut og sende inn til sykehuset eller ta med deg når du føder. Her kan du skrive bl.a. spesielle ønsker for fødselen og oppholdet på barsel. Få med her at du har sykehusskrekk og gjerne vil reise hjem dagen etter fødselen dersom din og barnets tilstand skulle tilsi det. Selv dro jeg hjem dagen før Føllingsprøven andre gangen for da orket jeg ikke ligge lenger i den grusomme sengen og ikke minst savnet jeg eldstemann så mye at det nesten gjorde vondt! ) Men det var da ingen sure miner av den grunn! Dagen etter måtte vi nedover og få tatt den prøven, men det var jo ikke noe problem. Husk at det er _din_ fødsel og _din_ barseltid og så lenge alt er vel med deg og barnet så er det _du_ som bestemmer! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Du får en eller annen gang i svangerskapet et skjema (i forbindelse med ultralyden tro?) som du skal fylle ut og sende inn til sykehuset eller ta med deg når du føder. Her kan du skrive bl.a. spesielle ønsker for fødselen og oppholdet på barsel. Få med her at du har sykehusskrekk og gjerne vil reise hjem dagen etter fødselen dersom din og barnets tilstand skulle tilsi det. Selv dro jeg hjem dagen før Føllingsprøven andre gangen for da orket jeg ikke ligge lenger i den grusomme sengen og ikke minst savnet jeg eldstemann så mye at det nesten gjorde vondt! ) Men det var da ingen sure miner av den grunn! Dagen etter måtte vi nedover og få tatt den prøven, men det var jo ikke noe problem. Husk at det er _din_ fødsel og _din_ barseltid og så lenge alt er vel med deg og barnet så er det _du_ som bestemmer! Lykke til! Hei, og tusen takk for svar:) Jeg vet jeg fikk et slikt skjema forrige gang, og jeg skal skrive på det at jeg ønsker reise tidlig denne gang. Også jeg har et sterkt forhold til eldstemann, og følwer ingen lyst til å bli borte sååå lenge. TUSEN TAKK for god hjelp, jeg er blitt langt tryggere på meg selv denne gang 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polaris Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hva med å få snakke med en jordmor på sykehuset og fortelle hvordan du har det? De kan jo sikkert ordne det slik at din mann blir innlagt sammen med deg, så har du i alle fall selskap. Vi fikk det i alle fall slik og det var virkelig deilig. Så kan du få noen andre til å passe barnet du har hjemme. Det MÅ være sykehuset i Fredrikstad du beskriver, der er det helt forferdelig...!? Det er da ikke så fryktelig der??? Jeg syntes det var helt greit å være der. Og det var da langt i fra store tomme rom - tvert i mot virket det nesten som om de hadde problemer med å få plass til alle. Jeg hadde hørt veldig mye negativt om føden og barsel i Fredrikstad før jeg selv fødte der i fjor sommer, og jeg må si at jeg kjente meg IKKE igjen i det. OK, så var kanskje ikke veggene de mest fargeglade, og så var det kanskje litt slitt her og der, men det var rent og ordentlig, god mat, hyggelig personale - jeg trivdes godt, jeg. Måtte bare si det, syns føden og barsel i Fredrikstad får mye urettmessig kritikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Det er da ikke så fryktelig der??? Jeg syntes det var helt greit å være der. Og det var da langt i fra store tomme rom - tvert i mot virket det nesten som om de hadde problemer med å få plass til alle. Jeg hadde hørt veldig mye negativt om føden og barsel i Fredrikstad før jeg selv fødte der i fjor sommer, og jeg må si at jeg kjente meg IKKE igjen i det. OK, så var kanskje ikke veggene de mest fargeglade, og så var det kanskje litt slitt her og der, men det var rent og ordentlig, god mat, hyggelig personale - jeg trivdes godt, jeg. Måtte bare si det, syns føden og barsel i Fredrikstad får mye urettmessig kritikk. Det eri alle fall stikk motsatte av det jeg opplevde der. Kunne motsagt deg på alle punkter. De fikk faktisk 75000,- til å pusse opp barselavdelingene, og det de pusset opp var korridoren og rommene de selv bruker. Barselrommene er like forferdelige. Ikke at 75000 er så mye, men de hadde da greid å få en del ut av de til seg selv.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-229810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Det eri alle fall stikk motsatte av det jeg opplevde der. Kunne motsagt deg på alle punkter. De fikk faktisk 75000,- til å pusse opp barselavdelingene, og det de pusset opp var korridoren og rommene de selv bruker. Barselrommene er like forferdelige. Ikke at 75000 er så mye, men de hadde da greid å få en del ut av de til seg selv.... For det første: hvorfor la være å underskrive med nicket sitt? For det andre: hvor lenge er det siden du fødte på SØF? Lå på SØF da jeg fødte i -99 og -01. Begge gangene var fine opphold. Stellerommene i begge etasjene var pusset opp og rommene var relativt nymalt nå den siste gangen... I "min" etasje var det koslige pleiere og massevis av folk. Den eneste gangen jeg har opplevd at det har vært tilnærmet tomt der var når det var lillejulaften -99. Ganske forstålig at folk følte for å dra hjem til jul. *s* Synes du skal røpe når du fødte og hvem du er, jeg. Selv gleder jeg meg til neste fødselsopphold på SØF...som etter planen blir i november-02...om ikke ul forskyver terminen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-230201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 For det første: hvorfor la være å underskrive med nicket sitt? For det andre: hvor lenge er det siden du fødte på SØF? Lå på SØF da jeg fødte i -99 og -01. Begge gangene var fine opphold. Stellerommene i begge etasjene var pusset opp og rommene var relativt nymalt nå den siste gangen... I "min" etasje var det koslige pleiere og massevis av folk. Den eneste gangen jeg har opplevd at det har vært tilnærmet tomt der var når det var lillejulaften -99. Ganske forstålig at folk følte for å dra hjem til jul. *s* Synes du skal røpe når du fødte og hvem du er, jeg. Selv gleder jeg meg til neste fødselsopphold på SØF...som etter planen blir i november-02...om ikke ul forskyver terminen. mvh Hvorfor i alle dager skulle jeg røpe hvem jeg er? Det har ingen noe med, jeg vet jo ikke hvem du er heller!!! Og hvorfor tar du det personlig om noen ikke like sykehuset? Er det din feil at det er slik? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-230578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hvorfor i alle dager skulle jeg røpe hvem jeg er? Det har ingen noe med, jeg vet jo ikke hvem du er heller!!! Og hvorfor tar du det personlig om noen ikke like sykehuset? Er det din feil at det er slik? Bare mente at det var rart at man ikke kunne bruke nicket sitt til å skrive at man ikke likte et sykehus... ) Forresten er Fredrikstad blant de beste sykehusene når det gjelder føden og barsel...sånn standardmessig OG trivselsmessig...*leter etter artikkel fra sommer-01* Du svarte forresten ikke på når ca. du hadde vært der sist. Egentlig litt relevant for grunnlaget ditt for å si at du ikke likte deg der. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-230597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polaris Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Det eri alle fall stikk motsatte av det jeg opplevde der. Kunne motsagt deg på alle punkter. De fikk faktisk 75000,- til å pusse opp barselavdelingene, og det de pusset opp var korridoren og rommene de selv bruker. Barselrommene er like forferdelige. Ikke at 75000 er så mye, men de hadde da greid å få en del ut av de til seg selv.... Jeg lå på barsel i Fredrikstad i juni 2001, og opplevde det som veldig positivt. Oppussing? Var i grunnen ikke noe jeg merket meg spesielt ved, så det kan umulig ha vært SÅ ille. Fellesrommene, barnestua, var trivelige i allefall. Og hva så om de ved oppussing prioriterer fellesrommene? 75.000 kroner strekker ikke langt, og uansett så må jeg vel si at jeg har forståelse for at man prioriterer de som faktisk tilbringer hver eneste dag på sykehuset, altså personalet, framfor oss som er der 2-5 dager en gang i blandt. Dessuten er det ikke noe å "motsi" eller "støtte", vi har tydeligvis hatt veldig ulik opplevelse av barselavdelingen i Fredrikstad, og det har sikkert mange årsaker. Det kommer alltid veldig an på hvilke personer man kommer i kontakt med - samt sin egen holdning både til dem som jobber der og stedet forøvrig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55357-kj%C3%A6re-trine-endsj%C3%B8/#findComment-231314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.