Gå til innhold

Hva gjør man når nyforelskelsen er over?

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket

Min samboer og jeg har vært sammen i 4 år nå. Vi har det veldig fint sammen, men nyforelskelsen er over. I hvertfall for hans del.

Tidligere lyste han opp hver gang han så meg, og kom stadig og gav meg klem og kyss. Han flørtet mye og var veldig romantisk.

Nå skjer dette aldri lenger. TVn og PCen er mer interessante enn meg. Han vil som regel sitte oppe i fred og ro etter at jeg har lagt meg om kvelden. Det blir lengre og lengre mellom hver gang vi har sex. Jeg savner ømheten og nærheten. Jeg er fremdeles så forelsket at jeg får klump i magen når jeg ser han. Men gløden hans er slukket.

Hva skal jeg gjøre? Jeg han jo ikke tvinge på han følelser som ikke er der. Jeg vet han er glad i meg, han er bare ikke så flink til å vise det. Jeg har forsøkt å fortelle han at jeg føler at jeg ikke har noen kjæreste lenger, bare en jeg deler leilighet med. Da ble han veldig oppmerksom i en periode, men det gikk ganske fort over.

Det er vel slik for alle par at før eller senere kommer hverdagen. Men jeg klarer ikke å stenge av de følelsene jeg har og jeg savner kjæresten min!!!

Fortsetter under...

Sånt skjer i alle forhold, du har rett i det. Jeg har vært sammen med mistermannen i snart 13 år nå og har opplevd at det svinger voldsomt. I perioder føles det nesten helt dødt, andre ganger krangler vi en del og så plutselig - som lyn fra klar himmel blir vi som forelskede tenåringer igjen. :-) Det er litt magisk nesten.. og man setter sinnsykt pris på det når det skjer. Men det kan vel ikke være sånn hele tiden, for da ville jo det også blitt kjedelig etterhvert? Det er på grunn av de dårligere periodene vi vet å sette skikkelig pris på det når alt er godt pleier jeg å tenke. :-)

Men hva om dere tar dere en ferie sammen? Bort fra tv og internet, bare dere to eller med venner hvis dere foretrekker det. En ferie kan få fart på romantikken igjen, det er ihvertfall min erfaring. Vi har hatt noen skikkelig gode ferier som har løftet forholdet i månedsvis etterpå. Ferier med romantiske middager, masse sex, småprating og hygge, ferier hvor vi forelsker oss igjen og ikke blir distrahert av allslags underholdning, regninger og kjedelige hverdager.

Selv om jeg har verdens beste mann (!), så trenger et parforholdet at man stopper opp og tar seg tid til å pleie det innimellom.

Gjest -Riksklysa

hadde forbannet meg på at jeg ikke skulle svare på dette innlegget, satt med en følelse av at det var meg selv som ble beskrevet...

hmm, vanskelig å si hvorfor han "prioriterer" tv/pc forann deg, men synes kanskje at det er litt drøyt å anklage ham for å ha mistet "gnisten". Har du tenkt på at det kan være helt andre ting som er årsaken?

kanskje det er som du sier, han er gått lei. eller kanskje han rett og slett trenger litt tid aleine, deilig å kunne være helt for seg selv noen ganger, slippe å tenke på at det er noen andre i nærheta f.eks.

eller kanskje du må gå i deg selv og se hva du gjør for at han fortsatt skal lyse opp når du kommer inn i rommet, eller lignende. Kanskje du har forandret deg i det siste, kanskje , kanskje, kanskje. ikke lett å si hva som er årsaken, men det løser seg nok til slutt skal du se...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...