chess Skrevet 1. oktober 2000 Del Skrevet 1. oktober 2000 Fra før har jeg fått påvist allergi mot bl.a. bjørk, timotei, katt,hest,hund..... I vår brukte jeg i en periode Zyrtec tbl og Lomudal nasal med forholdsvis god effekt. I mai bestemte vi oss for å forsøke å bli gravide, så jeg sluttet med tablettene. Det gikk tålig bra i perioder, men etter en forkjølelse for 4-5 uker siden har jeg ikke blitt bra i det hele tatt . Stort sett har jeg vært potte tett hele tida, men innimellom renner både øyne og nese samtidig som det kjennes tett ut lenger opp i nesa. Jeg er så lei av dette at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har blitt "misbruker" av Otrivin, da det er det eneste som får det til å løsne litt. Hva jeg ikke har sagt er at jeg i flere år har hatt noe rennende nese- må pusse nesa utallige ganger i løpet av en dag. Bør jeg oppsøke en øre-nese-hals spesialist, begynne med Zyrtec (om det ikke er farlig å bruke det v/ graviditet), eller har du noe annet tips? Takknemlig for alle god råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5538-jeg-er-s%C3%A5-lei-av-nesa-mi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 2. oktober 2000 Del Skrevet 2. oktober 2000 Kjære chess Du er tydeligvis allergiker og kan jo også reagere på andre ting enn de du nevner, f.eks. husstøvmidd. Dessuten vil nok en forkjølelse forsterke plagene og forlenge den perioden du går og er tett. Jeg synes du bør gå til legen og få en nesespray du kan bruke over tid og som demper irritasjonen i nesa di. Lomudal nasal kan være OK, eller muligens må du ha noe sterkere. Det er nok lurt å unngå Zyrtec så lenge du holder på å skulle bli gravid, men nesespray kan du trygt bruke. Hvis du røyker bør du slutte med det - det er veldig irriterende for nesa, og du bør også unngå røykfyllte rom generelt. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5538-jeg-er-s%C3%A5-lei-av-nesa-mi/#findComment-29937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 2. oktober 2000 Del Skrevet 2. oktober 2000 Kjære chess. I slike situasjoner synes jeg lokalt brukt cortison i nesen både er det mest skånsomme og det som hjelper mest. En slik nesespray brukt 1 g. dgl. pleier å hjelpe etter noen dgr.og fortsett med det en mnds. tid. Denne lille cortisondosen har ingen systemeffekt ellers på organsimen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5538-jeg-er-s%C3%A5-lei-av-nesa-mi/#findComment-29945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.