Gå til innhold

Slapp å rotfylle - merkelig?

Anbefalte innlegg

Skulle rotfylle en jeksel som tydeligvis var død, i alle fall kjente jeg ingen verdens ting da tannlegen kjørte strømi den, verken på utsiden eller innsiden. Hadde tannverk for et par mnd siden og tannlegen mente at det var nerven som var betent og hadde dødd.

Så skulle han begynne å bore ut for fylling og bedøvelse trengte jeg ikke, tanna var jo død - sant?! Etter 2 sekunder viste det seg at tanna og nerven slettes ikke var død....

Så noen rotfylling ble det ikke, men hvorfor kjente jeg ikke noe når han kjørte strøm på den? Jeg kjente det jo godt da han prøvde på tannen ved siden av.

Og kan en kraftig halsbetennelse gi tannverk-symptomer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55448-slapp-%C3%A5-rotfylle-merkelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Det kan synes merkelig for deg, men ikke for oss tannleger som stadig opplever dette. Alt tyder på at tannen er død, men når vi begynner å borre viser det seg at vi tok grundig feil.

Selv har jeg sluttet å tro på de strømdingsene som villeder tannleger og pasienter.

Nå kan du glede deg over at du slapp rotfyllingen og utgiftene i forbindelse med det.

Det går minst en pen sommerkjole på en rotfylling,... bare så det er nevnt.

Det kan synes merkelig for deg, men ikke for oss tannleger som stadig opplever dette. Alt tyder på at tannen er død, men når vi begynner å borre viser det seg at vi tok grundig feil.

Selv har jeg sluttet å tro på de strømdingsene som villeder tannleger og pasienter.

Nå kan du glede deg over at du slapp rotfyllingen og utgiftene i forbindelse med det.

Det går minst en pen sommerkjole på en rotfylling,... bare så det er nevnt.

*Hehe* Da har du (eller fruen) et annet klesbudsjett enn meg! Sparte nemlig 2500,- og det er adskillig mer enn _en_ kjole for meg. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...