Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hva kjennetegner egentlig bekkenløsning ? Greier såvidt å gjøre noe som helst av husarbeid eller annen fysisk aktivitet før det kjennes ut som om jeg har gått mange mil og må rett og slett sette meg ned og hvile. Etterpå greier jeg knapt å reise meg, da jeg er så stiv og støl. Det er ikke direkte smerter, men ømhet i lysken som stråler litt nedover lårene. Jeg føler jeg "vralter som en gås" når jeg går. Som sagt, det er ikke direkte smertefullt, men bevegeligheten er veldig innskrenket. Jeg er i uke 20. Har ikke vondt i ryggen, men en del vondt i nedre del av magen.......(bekken, symfyse???) Må visst studere litt anatomi :-) Arter det seg forskjellig ?? Kan noen beskrive hvordan det føles ? Er livredd for å bli fullstendig invalidisert i svangerskapet og tiden etterpå. Man hører jo om folk som må gå med krykker og har store smerter. Hva kan jeg evt. gjøre for å forhindre/ lindre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55482-kan-det-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det høres helt klart ut som om du har bekkenløsningsplager, noe som er karakterisert av smerter enten i symfysen/skambeinet eller nederst i korsryggen, begge deler med utstråling til lyskene og evt. litt ned i beina. Som oftest kjennes det veldig hemmende å skulle gå etter å ha sittet/ligget en stund. Beina vil liksom ikke følge med. Det første du bør gjøre, er å finne gode stillinger for avlastning, ellers kutte ned på de aktivitetene som aktiverer smertene. Snakk med din lege om dere bør vurdere sykemelding. Enkelte har god erfaring med manuell terapi, evt. akupunktur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55482-kan-det-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-229119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.