Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg vant i lotto. Skulle ønske jeg var sterk. Skulle ønske jeg aldri traff han.8 år siden jeg traff han ble betatt... snart 8 år i helvete. Mistet det lille av selvtillit jeg hadde før jeg traff han, om det var lite eller mye husker jeg vel egentlig ikke lenger.. ble gravid 1 mnd etter at jeg traff han.Vet egentlig ikke hva jeg skal si, er bare så sliten og vingler fra dag til dag, med tusen tanker, håp, sorg, ulykkelig jeg...ja.. skulle ønske jeg kunne fortelle det til noen... har løftet av røret mange gang å slått mamma sitt nr. men lagt på igjen. Er for feig. Eller kanskje alt blir bra i morgen.Ikke slår han, Ikke kaller han meg stygge ting. Han er bare en stor helv... egoist, ufølsom, utålmodig... umulig å leve med. Har greid å "rette" han litt med åra, ikke så uøkonomisk lengre og ikke lyger han i så stor grad som før. Men oj han ken være helt herlig noen dager. Det er så vanskelig å prøve å sette ord på problemene, prøver bare å dele med noen som ikke kjenner oss.Et typisk Love & hate forhold fra min side. Trodde ikke det var mulig før jeg møtte han. Han kan være en god pappa, noen dager, andre dager behandler han dem urettferdig og den utålmodige sjelen han er, blir mye roping, så prøver jeg å beskytte barna og det blir vondt værre. Stakkars små... skulle ønske jeg kunne gi dem en trygg og god oppvekst slik jeg selv hadde. Jeg har aldri grått så mye før som disse åra, ropt til gud at han må hente meg ut av dette, hjelpe meg og barna ut av dette, få kjæresten min til å finne seg en annen, hjelpe kjæresten min å bli et bedre menneske...osv... Jeg vet jeg var et godt menneske før, ikke nå lengre. Jeg kan kalle han stygge ting, når han sårer meg. Føler at jeg har mistet meg selv.. Er nå gravid med barn nr.4. vi har det godt innimellom :-) (har problemer med å finne prevensjon som jeg kan bruke). Er kjempe takknemlig for mine søte små. Men fra første gang jeg gikk gravid ønsket jeg at jeg var lykkelig slik at jeg bare kunne nyte det å være gravid å ha det godt. Har ikke klart å slutte å røyke denne gangen, har ikke krefter til noe mer, enda jeg vet at det er kjempefarlig både for barnet og meg selv som har hatt hjerteinfarkt. men klarer ikke... Hadde han virkelig gått inn for å prøve å bli et bedre menneske så tror jeg nok han hadde kunnet klart d... vil at barna skal kunne vokse opp med både mamma og pappa, være lykkelig, slippe å reise att og fram, trygghet.. skulle ønske han elsket meg, men han gjør vel ikke det innerst inne når han til stadighet behandler meg så dårlig?? Mitt humør mot barna får også neg. innvirkning... Vi har kjøpt hus sammen, skulle etablere oss tok en del for mye i lån...den gang(å gud hvor jeg har angret) har en dyr skade på huset som vi ikke har hatt råd å reparere. vi har ikke råd å gå fra hverandre... får aldri nok for huset pr idag. Hvordan skal jeg klare meg med 4 små vakre alene, han kommer til å bli oppspist av barnebidrag. umulig å etablere oss på nytt. skulle ønske jeg vant i lotto

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

terningkast6

Det er nok mange som har satt livet på vent i påvente av en lottomillion eller andre ytre ting som de tror kan være det som får livet til å bli bedre.

Livet ditt er nå, dagen i dag er livet, og dagene som gikk var faktisk også selve livet. Hvis du ønsker forandring er det bare en som kan gjøre noe med det, og det er du. Prøv å ikke se alle begrensningene og prøv å let etter mulighetene i stedet. Du nevnte noe om å ringe dine foreldre, gjør det da, hvis det er det som skal til for å hjelpe deg. Livet kan bli så mye bedre når man er villig til å svelge stoltheten og be om hjelpe. Du blir sterk av det, å tillate seg å være svak krever styrke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/#findComment-228666
Del på andre sider

nøffelinøff

han kommer ikke til å bli spist opp av barnebidrag, den blir tilpasset etter inntekten og resten dekker det offentlige.

en venn gikk fra sin mann med 4 småbarn hvorav en av dem var nyfødt, og det gikk bedre enn å være i et elendig ekteskap for å si det sånn.

alenemødre har flere økonomiske rettigheter enn en gift mor, og du burde forhøre deg om alt du har rett på ifht din sivilstatus-alt går hvis man vil:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/#findComment-229008
Del på andre sider

Gjest hadina

Les denne boken:

Mealody Beattie: Gjør deg fri fra andres misbruk.

Her står blandt annet:

Jeg er ansvarlig for om jeg lever mitt liv ordentlig eller ikke.

Jeg er ansvarlig for å sørge for min åndelige, følelsesmessige, fysiske og økonomiske trivsel.

Jeg har ansvaret for å innkretse og tilfredstille mine behov.

Jeg har ansvaret for å løse mine problemer og lære og leve med dem jeg ikke kan løse.

Jeg har ansvaret for mine valg. (OSV)

Søren Kirkegaard sa dessuten:

Å våge er å miste fotfeste en liten stund.

Å ikke våge er å miste seg selv.

LYKKE TIL!!! STÅ PÅ!!! TROR PÅ DEG!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/#findComment-229429
Del på andre sider

Gjest Føler med deg!

jeg skjønner på en måte hvordan du har det.. faren til mitt barn er narkoman, jeg levde i et helvete sammen med han i nesten et langt grusomt år.. ALDRI MER!! Ingen angret så fælt som han etter han hadde slått meg i heroinrus, ingen angret så fælt for alle pengene han brukte opp.. MEN DET ER IKKE VERDT DET!! Du er voksen, og kan leve ditt liv! Du har dessuten ansvar for barna dine, du er på riktig spor, ved å tenke på en annen mulighet en det helvetet du er i nå.. Ting blir bedre, selv om det tok flere måneder etter at jeg tok tingene min å flyttet, før jeg var glad igjen, jeg elsker han fortsatt, men han er ikke verdt det! Vær litt egoitisk, og tenk om DEG OG DINE!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/#findComment-233344
Del på andre sider

Gjest Filosofisk

Du har allerede gjort noe med det. Du har laget denne diskusjonsgruppa. Så hva kan du videre gjøre? Prat med noen du stoler på, gjerne din mor. En gang du kan være borte fra hjemmet. Kan du komme hjem? Vil hun hjelpe? Kan du oppsøke noe krisesenter eller psykolog? Om det i det hele tatt går an å snakke med mannen din kan du jo skrive ut det første innlegget ditt. Vet at ikke alltid er det like lett å hylskrike til hverandre, tanker kommer ikke like lett fram når man krangler. Men det du skrev her var veldig bra skrevet. Det bør få fyren til å tenke litt. Hvis det ikke får ham til å tenke på deg, så er løsningen å gå. 4 barn, da skulle du være sikret økonomisk av staten i alle fall...

Fortell gjerne mere under diskusjonen her om dine tanker eller om hva du gjorde..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/#findComment-235253
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar.

Først idag turte jeg å gå tilbake hit å se om jeg fikk respons, først idag turte jeg lese mitt eget innlegg ( som ble krevet i full fart og sendt uten at jeg klarte å lese det).

Var vel mest redd for at noen skulle kalle meg rett og slett dum som ikke bare tar bagen, ungene å går. Gråt når jeg leste mitt eget innlegg, men føler meg litt bedre. Har iallefall fortalt noen om det. ;-)

Tusen takk igjen alle sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55536-lottomillion%C3%A6r/#findComment-243177
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...