Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Mette. Jeg er en kvinne på 28, som har født to barn, det siste for 15 måneder siden. Jeg har alltid hatt uregelmessig syklus, med 25-36 dager mellom syklusene. Etter at jeg fikk barn har det blitt verre, med opptil 3 måneder mellom menstruasjonene. Jeg ønsker nå å bli gravid igjen, men det er ikke lett med så lang og uregelmessig syklus. Noen ganger merker jeg eggløsning, men det er desverre ikke så ofte. Jeg har ikke hatt vansker med å å bli gravid når jeg har merket E.L. men når jeg ikke gjør det, begynner det å bli vanskelig når syklusene er så lange som 3 måneder. En venninne har brukt noe som heter Pergotime, og hun lurte på om det kanskje kunne være noe for meg. Hva tror du Mette? Jeg har nå begynt å bruke et helsekost produkt som heter Wild yam, som skal stimulere eggløsningen, men er usikker på om dette er nok. Håper at du kan hjelpe meg, da det ikke virket som legen min synes at dette var noe problem. Hilsen Silia.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55635-laaang-og-uregelmessig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Først bør du ha en utredning for evt å forklare hvorfor dine menstruasjoner kommer så sjelden. Sannsynligvis vil det være en god ide å forsøke pergotime.

Jeg skjønner ikke hvorfor wild yam anbefales for å øke mulighet for graviditet. Det var yam-roten som skapte grunnlaget for p-pillen fordi man hadde erfart at meksikanske kvinner som spise denne roten ikke ble gravide.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55635-laaang-og-uregelmessig/#findComment-233581
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...