rerun Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei! For to år siden fødte jeg ei jente. Alt gikk fint, men temmelig raskt til førstefødsel å være, etter det jeg forsto på jordmora. Jeg var på fødeavdelingen i 16.30-tida en ettermiddag, hadde 2cm åpning og ble anbefalt å reise hjem igjen siden det kunne ta laang tid... Var tilbake klokka 19, hadde 4 cm åpning, kom meg med mye strev over i fødeseng... og 20.02 var tulla født. Det var en flott fødsel, jeg var med hele tida og følte meg som ei dronning etterpå. Nå er jeg gravid igjen. Også denne gangen går alt veldig greit, men jeg er litt bekymret: Alle sier jo at det går raskere andre gang enn første, så jeg vet ikke helt hva jeg skal vente meg! En time fra 4 cm til fullført fødsel sist, hva blir det denne gangen? Må jeg slå opp telt på plena uttafor sykehuset for å være sikker på å komme fram tidsnok? Jeg bor heldigvis bare et kvarters kjøring unna, men likevel... Kan dere si noe om hva slags fødselsforløp som er vanlig etter en rask fødsel, og om det er noe særskilt jeg eventuelt bør være forberedt på? Er det for eksempel stor sjanse for å revne? Er det risikabelt for barnet? hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55638-sist-gikk-det-fort-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 På min andre fødsel gikk jeg fra null cm, til full åpning på 35 minutter :-o Det gikk rimelig fort, men så var det nokså intense rier som overlappet hverandre også. Men det var en fantastisk fødsel, og jeg var på beina rett etter å ha blitt lappet litt sammen, og tok bilder og filmet selv! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55638-sist-gikk-det-fort-hva-n%C3%A5/#findComment-229161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Det hörs ut som du hade en mycket fin tidigare förlossningsupplevelse. Detta har du stor chans att få denna gången också! Ja, det är vanligt att förlossning nummer 2 går fortare än den första. Nu är du bra förberedd på detta och vet att det gick fort vid din första (som inte är så vanligt). Du bör därför åka in i ett tidgt skjede av förlossningen. Råder tvekan om förlossningen har startat, tycker jag att du hellre åker in och blir undersökt en gång för mycket än tvärtom. Du har dessutom nära till sjukhuset och behöver inte åka långt som många andra. Någon större rift eller risker för barnet, är inte vanligt, för att förlossningen går fort. Denna risk finns alltid, så också om förlossningen blir utdragen och lång. Du har alltså stora möjligheter för att ytterligare en gång få en fin förlossningsupplevelse! Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55638-sist-gikk-det-fort-hva-n%C3%A5/#findComment-231536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.