Gå til innhold

Store babyer, Trine E.

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg stilte spørsmålet til jordmor Åsa Prebensen, og fikk fint svar, selv om hun ikke visste det jegspurte om, og ikke kjente helt til statistikken. Forsøker derfor å spørre deg og :)

Jeg har lest, i diverste blader, at statistikken sier at vi næ føder større barn enn før tiår tilbake. Hva er grunnen? Selv fødte jeg en meget stor datter for tre år tilbake, det var ganske tung, både for meg og henne. Fødselen varte leenge, hun mistet hjerteslagene sine, og ble dratt med sugekopp til sist, etter å ha sittet fast. Det var en veeldig stor jente som dukket opp:) Jeg er gravid igjen, og lurer på om jeg vil få et stort barn denne gang også? Hverken jeg eller barnefar var jo spesielt store da vi ble født. Er det noe jeg kan gjøre for å fprhindre at barnet blir så overvektig? Er spesielt bekrymret for barnets del, det var ganske kritisk sist gang, og er livredd for at andre ungen også skal bli sittende fast...

Noen råd? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55652-store-babyer-trine-e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte en sønn på nesten 4,6 kilo for snart to år siden, og nå er jeg gravid igjen. Og ettersom jeg har hørt at barna som regel blir større for hvert barn man får er jeg selvfølgelig skremt.

Men jeg har hørt at det er mulig å finne ut hvor stort barnet vil bli. Så vidt jeg husker er det i slutten av svangerskapet at legen kan finne ut dette. Det er mulig at man må ta en ekstra ultralyd for å finne det ut. Still spørsmål på foreldreforum for småbarn, der er det sikkert noen som husker det. Jeg skal i hvertfall stå på for å få vite det, og kreve keisersnitt hvis det viser seg at det blir digert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55652-store-babyer-trine-e/#findComment-232632
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...