Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg er en jente på 30 år som for snart seks år siden fikk et barn på 5,2 kg. Hun ble tatt med keisersnitt fordi fødselen ikke kom ordentlig i gang. I følge UL-undersøkelser tatt like før fødselen veide barnet i overkant av 4 kg. Overraskelsen var derfor stor da det viste seg at de hadde bommet med over en kilo. Hvor mye slingringsmonn er det greit å ha ved slike undersøkelser ?? Syns de bommet stygt her. Og så til mitt andre spørsmål : Jeg ønsker meg nå et barn til og er spent på om dette også vil bli stort... Er det vanlig å få planlagt keisersnitt når man tidligere har fått et såpass stort barn eller anbefales vaginal fødsel? Jeg har et sterkt ønske om keisersnitt pga sist fødselsopplevelse som ikke var god og også av frykt for å måtte føde en kjempebaby på naturlig vis. Blir jeg hørt tro ? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55728-keisersnitt-eller-vaginal-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polaris Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Da jeg var på overtidskontroll 14 dager etter UL-termin, ble min baby estimert til 4,6 kg. Fødselslegen understreket at det var stort slingringsmonn, i hvertfall en kilo, og at det hendte de bommet med opptil 1,5 kg. Min gutt var "bare" 4,1 kg da han ble født ved keisersnitt dagen etter. Når det gjelder keisersnitt eller vaginal fødsel, er jeg akkurat like usikker som deg, venter selv nr. 2 nå, og vet ikke om jeg ønsker planlagt keisersnitt eller vaginal fødsel. Vet heller ikke om det er opp til meg å velge. Men en ting vet jeg, og det er at hvis det er mistanke om stort barn, så vil du kunne få en god del ekstra UL på slutten av svangerskapet, for å følge med på barnets vekst, og så kan man vurdere fødselsmetode ut i fra det. Det er nok lurt at du legger fram tankene dine for jordmor eller lege under svangerskapet, så har i hvertfall jeg inntrykk av at de faktisk legger veldig stor vekt på kvinnens egne ønsker. Man blir hørt. Kanskje kan man ikke alltid få det man ønsker seg, men man blir hørt og tatt på alvor og får skikkelig svar, det er i hvertfall min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55728-keisersnitt-eller-vaginal-f%C3%B8dsel/#findComment-229663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jag förstår att du har funderingar på din kommande graviditet och förlossning. Efter en sådan upplevelse gjöres det alltid en individuell planläggning av förlossningsval. Detta får du ta upp med din jordmor och doktor vid kommande graviditet. Barnets då förväntade vikt tas också med i betraktningen på förlossningsmetod. Det säkraste för mor och barn rekomenderas då dig. Det är vanligt idag, att gjöra en felmätning på barnets förväntade födelsevikt med + - 500 gr. En skillnad på 1,2 kilo, höres allt för mycket ut, och med de nu fina ultraljudsapparaterna, borde detta inte inträffa igen. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55728-keisersnitt-eller-vaginal-f%C3%B8dsel/#findComment-231535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.