Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 20 uke på vei, og har endelig somlet meg til å legge bort vibratoren. Det er med tungt hjerte jeg gjør dette, for både jeg og kjæresten min nyter det når jeg bruker den mot klitoris mens han er inne i vagina. Det jeg har lest hittil er meget motstridende på dette punktet. Er det bare dersom vibratoren blir ført inn i skjeden at det er skadelig? Jeg bruker den kun på utsiden mot klitoris og vil veldig gjerne fortsette med det, da jeg (og min kjære) gjerne vil fortsette å ha et godt sexliv selv om jeg er gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55748-m%C3%A5-jeg-legge-bort-vibratoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte spørsmålet, men ikke problemet?

Babyen din er ikke så langt nede før den er på veg ut. Er det hørselsskader du er bekymret for eller?

mvh.

Man blir rådet til å legge bort vibratoren fra uke 14. Jeg har hørt mange forskjellige grunner, blandt annet at det forstyrrer hjerterytmen og noe diffust noe om utviklingen til hjernen. Jeg vil bare ikke ta noen risk. En frisk babay er det viktigste for meg og jeg lurer på å ødelegge vibratoren, for jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å la ver å bruke den så lenge jeg vet den e i hus. Nå er den gjemt av min kjære.

Men hvem skal jeg høre på? Og når er babyen eventuelt så langt nede at den blir forstyrret av vibratoren?

Man blir rådet til å legge bort vibratoren fra uke 14. Jeg har hørt mange forskjellige grunner, blandt annet at det forstyrrer hjerterytmen og noe diffust noe om utviklingen til hjernen. Jeg vil bare ikke ta noen risk. En frisk babay er det viktigste for meg og jeg lurer på å ødelegge vibratoren, for jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å la ver å bruke den så lenge jeg vet den e i hus. Nå er den gjemt av min kjære.

Men hvem skal jeg høre på? Og når er babyen eventuelt så langt nede at den blir forstyrret av vibratoren?

Jeg skal ikke sitte her og blåse av det du har hørt, men "kilden" er viktig. Hvor har du hørt dette? For meg høres det ut som skikkelig steinalderovertro. Når hodet har festet seg i uke 38-39-40 (varierer) ville jeg nok synes selv at det ikke fristet med hverken sex eller vibrator, men om det er skadelig da heller kan jeg ikke si sikkert.

Babyen er fremdeles så langt oppe at du nok ikke kan "nå" hode med fingre eller vibrator.

mvh.

Singularity

Prøv å skrive et innlegg på Forum for Gynekologi. Tror Mette Moen er den som best kan svare på spørsmål som gjelder fosterets helse.

Jeg skal ikke sitte her og blåse av det du har hørt, men "kilden" er viktig. Hvor har du hørt dette? For meg høres det ut som skikkelig steinalderovertro. Når hodet har festet seg i uke 38-39-40 (varierer) ville jeg nok synes selv at det ikke fristet med hverken sex eller vibrator, men om det er skadelig da heller kan jeg ikke si sikkert.

Babyen er fremdeles så langt oppe at du nok ikke kan "nå" hode med fingre eller vibrator.

mvh.

Tusen takk for svar!

Tror ikke det blir aktuelt å nå inn til babyen, da jeg bare bruker vibrator på utsiden.

Takk for at du svarer meg ordentlig.

Skal skrive innlegget på gynekologsiden i stedet. Kanskje det egenlig er et mer riktig sted? Vanskelig å vite, men jeg sjekker nå begge jeg...

Bedre føre var enn etter jævlig snar....

Annonse

Det er ikke bare vibratorer det gjelder, det gjelder også dildoer og andre ting som kan stikkes inn, bortsett fra penis da. Det var noe med at man ikke har kontroll med leketøy hvor langt inn de stikkes, men penis kjennes. MEN; du kan trygt fortsette å bruke den på klitten!! :-) Det gjorde vi, og jenta tok ingen skade. Bare ikke stikk den inn. Lykke til!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...