snusken Skrevet 2. oktober 2000 Skrevet 2. oktober 2000 Heisan Jeg fikk påvist chlamydia, og det ser ut til at jeg har gått veldig lenge med dette (i overkant av 1 år) Er derfor selvfølgelig meget bekymret for at jeg har blitt steril. Har ikke hatt noen som helst symptomer på chlamydia i det hele tatt før testen. Om det viser seg at jeg har eggleder betennelse, hvor stor er da sjansen for at jeg er blitt steril. I så fall, finnes det kunstig befruktning for de som har tilstoppede eggledere? Går det da ann å hente ut egg? Er i kontakt med lege, og går på antibiotika, men ser at man ikke undersøker om evt. skader før det er gått i overkant av 1 år med prøvinger på å bli gravid. Jeg vil gjerne vite og ikke vente. Takker så utrolig mye for alle som kan ha noe å bidra med. Er fælt bekymret 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. oktober 2000 Skrevet 2. oktober 2000 Man regner med at risikoen for sterilitet etter egglederbetennelse er 15% for første gang og 30% for andre gangen. IVF 'prøverør' er behandlingstilbudet i slike tilfeller. Da henter man ut egg, befrukter dem uten for kroppen og setter dem så tilbake. Det lykkes hos ca 50% etter opp til 3 forsøk. Ikke ta sorgene på forskudd! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter
libra Skrevet 3. oktober 2000 Skrevet 3. oktober 2000 Selv om du har hatt clamydia lenge før det ble påvist behøver du ikke å få problemer med å bli gravid. Jeg gikk selv med clamydia i to år før det ble oppdaga ved en rutinekontroll, hadde ikke hatt et eneste symptom på sykdommen de to årene. I ettertid har jeg fått et barn, hadde overhodet ikke problemer med å bli gravid, tvert imot ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.