Gå til innhold

gravid uten temp.stign - er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest kinelia

Har i flere uker hatt blankt og tykt slim, akkurat sånn som jeg får før eggløsningen. Så har hele tiden målt temperatur og trodd den skulle stige. Det har den ikke gjort. Er det mulig å vere gravid uten at temp. har steget? Hva kan ellers gjøre at jeg har så mye blankt slim?

Har ellers de 2 siste dagene hatt symptomer på urinveisinfeksjon (svir når jeg tisser noen ganger, spesielt når jeg har lite urin i blæra), det hadde jeg også en gang før da jeg var gravid, ellers aldri hatt urinveisinf. Har ikke ømme bryster eller kvalme.

Er 31 år, har ikke født barn, vært gravid 2 ganger og, den ene utenfor livmoren. Sykluser på 33-45 dager vanligvis. Er nå på dag 42, og ingen tegn på menstruasjon.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55851-gravid-uten-tempstign-er-det-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vel bare å ta en test for å få svar på spørsmålet om graviditet. Hvis du ofte har syklus over 35 dager, bør du snakke med legen (gynekolog) om et å prøve eggløsningsstimulasjon.

Til ditt spørsmål om tempstigning så er det tegn på at det er dannet progesteron som kommer etter eggløsning. Temperaturmåling kan imidlertid være usikkert (feil ved termometer)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...