Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan er det med fri fra jobb når en "bare" skal til samtale? Har vi rett på fri med lønn? Kan jeg få sykemelding?

Hvordan gjør dere dette? Jeg må ta fri hele dagen pga lang reisevei.

Er det opp til arbeidsgiver? Jeg har ikke fortalt noe enda... men har tenkt å gjøre det. Grurer meg litt, vet ikke helt hvordan jeg skal begynne...

Kan noen hjelpe meg? Hva gjør jeg i forhold til fri fra jobb? -og jeg tar gjerne i mot noen tips på hvordan en kan si det på jobb....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55874-samtale-sihaug-fri-fra-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tieto

Hei!

Mulig jeg har en supersnill sjef for jeg får fri når som helst i forbindelse med forsøkene.

Jeg ville tro at man har krav på fri siden man skal på "sykehus" uten å måtte bruke egenmeldinger/sykemeldinger til dette.

Jeg har kun fortalt det til min nærmeste sjef på min arbeidsplass, jeg får jo mange spørsmål siden jeg er borte en del.. men influensa og omgangssyke går jo til stadighet, ellers er det avspaseringsdager og fridager forteller jeg de andre... det spørs jo hvor hemmelig du vil holde det.

Min sjef er veldig flink til å backe meg opp! Håper du har en super sjef du også!!

Lykke til!!

Klem fra

Gjest bentis

Hei.

Ifølge trygdeloven §8.4, avsnitt h),

har man krav på sykepenger når man er arbeidsufør pga. behandling for ufrivillig barnløshet. Alle samtaler må jo regnes som å inngå i behandlingen. Dvs. du skal ha fri med lønn, som ved all annen sykdom. Du kan levere egenmelding for 1-3dager, men det må gå 16 dager mellom to egenmeldinger, og maks 3 egenmeldinger på 1 år. Går ikke dette må du ha sykemelding.

Du kan jo spørre legen om du får sykemelding for dagen du har time?

Her finner trygdeloven, se § 8.4 h):

http://www.lovdata.no/all/hl-19970228-019.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...