Gjest kul Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ja, ja. Sånn går det når man skal spare penger.... Jeg har nå satt to sprøyter med Menogon (skal itl Maigaard). Har fått skikkelig allergisk reaksjon i huden nå. Vedlig øm, hoven og rød på begge stikkstedene. Gruer meg til å stikke der i kveld. Er det noen av dere som har opplevd det samme? Jeg sendte en mail til danmark i dag, og fikk til svar at det kunne forekomme reaksjon ved bruk av Menogon siden det ikke var så rent som Puregon. Det sier de først nå!! Det jeg kunne gjøre var å sette sprøytene intramuskulært (med lengre kanyle). Hvis det ikke hjalp måtte jeg gå over til Puregon som var noe dyrere men "renere" som de skrev. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg nok tatt det dyreste alternativet. Dette er jo konsej\kvensen av det forb.... statsbudsjettet da! Vi går liksom ett skritt til bake når det gjelder medisinbruk! Vel, vel, måtte bare få luftet meg litt nå. Vet ikke helt hva jeg gjør enda, prøver sikkert å lide meg gjennom sprøytene. Lykke til alle sammen i deres forskjellige faser!! Klem kul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56015-allergisk-reaksjon-av-menogon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pus Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Uff, så synd du skulle reagere slik på sprøytene da:-( Jeg brukte også menogon nå sist, men merket kun litt kløe/svie rundt stikkstedet ca 10-15 minutter etter stikket. Jasså, er menogon mindre rent enn andre medikamenter?? Jeg har forstått det slik at menogon er naturlig fremstilt av kvinner i overgangsalder's urin. Mens alle andre medisiner er kunstig fremstilt. Skulle nesten tro at jeg mer naturlig jo bedre... men men..... Du overlever nok sprøytene, du som er så "kul" (ha ha). Jeg måtte imidlertid ha fler sprøyter enn vanlig, og mye høyere dose, så det er ikke sikkert det blir noe mer lønnsomt sånn rent økonomisk..... Det viktigste er jo resultatet, så vi krysser fingrene for at litt ekstra lidelser betaler seg :-) Twi twi, klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56015-allergisk-reaksjon-av-menogon/#findComment-231405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kul Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Uff, så synd du skulle reagere slik på sprøytene da:-( Jeg brukte også menogon nå sist, men merket kun litt kløe/svie rundt stikkstedet ca 10-15 minutter etter stikket. Jasså, er menogon mindre rent enn andre medikamenter?? Jeg har forstått det slik at menogon er naturlig fremstilt av kvinner i overgangsalder's urin. Mens alle andre medisiner er kunstig fremstilt. Skulle nesten tro at jeg mer naturlig jo bedre... men men..... Du overlever nok sprøytene, du som er så "kul" (ha ha). Jeg måtte imidlertid ha fler sprøyter enn vanlig, og mye høyere dose, så det er ikke sikkert det blir noe mer lønnsomt sånn rent økonomisk..... Det viktigste er jo resultatet, så vi krysser fingrene for at litt ekstra lidelser betaler seg :-) Twi twi, klem fra Takk for oppmuntringen Pus! Jeg føler meg ikke så veldig "kul" om dagen, nei... Skal sette min tredje sprøyte nå, så vi får se hvordan det går. Lykke til med testing snart! Klem kul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56015-allergisk-reaksjon-av-menogon/#findComment-231744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
imam Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Heia! Sprøyter selv med Menogon (for å spare dyrebare kroner), og dette er noe helt annet enn Puregon ja. Etter nå 5 sprøyter ser magen min ut som en slags berg og dalbane, jeg er skikkelig øm og hoven! Dette kommer ikke til syne før ca 20 timer etter at sprøyten er satt, og jeg kjenner det både når jeg går og skal bøye meg. Men hva gjør man ikke.....! Jeg har også hørt at Menogon er mer urent enn Puregon og også at det ikke er så effektivt. Jeg skal til UL på fredag og sjekke stoda, så da vet jeg mer om hvordan kroppen reagerer på dette stoffet - spennende dager . Lykke til med stikkingen kul, du får prøve å finne det område som er minst ømt fra gang til gang! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56015-allergisk-reaksjon-av-menogon/#findComment-232310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.