Gå til innhold

Nyreproblem?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lett "trykk" i det jeg tror er nyrene (det kjennes ut som om det ligger midt mellom navle og penis). Det er ikke vondt, bare slik at jeg kjenner det. Kan minne litt om "pissetrengthet", men jeg føler ikke trang til å gå på do.

Jeg tror det startet for ca. et halvt år siden, etter at jeg en gang var utrolig pissetrengt, men forhindret fra å gå på do (av ulike grunner).

Jeg synes det har forværret seg litt i det siste, men det kan være tilfeldig. I det siste har jeg drukket lite vann, og mye fruktjuice og alkohol (ikke mye, men ofte). Skal prøve å skjerpe meg :)

Kan dette være symptom på noe galt? Jeg har ikke andre problemer, som hyppig vannlating eller svie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5608-nyreproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære KS.

"Nyresmerter"kjennes gjerne først og fremst i midtre del av ryggen.Det som ligger i området du nevner er urinblære og tarm.Ved en blærekatarr ville jeg ha forventet hyppig vannlatninig og svie ved vannlatning,men det behøver ikke å være tilstede.Videre må man tenke på Prostatitt(betennelse i prostatakjertelen).dette er en ufarlig,men plagsom tilstand.Jegf synes du bør oppsøke legen din.Du bør da ta med deg en morgenurin.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5608-nyreproblem/#findComment-30135
Del på andre sider

Kjære KS.

"Nyresmerter"kjennes gjerne først og fremst i midtre del av ryggen.Det som ligger i området du nevner er urinblære og tarm.Ved en blærekatarr ville jeg ha forventet hyppig vannlatninig og svie ved vannlatning,men det behøver ikke å være tilstede.Videre må man tenke på Prostatitt(betennelse i prostatakjertelen).dette er en ufarlig,men plagsom tilstand.Jegf synes du bør oppsøke legen din.Du bør da ta med deg en morgenurin.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Hei, og takk for svar.

Jeg har vært hos lege, og han påviste prostatitt, etter som jeg forsto. Da jeg er i utlandet, og legen snakket dårlig engelsk, var det litt kommunikasjonsproblemer.

Jeg fikk enoxon (200 mg), som jeg skal ta i 10 dager, 2 ganger daglig. Er dette antibiotika? Hvor gode er sjansene for å bli kvitt prostatitt? Jeg forstår at det kan bli kronisk.

Er det bivirkninger etc jeg bør være klar over med enoxon? Bør jeg holde meg unna alkohol, noe annet?

Ellers sa legen at jeg skulle drikke mye, og ha masse "sexual intercourse". Jeg går ut fra at jeg kan "hjelpe meg selv" (onanere), eller må jeg ut på storsjekkern nå? :) Samboeren min som er i Norge er kanskje ikke så glad for det rådet.

Er det mat o.l. jeg bør holde meg unna? Krydret mat, sur mat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5608-nyreproblem/#findComment-30636
Del på andre sider

Hei, og takk for svar.

Jeg har vært hos lege, og han påviste prostatitt, etter som jeg forsto. Da jeg er i utlandet, og legen snakket dårlig engelsk, var det litt kommunikasjonsproblemer.

Jeg fikk enoxon (200 mg), som jeg skal ta i 10 dager, 2 ganger daglig. Er dette antibiotika? Hvor gode er sjansene for å bli kvitt prostatitt? Jeg forstår at det kan bli kronisk.

Er det bivirkninger etc jeg bør være klar over med enoxon? Bør jeg holde meg unna alkohol, noe annet?

Ellers sa legen at jeg skulle drikke mye, og ha masse "sexual intercourse". Jeg går ut fra at jeg kan "hjelpe meg selv" (onanere), eller må jeg ut på storsjekkern nå? :) Samboeren min som er i Norge er kanskje ikke så glad for det rådet.

enoxor, skal det være, ikke enoxon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5608-nyreproblem/#findComment-30661
Del på andre sider

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Hei, og takk for svar.

Til KS ang nyreproblem?

Du har sannsynligvis fått en type antibiotika selv om akkurat dette mediamentet ikke er kjent for meg. En prostatitt lar seg som oftest behandle med godt resultat, men det avhenger noe av alder, varighet på plagene etc.

Generelt skal en være forsiktig med alkohol under antibiotikabehandling.

Du trenger ikke å gå ut på "sjekkern". Egeninnsats hjelper godt nok!

Spis normalt og som allerede sagt; drikk mye.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5608-nyreproblem/#findComment-30819
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...