Terten Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei, Hvordan går det? Ventetiden er lang, synes jeg. For meg går det opp og ned som en jo-jo mellom håp og pessimisme... I dag det siste. I går begynte jeg å kjenne de vanlige PMS-symptomene; stemningsleiet er lavt, jeg er urolig og kjenner svake krampelignende smerter. Jeg har alltid innbilt meg at det vil være annerledes hvis jeg blir gravid, men vi får nå se.... I tillegg skal jeg vedde på at det er gresspollen i Oslo-området i dag. Så lurer jeg litt på hvordan det ville være å få et adoptivbarn i stedet, hvis vi ikke lykkes selv. Tror det blir maks 4 forsøk på oss. Har behov for å sette strek et sted, det er grenser for hva vi orker, og sjansene på 5. forsøk og utover er vel ikke så store. Ikke full av optimisme i dag, nei, men det gjelder vel å holde motet oppe, og noen nye verdensborgere blir det da av dette - en del av oss vil lykkes! Onsdagshilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pus Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei på deg Terten... Jeg er på rugedag 8, og føler meg helt lik alle de andre 4 gangen det har gått i dass. Jeg er som deg, meget negativ. Faktisk så er jeg 99,9% sikker på at jeg ikke er gravid. Jeg har egentlig mer eller mindre slått meg til ro med det faktum, og planlegger allerede fryseforsøk...gidder ikke engang å teste, jeg bare venter på mensen:-( De siste 4 dagene så har jeg bare "innsett" eller følt på meg at dette ikke går veien, det høres rart ut, men jeg bare føler det:-(( Jeg vil korrigere deg litt vedr. dette at man ikke har så stor sjanse etter 5 forsøk, jeg vil fortelle deg at man har 1/3 sjans ved hvert forsøk, og det gjelder uansett om det er det 1. eller 10. forsøket, godt er jo det, for oss som aldri kommer til å gi opp:-)) Ønsker deg og alle andre masse lykke til:-) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sats Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei! Jeg skulle jo vært godt i gang med forsøk allerde, og forventet Danmarkstur var rundt den 10. juni. Som jeg har skrevet her inne tidligere har jeg hatt problemer med å få mensen tilbake etter at vi mislyktes med forsøk i mars. Nå skal jeg imidlertid begynne på spray den 8. juni og reiser ned til København i uke 28, rundt 6-7. juli. Ønsker alle som ruger lykke til, og til Pus; jeg/vi gir oss heller ALDRI før dette går i boks. Om det så blir 10 forsøk eller kanskje 11.... Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bentis Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei Terten. Jeg må bare fortelle om to venninner som har blitt gravid alla naturmetoden. De fortalte begge at de fikk typiske menssmerter/PMS når menstruasjonstiden nærmet seg, den ene fikk faktisk så sterke menssmerter at hun gikk til gynekolog og trodde hun hadde fått endometriose. Men mensen dukket aldri opp, begge var sikker på at den var rett rundt hjørnet, for det kjente de på kroppen. Begge var da gravide, ingen fikk blødning. De er lykkelige mødre. Jeg kjenner også noen svake murringer, men jeg stoler ikke på meg selv om dagen. Jeg kan gjerne innbilde meg at jeg føler ting bare fordi jeg kjenner etter. Og er murringene fordi jeg er gravid eller er det fordi mensen kommer? Aner ikke, det føles jo litt som menssmerter. Er det noen vits i å ta hCG i blod før dag 14 når jeg bruker Profasi (som jo er hCG) 2 gang i uken? Jeg grubler litt på dette, vet at Profasi gir hCG rundt 30-40 i blod, på dag 14 skal den være over 100 hvis jeg er gravid, men hva med dag 10? Jeg ante ikke at 2 uker kunne gå så sakte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Hei! Jeg skulle jo vært godt i gang med forsøk allerde, og forventet Danmarkstur var rundt den 10. juni. Som jeg har skrevet her inne tidligere har jeg hatt problemer med å få mensen tilbake etter at vi mislyktes med forsøk i mars. Nå skal jeg imidlertid begynne på spray den 8. juni og reiser ned til København i uke 28, rundt 6-7. juli. Ønsker alle som ruger lykke til, og til Pus; jeg/vi gir oss heller ALDRI før dette går i boks. Om det så blir 10 forsøk eller kanskje 11.... Mange klemmer fra Sorry, nå tok jeg nok rugingen din litt på forskudd, her.... Skal dere kanskje kombinere Danmarksturen med litt ferie siden det er midt på sommeren? Håper i hvert fall alt blir vellykket! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Hei på deg Terten... Jeg er på rugedag 8, og føler meg helt lik alle de andre 4 gangen det har gått i dass. Jeg er som deg, meget negativ. Faktisk så er jeg 99,9% sikker på at jeg ikke er gravid. Jeg har egentlig mer eller mindre slått meg til ro med det faktum, og planlegger allerede fryseforsøk...gidder ikke engang å teste, jeg bare venter på mensen:-( De siste 4 dagene så har jeg bare "innsett" eller følt på meg at dette ikke går veien, det høres rart ut, men jeg bare føler det:-(( Jeg vil korrigere deg litt vedr. dette at man ikke har så stor sjanse etter 5 forsøk, jeg vil fortelle deg at man har 1/3 sjans ved hvert forsøk, og det gjelder uansett om det er det 1. eller 10. forsøket, godt er jo det, for oss som aldri kommer til å gi opp:-)) Ønsker deg og alle andre masse lykke til:-) Klem fra Ikke gi opp helt ennå, da.... Men jeg vet jo hvordan du har det. Jeg har faktisk blitt fortalt eller har lest at det er ganske få kvinner som blir gravide på 5. forsøk og utover, og at man regner med at det er en del som ikke kan bli gravide - gjerne av uforklarlige grunner. Jeg har hatt inntrykk av at de fleste klinikker anbefaler 3-4 forsøk. Kanskje de lærde strides? Men dette bør det jo finnes objektiv statistikk på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Hei Terten. Jeg må bare fortelle om to venninner som har blitt gravid alla naturmetoden. De fortalte begge at de fikk typiske menssmerter/PMS når menstruasjonstiden nærmet seg, den ene fikk faktisk så sterke menssmerter at hun gikk til gynekolog og trodde hun hadde fått endometriose. Men mensen dukket aldri opp, begge var sikker på at den var rett rundt hjørnet, for det kjente de på kroppen. Begge var da gravide, ingen fikk blødning. De er lykkelige mødre. Jeg kjenner også noen svake murringer, men jeg stoler ikke på meg selv om dagen. Jeg kan gjerne innbilde meg at jeg føler ting bare fordi jeg kjenner etter. Og er murringene fordi jeg er gravid eller er det fordi mensen kommer? Aner ikke, det føles jo litt som menssmerter. Er det noen vits i å ta hCG i blod før dag 14 når jeg bruker Profasi (som jo er hCG) 2 gang i uken? Jeg grubler litt på dette, vet at Profasi gir hCG rundt 30-40 i blod, på dag 14 skal den være over 100 hvis jeg er gravid, men hva med dag 10? Jeg ante ikke at 2 uker kunne gå så sakte... Takk for trøsten. Da satser jeg på at det går med meg (og deg!) som med venninnene dine - inntil det motsatte evt. er bevist! Du visste mer om hcg-verdien enn meg, men jeg er ganske sikker på at vi bør vente til dag 14. Selv da fikk jeg beskjed om at det kan hende jeg må ta en prøve til fordi verdiene kan være i grenseland mellom det som skyldes profasi og det som er reell graviditet. Så vi får nok smøre oss med tålmodighet over helgen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pus Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Ikke gi opp helt ennå, da.... Men jeg vet jo hvordan du har det. Jeg har faktisk blitt fortalt eller har lest at det er ganske få kvinner som blir gravide på 5. forsøk og utover, og at man regner med at det er en del som ikke kan bli gravide - gjerne av uforklarlige grunner. Jeg har hatt inntrykk av at de fleste klinikker anbefaler 3-4 forsøk. Kanskje de lærde strides? Men dette bør det jo finnes objektiv statistikk på. ...at det er få kvinner som blir gravide etter 5 forsøk er nok heller at det ikke er så mange som prøver mer enn 5 forsøk.... Dette kommer jo også helt an på diagnose, alder osv. Jeg f.eks. som har tette eggledere, dvs kun et transportproblem og er under 30 så har jeg fortsatt mange gode sjanser på å få det til. At jeg enda ikke har lykkes kan være uflaks, dårlig timing og tilfeldigheter. Eller det kan være noe annet fysisk i kroppen som f.eks. anspent livmor osv. Dette vil jeg ved neste anledning få undersøkt hos en reflexolog :-) Jeg ville bare nok engang fortelle at det ikke er noen forskjell om man er på forsøk nr 1 eller 10, det er like gode sjanser hver gang, og det er viktig å presisere, også for å ikke ta i fra folk som strever å bruker mer tid enn andre fra dem håpet :-) Nok en gang, lykke til , til deg, til meg, til de som er i gang med runde nr 1 eller i gang med runde nr 7, IKKE GI OPP, da har man tapt :-)) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krepsen30 Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Her er jeg og jeg er verken negativ eller positiv, jeg har en "never-mind" holdning for jeg kjenner ingenting lenger. Ikke noen murringer, ikke noen større pupper (de er meloner allerede, men ikke større altså), ikke uren hud, ikke spesielt godtesyk, ikke spesielt premenstruell. Jeg koser meg og spiller litt golf for å få tiden til å gå. Jeg har bestemt meg for å ta en hjemmetest på mandag hvis jeg ikke har fått blødning før det, og det blir i såfall dag 16 etter innsetting og dag 18 etter uttak. Jeg tror nesten at jeg blir mer frustrert hvis jeg blir gravid nå, enn hva jeg blir hvis dette går i dass. Er redd for å få følelsen når de to blå dukker opp: HJÆLP, hva gjør jeg nå? Noen av dere andre som har slike psyke tanker av og til? Håper vi er mange som lykkes, jeg krysser fingrer i forskjellig mønster for oss alle! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sona Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 ...at det er få kvinner som blir gravide etter 5 forsøk er nok heller at det ikke er så mange som prøver mer enn 5 forsøk.... Dette kommer jo også helt an på diagnose, alder osv. Jeg f.eks. som har tette eggledere, dvs kun et transportproblem og er under 30 så har jeg fortsatt mange gode sjanser på å få det til. At jeg enda ikke har lykkes kan være uflaks, dårlig timing og tilfeldigheter. Eller det kan være noe annet fysisk i kroppen som f.eks. anspent livmor osv. Dette vil jeg ved neste anledning få undersøkt hos en reflexolog :-) Jeg ville bare nok engang fortelle at det ikke er noen forskjell om man er på forsøk nr 1 eller 10, det er like gode sjanser hver gang, og det er viktig å presisere, også for å ikke ta i fra folk som strever å bruker mer tid enn andre fra dem håpet :-) Nok en gang, lykke til , til deg, til meg, til de som er i gang med runde nr 1 eller i gang med runde nr 7, IKKE GI OPP, da har man tapt :-)) Klem fra Vil bare si at jeg ble gravid på mitt 5.forsøk, jeg var 35. Nå ser det ut at jeg var/er gravid og dette er mitt 9.forsøk.Er 36 år nå, vår diagnose er uforklarlig barnløse. Enig med Pus at sjansen for å bli gravid på 10.forsøk er omtrent like stor som 1.forsøk. Men de fleste gir opp etter 4-5 forsøk. Ikke gi opp . Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-233925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Her er jeg og jeg er verken negativ eller positiv, jeg har en "never-mind" holdning for jeg kjenner ingenting lenger. Ikke noen murringer, ikke noen større pupper (de er meloner allerede, men ikke større altså), ikke uren hud, ikke spesielt godtesyk, ikke spesielt premenstruell. Jeg koser meg og spiller litt golf for å få tiden til å gå. Jeg har bestemt meg for å ta en hjemmetest på mandag hvis jeg ikke har fått blødning før det, og det blir i såfall dag 16 etter innsetting og dag 18 etter uttak. Jeg tror nesten at jeg blir mer frustrert hvis jeg blir gravid nå, enn hva jeg blir hvis dette går i dass. Er redd for å få følelsen når de to blå dukker opp: HJÆLP, hva gjør jeg nå? Noen av dere andre som har slike psyke tanker av og til? Håper vi er mange som lykkes, jeg krysser fingrer i forskjellig mønster for oss alle! Ja, jeg kjenner meg igjen, jeg. Synes også det er litt skremmende å tenke på hvordan det vil bli hvis dette virkelig går.... Men jeg tror vi vil bli veldig, veldig glade hvis vi blir gravide! Det er bare det at etter mange år med slit og savn og sorg over alle de mislykkede forsøkene (med og uten ivf), så er det nok litt vanskelig for noen av oss å tørre å håpe for mye også. Som om det er litt enklere å forberede seg på at det ikke går. Dessuten har mange jeg kjenner som har blitt gravide på vanlig måte etter ikke alt for mange forsøk, hatt doble følelser for graviditeten og barnet. Det medfører jo mye nytt både kroppslig og ikke minst når det gjelder hele livssituasjonen. Akkurat nå lengter jeg litt uutholdelig etter å bli mamma, men skulle det ikke gå, vil vi nok komme over det verste etter en stund og kunne ha det fint med adopterte barn eller uten barn også. Så nå får vi bare se til uka når flere av oss skal teste! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-234486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 ...at det er få kvinner som blir gravide etter 5 forsøk er nok heller at det ikke er så mange som prøver mer enn 5 forsøk.... Dette kommer jo også helt an på diagnose, alder osv. Jeg f.eks. som har tette eggledere, dvs kun et transportproblem og er under 30 så har jeg fortsatt mange gode sjanser på å få det til. At jeg enda ikke har lykkes kan være uflaks, dårlig timing og tilfeldigheter. Eller det kan være noe annet fysisk i kroppen som f.eks. anspent livmor osv. Dette vil jeg ved neste anledning få undersøkt hos en reflexolog :-) Jeg ville bare nok engang fortelle at det ikke er noen forskjell om man er på forsøk nr 1 eller 10, det er like gode sjanser hver gang, og det er viktig å presisere, også for å ikke ta i fra folk som strever å bruker mer tid enn andre fra dem håpet :-) Nok en gang, lykke til , til deg, til meg, til de som er i gang med runde nr 1 eller i gang med runde nr 7, IKKE GI OPP, da har man tapt :-)) Klem fra Hei, Da har du mange flere fruktbare år foran deg enn meg, og kanskje også litt mer energi og krefter til å holde på :-) Samt en diagnose som tilser at ivf bør være midt i blinken. For vår del er det hele uforklarlig, og ettersom årene går og 40 ikke er sååå langt unna, har det blitt litt viktig å kunne begynne å forsone seg med tanken på at det kanskje ikke går også. Så sånn sett er vi nok på litt forskjellig sted i livet. Har du tenkt på å ta noen litt lengre pauser hvis du må holde på en stund? Har du evt. vurdert naturlig syklus-forsøk på RK? Det anbefaler jeg virkelig. Godt å slippe hormonene. Vi satser på to blå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-234523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Vil bare si at jeg ble gravid på mitt 5.forsøk, jeg var 35. Nå ser det ut at jeg var/er gravid og dette er mitt 9.forsøk.Er 36 år nå, vår diagnose er uforklarlig barnløse. Enig med Pus at sjansen for å bli gravid på 10.forsøk er omtrent like stor som 1.forsøk. Men de fleste gir opp etter 4-5 forsøk. Ikke gi opp . Lykke til Alle gode ting må være ni! Jeg håper hcg'en din stiger i takt med dagene nå. Hvordan har du holdt motet oppe og kroppen og psyken sånn noenlunde friske underveis? Ni er ikke noe for meg, skjønner du (se svar til Pus over) - vi er nok litt forskjellige sånn. Krysser fingrene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-234538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pus Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hei, Da har du mange flere fruktbare år foran deg enn meg, og kanskje også litt mer energi og krefter til å holde på :-) Samt en diagnose som tilser at ivf bør være midt i blinken. For vår del er det hele uforklarlig, og ettersom årene går og 40 ikke er sååå langt unna, har det blitt litt viktig å kunne begynne å forsone seg med tanken på at det kanskje ikke går også. Så sånn sett er vi nok på litt forskjellig sted i livet. Har du tenkt på å ta noen litt lengre pauser hvis du må holde på en stund? Har du evt. vurdert naturlig syklus-forsøk på RK? Det anbefaler jeg virkelig. Godt å slippe hormonene. Vi satser på to blå! Hei igjen:-) Takk for tipset om RK, planen er naturlig syklus-forsøk der, dersom vi ike lykkes på 3 forsløk hos maigaard. Vi kommer IKKE til å gi opp !!, Alt det vi har vært igjennom, til ingen nytte - dersom vi gir oss......og jeg skal ha igjen for strevet :-)) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56267-bentis-sats-krepsen30-og-andre-rugere/#findComment-234676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.