smia Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg og min mann var inn til samtale på RH i går, for å få svar på en del spørsmål etter to misslykkede forsøk. Vi ville vite om de anbefalte oss flere forsøk, og hva som kunne være årsaken at det ikke har lykktes for oss så langt. Vel..........jeg ble vel litt klokere, men følte at jeg ikke fikk svar på riktig alt. Det ene som jeg grubler på og som jeg ønsker å høre om noen av dere vet mer om er; - under halvparten av mine egg som ble tatt ut, ble befruktet (ICSI) noe som burde ha vært bedre. Jeg spurte om eggene mine var av dårlig kvalitet, men det kunne ikke legen si noe om. Det var vanskelig for dem å finne ut det, kunne hun fortelle.......(javel, tenkte jeg??) De som ble befruktet delte seg veldig dårlig. På første forsøk var det kun et som delte seg tilfredsstillende....i 6. De andre seks eggene delte seg kun til 2 og 4. På det andre forsøket var det 9 befruktet egg og de to beste delte seg kun i 4. De fikk jeg satt tilbake, men intet resultat. Er det noen som vet om denne litt "negative/sene" delingen har noe med kvaliteten på eggene å gjøre, eller kan det være en kombinasjon av både egg og "rompetroll". Min mann hadde fine prøver som egnet seg godt til ICSI, ble vi fortalt. Har noen noe kunnskaper om dette, så er jeg glad på all informasjon jeg kan få. Sender varme hilsner til dere alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56308-status-samtale-med-rh-etter-to-misslykkede-fors%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei! Dårlig/treg deling av eggene var også det som var problemet da vi holdt på med forsøk. På Ciconia mente de at det kom av dårlige egg, og etter at det hadde vært sånne "trege" egg 2 eller 3 forsøk på rad, syns de at det ikke var noen vits i å fortsette for oss. Det kunne jo selvsagt være vi kunne være heldige en syklus og produsere gullegg, men sjansen var relativ liten. Sier ikke dermed at dette er årsaken til at _dere_ ikke har lykkes, for all del! :-) Håper det går bra til slutt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56308-status-samtale-med-rh-etter-to-misslykkede-fors%C3%B8k/#findComment-233380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smia Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Hei! Dårlig/treg deling av eggene var også det som var problemet da vi holdt på med forsøk. På Ciconia mente de at det kom av dårlige egg, og etter at det hadde vært sånne "trege" egg 2 eller 3 forsøk på rad, syns de at det ikke var noen vits i å fortsette for oss. Det kunne jo selvsagt være vi kunne være heldige en syklus og produsere gullegg, men sjansen var relativ liten. Sier ikke dermed at dette er årsaken til at _dere_ ikke har lykkes, for all del! :-) Håper det går bra til slutt. Vennlig hilsen Det var leit å høre at dere måtte resignere. Har dere tenkt på alternativer? Var det et "mønster" i delingene på dine egg? Var det i det hele tatt noen som hadde delt seg til 6 hos deg, eller var det bare til 2 og 4? Hvordan har dere taklet situasjonen dere har vært og er i? Går det bra? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56308-status-samtale-med-rh-etter-to-misslykkede-fors%C3%B8k/#findComment-234137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Det var leit å høre at dere måtte resignere. Har dere tenkt på alternativer? Var det et "mønster" i delingene på dine egg? Var det i det hele tatt noen som hadde delt seg til 6 hos deg, eller var det bare til 2 og 4? Hvordan har dere taklet situasjonen dere har vært og er i? Går det bra? Vennlig hilsen Hei! :-) Det er ikke synd på meg/oss! Vi er ca halveis i adopsjonsprosessen, og får forhåpentligvis tildeling fra Kina en eller annen gang før jul. Men det var tøft mens det stod på, det var det. Vi hadde først 3 forsøk, hvor jeg ble gravid på andre, (men spontanaborterte) og gynekologen min sa til og med at dette kom til å gå bra, det kom til å bli barn av det til slutt. (begriper ikke hvordan han torde å si det, men det er nå så). Alt hos meg var perfekt, bortsett fra at det aldri ble så mange egg, jeg hadde stort sett 3-5 egg, selv med elefantdose medisin. Men så var det ett forsøk der eggene ble befruktet og så skjedde det ikke noe mer med dem, de stoppet opp. Dette ble sett på som tilfeldig. Vi hadde da kjøpt 3-pakning i Danmark og begynte igjen med friskt mot. 3 forsøk senere var eggene aldri blitt til mer enn 2 celler etter 2 dager. Legen forstod ingenting, og vi fiik til og med gratisforsøk fordi de aldri forstod hvorfor dette skjedde. Så det ble ganske heavy med alle forsøkene en periode.... Til slutt fant de ut at det er eggene mine som er dårlige rett og slett. Det var ganske tøft å bli fortalt der og da. Vi ble tilbudt eggdonasjon. Også det foran køen, for de syns så synd på oss, etter alt styret det hadde vært. Men det føltes ikke riktig for oss, og vi begynte på adopsjonsprosessen like etter. I ettertid kan jeg se at de siste forsøkene slet mer på meg enn jeg hadde godt av, og jeg burde ikke tatt dem. Men så var det det at alle var så optimistiske på våre vegne, og jeg hadde jo blitt gravid en gang, og 3 pakningen var kjøpt... I det hele tatt. Mitt råd til deg, er at du får så mye som mulig og så realistisk informasjon som mulig om akkurat *deres* tilfelle, så du står bedre rustet til å ta en kvalifisert avgjørelse på om det er verdt å prøve mer. Lykke til! :-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56308-status-samtale-med-rh-etter-to-misslykkede-fors%C3%B8k/#findComment-234180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.