Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi

Hei. Jeg håper du kan hjelpe meg med følgende to spørsmål. Jeg fødte for ti dager siden en liten gutt. Fødselen gikk bra men jeg revnet dessverre ganske mye. Noe av grunnen var at gutten kom med ansiktet opp, og at han kom veldig raskt på slutten. Jeg ble tatt opp på en operasjonsstue hvor to leger sydde meg. Dette ble gjort under spinalbedøvelse. De mente at operasjonen var vellykket. Jeg har i ettertid fått sjekket stingene og det ser bra ut, ingen hevelse eller betennelse. Hvor lenge er det vanlig at man har vondt i stingene? Synes det har blitt litt vondere de to siste dagene, det føles stramt. Jeg revnet som de sa mer enn middels bakover mot endetarmen. Jeg lurer også på en annen ting. Hvor vanlig er det å få urinveisinfeksjon etter fødsel. Jeg har aldri tidligere hatt det men fikk det nå. Jeg fikk raskt høy feber og vondt nederst i magen og ryggen. Legen hadde i dag ikke fått resultatet av urinprøven men var såpass sikker at hun ga meg en penicillinkur. Jeg hadde sittet ute i shorts og dermed kanskje fått litt trekk på meg. Dette ble et langt innlegg men jeg håper du har anledning til å svare meg.

- Pippi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56495-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Efter en större rift, som du verkar ha, så är det vanligt att det stramar och gjör lite ondare än annars. Hur lång tid detta varar, varierar från kvinna till kvinna. Läkningsprocessen varar ca 2-3 veckor men det är mycket vabligt att det gjör ont en god stund till. Då du har fått bekräftelse på att stygnen ser bra ut, tycker jag inte att du behöver oroa dig över detta mera. Förhoppningsvis så kommer du snart att känna mindre obehag efter riften också.

Urinvägsinfektion är inte ovanligt att få efter en epidural eller spinalbedövning. Ofta har man då blivit tappad/katerisert på urin, då det kan vara svårt att styra detta själv. Infektionsrisken är då stor. Bra att du får behandling mot detta nu.

Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56495-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-234815
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...