Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny på dette forum. Ikke det at jeg trodde at jeg ville havne her heller, men det å få barn var vist ikke så enkelt og selfølgelig som en gjerne tror til å begynne med.

Det jeg da lurer på : hva er spraying, har ikke hørt om dette før. Men så har jeg ikke fulgt med heller.

Jeg har begynt på glucophage. Har bukt dette i 3uker. Suntes ikke dette funker. Jeg har iallefall ikke gått ned en eneste gram ( men så spiser jeg fortsatt det samme) Jeg er 172 og 80 kg. Det er vel ikke SÅ overvektig??

Bare lurer jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56520-er-vist-ikke-helt-oppdatert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen. .

Tror ikke at gluchopage/metformin BARE gis til de med mye overvekt, men til de med insulinresistanse. (Korriger meg om jeg tar feil..) Dessuten er det ikke alle som mister vekt, men mange opplever at andre PCO-symptomer svekkes. En del er også så heldig å få "normal" syklus igjen og klarer å bli gravide på egenhånd.Det tok LAAAAAANGG tid før jeg merket noe særlig annen effekt enn hyppige do-besøk :o)

Når det gjelde spray, så snakker vi om den nesesprayen som brukes under et prøverørsforsøk.

Ved et ivf-forsøk er det vanlig å først benytte spray i et par uker for å "danke" ut kroppens egen hormonproduksjon . Deretter tilføres riktig og kontrollert mengde hormoner i form av sprøyter som vi setter i mageflesket :o) Etter varierende antall dager er det tid for eggløsningssprøyte , egguttak og innsetting.

Kort fortalt, men det var jo uansett mer enn du spurte om, så....................

Hei og velkommen. .

Tror ikke at gluchopage/metformin BARE gis til de med mye overvekt, men til de med insulinresistanse. (Korriger meg om jeg tar feil..) Dessuten er det ikke alle som mister vekt, men mange opplever at andre PCO-symptomer svekkes. En del er også så heldig å få "normal" syklus igjen og klarer å bli gravide på egenhånd.Det tok LAAAAAANGG tid før jeg merket noe særlig annen effekt enn hyppige do-besøk :o)

Når det gjelde spray, så snakker vi om den nesesprayen som brukes under et prøverørsforsøk.

Ved et ivf-forsøk er det vanlig å først benytte spray i et par uker for å "danke" ut kroppens egen hormonproduksjon . Deretter tilføres riktig og kontrollert mengde hormoner i form av sprøyter som vi setter i mageflesket :o) Etter varierende antall dager er det tid for eggløsningssprøyte , egguttak og innsetting.

Kort fortalt, men det var jo uansett mer enn du spurte om, så....................

Takk for svar : )

Det skal vist ikke være helt enkelt det der med å få barn *sukk*

Men jeg får fortsette på kuren min. Jeg fått 100 tabl. Er ikke dette for få ? Jeg tar 3 ganger til dagen ? Som sakt har jeg ikke så mye peil, og legen jeg har jobber på sykehuset , med andre ord ikke lett å få tak i. ( da er det godt å ha dere her.) *s*

Gjest Dipsey

Takk for svar : )

Det skal vist ikke være helt enkelt det der med å få barn *sukk*

Men jeg får fortsette på kuren min. Jeg fått 100 tabl. Er ikke dette for få ? Jeg tar 3 ganger til dagen ? Som sakt har jeg ikke så mye peil, og legen jeg har jobber på sykehuset , med andre ord ikke lett å få tak i. ( da er det godt å ha dere her.) *s*

Hei..

Jeg er like fersk som deg! Men føler det er veldig greit å kunne spørre seg frem her inne. Jeg er enda ikke helt oppdatert selv, men lærer stadig.

Håper alt ordner seg!!

klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...