Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Krepsen30

Heisan alle sammen!

Hvis jeg nå er gravid, la oss si det.................hvorfor kan jeg da ikke spise all mulig mat, f.eks. softis (som forøvrig er så godt)? Jeg vet at dette har med bakterier å gjøre, men er det da fare for at man kan miste barnet eller at barnet får misdannelser - det har jeg aldri skjønt!

Så lurer jeg på om det er "farlig" å bære forholdsvis tunge ting (handleposer er ofte tunge) fra begynnelsen av i et svangerskap eller om dette er noe man bør ta mer hensyn til senere i svangerskapet.

Bare noen tanker fra meg som ruger på dag 12!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56554-litt-forskjellig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, Krepsen :o)

Ang. det med tunge løft. Da jeg mistet fikk jeg beskjed om at det var ikke var fare for å miste pga. av tunge løft. Man kunne gjerne lempe tunge potetsekker uten at det gjorde noe, sa gynekologen. Det at det skal være farlig med tunge løft, er visst noe som henger igjen fra gammelt av! Dette sa overlegen på sykehuset og også min faste gynekolog.

Det med mat har jeg ikke peiling på ;o) Har faktisk lurt på det samme selv!!

Håper på gladmelding fra deg om noen dager!!!

Du har vel ikke smugtestet??? hehe....

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56554-litt-forskjellig/#findComment-234951
Del på andre sider

Gjest bentis

Hei Krepsen!

Vi er visst på nesten samme rugedag, jeg er på dag 11 idag. Mitt første forsøk på RK: Skal teste mand 3. juni, blodprøve vel å merke. Ikke vits med to-blå-test når en bruker Profasi.

Angående maten er det nok pga. fare for smitte med uheldige virus/bakterier. Infekjsoner er jo kjent for å kunne gi fosterskader. F.eks: gravet laks og muggost er mat som har ligget lenge og godgjort seg med bakterier, soft-is er melkeprodukt som har stått stille i en maskin. Både kjøtt, fisk og melkemat blir raskt fordervet og er fin grobunn for bakterier. Toxoplasmose er den mest kjente bakterien som er farlig.Den finnes i jord, derfor vask all frukt som spises med skallet på . Dessuten er det vel noen rykter om at barnet lettere får allergi hvis mor spiser bestemt type mat... vet ikke så mye om dette men, ....trodde det gjalt mest amming.

Har aldri hørt om at tunge løft er farlig.

Det som bekymrer meg mest akkurat nå er at jeg får svar på blodprøven mens jeg er på jobb! Uansett resultat blir det nok vanskelig å konsentrere seg, både før og etter svaret.

Hvordan gjør dere det?

Mange lykkeønsninger fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56554-litt-forskjellig/#findComment-236219
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...