Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katheinka

Over helgen bærer det til Haugesund for å fiske ut egg; Hausken mener at det er mellom 15 og 18 eggposer som vil være klarer til punktering. I går var de mellom 10 og 21 mm, livmorhinna var tjukk og fin og alt ser til nå veldig bra ut.

Men dette med overstimulering skjønner jeg fortsatt lite av. Forrige gang var jeg temmelig overstimulert, fikk jeg greie på i går. Det var derfor jeg bare fikk ta halve profasi-dosen (noe som også reduserte sjansen for å bli gravid - men det sa ingen til meg!).

Denne gangen har jeg trolig minst like mange egg som sist, de er like store som sist - men jeg er ikke overstimulert og skal skyte full profasi-dose.

Dette forsøket har gått så kjapt, kanskje fordi jeg har klart å la være å tenke så mye på det til nå. Spørs om jeg klarer å være like avslappet framover...

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56616-uttak-mandag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Katheinka!

Jeg må starte med å ønske deg så mye lykke til med egguttaket på mandagen. Det ser ut til å være et ypperlig utgangspunkt til å produsere gullegget. Pluss at mulighetene for noen i fryseren øker for hver eggpose. Vi får krysse fingrene for at du ikke får bruk for eventuelle isegg med det første, men det er allikevel en bonus å ta med seg.

Har ligget litt lavt i terrenget etter mislykket forsøk nå i begynnelsen av mai, men måtte bare spørre deg om dette med profasi (eggløsningssprøyte) dosen din. Jeg har aldri hørt at størrelsen på denne dosen har innvirkning på om en blir gravid eller ei. Hvor har du lest dette? Jeg var selv overstimulert i forrige forsøk, og måtte derfor ta halv dose (5000). Jeg spurte da sykepleieren om dette ville ha noen innvirkning på forsøket. Svaret jeg fikk var at grunnen til halv dose var at de ikke ville at alle eggene skulle løsne og at det ellers ikke hadde noen innvirkning.

På det siste forsøket mitt nå i mai fikk jeg igjen beskjed om å ta dose på 5000 (altså det vi forbinder med halv) Jeg stilte meg da undrende for jeg hadde ikke fått noen informasjon om at jeg var overstimulert.

Sykepleieren fortalte da at de nå var gått over til denne dosen til alle som tok forsøk. Dette er jo veldig merkelig da, hvis det er kunnskap ute og går om at dette minsker mulighetene til å bli gravid. Føyer til at forsøkene mine har vært på St.Olav i Tr.heim. Vel, nok om det.

Jeg har fulgt deg på sidelinjen hele sprayingen, stikkingen osv. Heier deg fortsatt frem på disse siste etappene frem til to blå. Ønsker virkelig at dette går veien for deg. Følger spent med på nærmere oppdatering om eggståa på mandag.

Fortsatt lykke til!

Optimistisk klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56616-uttak-mandag/#findComment-235900
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...