Gå til innhold

samlivskurs / Vennesland kan du hjelpe? :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Hannah

Hei der!

Jeg lurer på om du kan hjelpe meg med dette. Jeg er på jakt etter å finne noen som har samlivskurs rettet mot dem som har ADHD(der en av partene har dette). Vet du om hvor jeg kan henvende meg for å finne ut av dette, evt. har du selv hørt om dette?

Hvilke typer samlivskurs ville du ellers ha anbefalt? Dette gjelder et par der altså den ene har ADHD og hvor hverdagen i perioder kan oppleves noe tøff grunnet en del ustabilitet, hissighet osv.

Har hørt om PREP, men det er vel for dem som *skal* gifte seg? Hva annet foreslår du?

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56618-samlivskurs-vennesland-kan-du-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Hannah!

Jeg er ikke sikker på om samlivskurs er stedet for dere som par nå, med tanke på ADHD hos en av dere. Jeg vil i første omgang heller anbefale at dere oppsøker en samlivsveileder som kan rette seg mot deres spesifikke problemområder.

Det behøver kanskje ikke være så omfattende og langvarig, men i alle fall kan dere da forvente svar og hjelp som dere trenger.

I neste omgang kan kanskje et samlivskurs være nyttig for dere. PREP er nyttig for å lære seg i å lytte og kommunisere bedre med hverandre, og akseptere forskjeller.

"Psykisk helse" kan kanskje gi mer info.

www.psykiskhelse.no

eller tlf. 23 10 38 80

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...