waxo Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Heisann! Jeg har så lyst på noen synspunkter fra en jordmor. Har ikke jordmor i distriktet og det er noe jeg savner veldig! Spør derfor dere. Jeg har i 2-3 dager nå hatt intense menssmerter. Det sitter veldig i ryggen og magen og det murrer litt nedover i lårene liksom. Klarer liksom ikke beskrive smerten, men det er ganske likt sånn det er de to første dagene av mensen! De siste dagene har jeg også hatt veldig mye og ganske sterke kynnere. De begynner som intense murringer nederst i magen, drar seg i et belte rundt ryggen og går så oppover i magen. Har en del utflod. Det jeg lurer på er kan dette være tegn på modning? Jeg har født to ganger før. Begge kom 10 dager på overtid og jeg var ikke moden! Hvis dette er modning, er det da en mulighet for at jeg føder litt tidligere enn de to andre gangene? Håper dere kan svare meg på noen av funderingene mine! Klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56629-intense-menssmerter-uke-37/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Det høres helt klart ut som om kynnerne dine nå har blitt såpass kraftige at du også kjenner det som tildels smertefullt. Dette er i og for seg et godt tegn og noe som kan innebære at livmorhalsen også modnes. Når du har kommet så langt som du har, er det helt greit med slike smerter, men tidligere i svangerskapet ønsker man ikke kynnere av slik styrke. At utfloden har øket i mengde, er helt normalt. Et typisk tegn på at det foregår en modning, er at utflodet også blir litt slimete, evt. noe blodtilblandet. Blødning ønsker man ikke, men noen blodspor er helt greit sent i svangerskapet. Det er ikke så lett å si om du kommer til å føde før termin denne gangen, men du skal ikke se helt bort i fra muligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56629-intense-menssmerter-uke-37/#findComment-237110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.