En mannlig student Skrevet 3. oktober 2000 Del Skrevet 3. oktober 2000 Jeg har over en lengre periode hatt problemer med gult guff, iritasjon og rødhet på øynene. Har utallige ganger vært hos legen, der jeg har fått diagnosen øyekatarr. (Forrige gang sende legen inn en prøve av øyet, som viste at det ikke var øyekatarr) Jeg har brukt både salve og dråper(også prøvd homeopatmiddelet Belladonna d6), men det fungerer bare under behandlingen. Jeg har også et gult lag på tungen, kan dette være sopp? De gangene jeg pusser tennene og tungen og bruker vademecum munnvann, blir irritasjonen på øynene mindre, men det er fortsatt noe som sitter der. Jeg tror det kan være en årsaksammenheng mellom den gule tungen min(muligens sopp) og irritasjoen på øynene(kanskje det også sopp) , kan det stemme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5671-problemer-med-%C3%B8ynene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Til En mannlig student vedr øye-problemer. En evt. sopp-infeksjon på tungen skal kunne påvises med bakterie-prøve. Effektive sugetabletter kan kurere sopp. Sopp-infeksjon i øyet er så og si ikke eksisterende. Mer sannsynlig at du sliter med en form for allergi, kanskje til og med mot innholdsstoffer i øyedråpene. Prøv en periode kun øyebadevann, og få sjekket evt. allergier mot husstøv/muggsopp. I siste tilfelle vil en allergi-øyedråpe hjelpe. På resept kan du få allergi-øyedråper uten tilsetningsstoffer, f.eks Lomudal engangspipetter. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5671-problemer-med-%C3%B8ynene/#findComment-30406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.