Gå til innhold

Bør man revaksineres mot rødehunder ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er de. Jeg er litt eldre enn deg (35), og ble vaksinert 12 år gammel (i 6. klasse)

Det blir tatt blodprøver under svangerskap for å sjekke om man har anti-stoffer mot noen spesifikke sykdommer. Blant annet røde hunder. Jeg har antistoffer enda, og det regner jeg med 99,9 % har. Har ikke hørt om noen som må revaksineres mot akkurat røde hunder.

Trine Endsjø, jordmor

Siden du har født barn tidligere, regner jeg med at du ble testet for rubella antistoffer den gangen. Hvis det ble funnet slike antistoffer, er det ingen grunn til å tro at du ikke skulle ha det også denne gangen. Det er ingen grunn til å tro at ikke vaksinen du fikk som 14 åring ikke skulle beskytte deg idag.

Rubellavaksinen skal visst duge livet ut.

Jeg selv fikk meg en ganske stor overraskelse nå i siste sv.skap da jeg så på prøveresultatene at jeg testet negativt på antistoffer mot røde hunder. Jeg syntes det var ganske merkelig siden jeg hadde fått påvist antistoffer ved alle mine tidligere sv.skap(5 stk). Så jeg ba om at det ble tatt ny blodprøve, og da fant de antistoffer. Så det hadde bare vært en feil i forbindelse med blodprøven/analysen av den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...