Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du aner ikke hvor glad jeg er for at du svarte på spørsmålet mitt!!!

Så du gikk på metformin før du ble gravid, og er nå i uke 22 og går på det fortsatt, stemmer det??

Da må jeg vite hvor mye du tar per. dag, jeg tar nå 3 ganger daglig, så det blir vel 1500 mg daglig, hvor mye bruker du? og når du skal begynne å trappe ned i uke 28 hvordan gjør du da? på samme måte som når du trappet opp, 1tablett daglig i en uke, så to tabletter .....

Er det legen din som har oppfordret deg til dette, og får du i tillegg en annen form for oppfølging?? eller er det noe du har valgt selv??

Jeg har vært så nervøs, har vært så redd for at jeg skulle gjøre noe som var farlig for fosteret, men ble lettet når jeg ser at jeg ikke er alene. Og jeg er overbevist om at det er glukophagen som har gjort at jeg ikke har mistet (til nå ihvertfall!!)

Takk igjen for du svarte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56840-skatcat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!!

Ja jeg gikk vel på Metformin 8-9 mnd før jeg ble gravid og går fremdeles på det.

Jeg tar 4x500 mg, dvs 2000 pr dag. Når jeg kommer til uke 25 skal jeg ta 2x500 frem til uke 28, da slutter jeg. Dette fikk jeg beskjed om av legen min. Det har vel litt med at man skal helst ikke ta noe som helst av tabletter siste trimester.

Jeg tror også at Metformin er grunnen til at jeg har komt så langt dette svangerskapet, medisinen hjelper kroppen å normalisere hormonnivået i kroppen, deriblant progesteronnivået som MÅ stige for å hjelpe kroppen til å beholde fosteret før morkaken kommer i sving, det er det som er problemet hor oss PCOS'ere, at progesteronnivået ikke går opp!

Bare spør om det er noe mer du lurer på!

Du har en fin tid foran deg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56840-skatcat/#findComment-237136
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...