Gjest curli Skrevet 3. oktober 2000 Del Skrevet 3. oktober 2000 Hei. Er det andre revmatiske lidelser enn Bekhterev,hvor det kan påvises betennelse i hælene? Har vonde,smertefulle og hovne ledd,med feber og deretter kvalme.Det er Bekhterev i familien. Har ofte betennelser i slimposer og ledd,+betennelse i begge albuer(kronisk,i følge lege),smerter i rygg,korsrygg,mellom skuldre og bekkenet med smertestråling ut i venstre ben,av og til lammelse.Revmatolog trodde det var isjas. Jeg skal inn til kontroll igjen,da leddgikt er vanskelig å bekrefte i startfasen. Jeg vet jeg har en revmatisk lidelse,da symptomene er som de andre familiemedlemmer med smerter i hender og føtter(betente leddkapsler)blandt annet. Da legene jeg har hatt,sier jeg har kroniske ledd-og seneplager,synes jeg det er merkelig at de ikke tenker i retningen revmatiske lidelser.Virker som det er tabu,især når jeg legger frem all informasjon jeg har hentet hos NRF og her på DOL,for selv å finne ut hva jeg lider av. Jeg gir meg ikke,om jeg så må kontakte pasientvernombudet eller benytte advokat.Fylkeslege har jeg allerede kontaktet. Eneste lege som trodde meg var øyenlegen,som bekreftet at jeg hadde tørre øyne,som henger sammen med leddplager.Har også tørre slimhinner i nesen(bekreftet av ØNH-lege). Siste legen jeg var hos,sa han ikke kunne hjelpe meg,jeg begynte å gråte og sa jeg følte jeg ikke ble trodd.Legen gjorde det,sa han.Det var dessuten han som var imot at jeg hentet informasjon her på DOL.Har tenkt å gå videre med dette.En lege skal ikke oppføre seg slik overfor pasientene.-Ene verre etter den andre.Den første legen satt bare og tastet på data'n.Jeg har ikke noe respekt for leger lenger,etter alle negative opplevelser med de. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5686-betennelse-i-h%C3%A6lene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Til Curli vedr. leddplager mm. Trist at du har fått en slik erfaring med helsevesenet. Som både du og legen din vet, kan de reumatiske sykdommene være vanskelig både å skille, finne sikker diagnose på, og tildels også å behandle. Det viktige for deg, må være at du og legen blir enige pm hva som er ditt hovedproblem. Dette må vel være å få hjelp med smertene, og en oppfølging og utredning du stoler på. Ikke alltid kan man gi noen sikker diagnose, det virker som om det siste er veldig viktig for deg. Høres ut som om legen har blitt litt provosert av at du søker slik kunnskap, eventuelt av at du for ham kan være "en vanskelig pasient". Et forhold mellom lege og pasient må bygge på gjensidig tillitt, og på felles forståelse av hva problemet er. Håper og regner med at du kan få en god behandling, selvom en foreløpig er usikker på diagnosen. Noen ganger må en dessverre finne seg i uavklart diagnose, det er ikke alltid hensiktsmesig å bruke store helseressurser på fin-diagnostikk, fordi behandlingen retter seg mot symptomer, og ikke etter diagnose. Prøv å kjenn litt etter hvorfor det er så viktig med en diagnose; går det på pasientrettigheter, eller på at andre skal tro på deg? Tør å snakke med legen din om dette. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5686-betennelse-i-h%C3%A6lene/#findComment-30404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest curli Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Til Curli vedr. leddplager mm. Trist at du har fått en slik erfaring med helsevesenet. Som både du og legen din vet, kan de reumatiske sykdommene være vanskelig både å skille, finne sikker diagnose på, og tildels også å behandle. Det viktige for deg, må være at du og legen blir enige pm hva som er ditt hovedproblem. Dette må vel være å få hjelp med smertene, og en oppfølging og utredning du stoler på. Ikke alltid kan man gi noen sikker diagnose, det virker som om det siste er veldig viktig for deg. Høres ut som om legen har blitt litt provosert av at du søker slik kunnskap, eventuelt av at du for ham kan være "en vanskelig pasient". Et forhold mellom lege og pasient må bygge på gjensidig tillitt, og på felles forståelse av hva problemet er. Håper og regner med at du kan få en god behandling, selvom en foreløpig er usikker på diagnosen. Noen ganger må en dessverre finne seg i uavklart diagnose, det er ikke alltid hensiktsmesig å bruke store helseressurser på fin-diagnostikk, fordi behandlingen retter seg mot symptomer, og ikke etter diagnose. Prøv å kjenn litt etter hvorfor det er så viktig med en diagnose; går det på pasientrettigheter, eller på at andre skal tro på deg? Tør å snakke med legen din om dette. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege. Til lege Nina Lindstad. Er takknemlig for at du tok deg tid til å svare på mine spørsmål. Jeg må vedkjenne at jeg er ute etter en riktig diagnose,for å få riktig behandling,eventuelt betennelsesdempende medisiner/sprøyter,slik at jeg kan fungere i jobben min igjen. Betennelsen startet i ett ledd,for så å spre seg til flere ledd/slimposer/sener.Har hatt tre mavesår p.g.a.tabletter mot betennelser siste året. Utvikler det seg i samme fart,som det har gjort siste året,og jeg ikke kan fortsette i jobb og blir ufør,er jeg selvsagt,som alle andre,interessert i mine pasientrettigheter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5686-betennelse-i-h%C3%A6lene/#findComment-30589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.