Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 1. juni 2002 Skrevet 1. juni 2002 Dersom man starter med p-piller, er det trygt mhp graviditet fra dag 1 eller bør man bruke kondom i en periode i begynnelsen? (hvor lenge?) Er det vanlig med oppstartsproblemer? Kortere/lengre (dager) eller kraftigere/mindre (mengde) mensturasjon? 0 Siter
molli Skrevet 1. juni 2002 Skrevet 1. juni 2002 Jeg klipper og limer med meg spørsmålene dine, siden det var flere av dem :-) "Dersom man starter med p-piller, er det trygt mhp graviditet fra dag 1 eller bør man bruke kondom i en periode i begynnelsen? (hvor lenge?) " * P-piller er ikke sikre før etter 14 dager. Du må derfor få partneren din til å bruke kondom de første to ukene. Etter det er den sikker mot graviditet hele tiden. "Er det vanlig med oppstartsproblemer? " * Vanlig og vanlig...både nei og ja. Enkelte opplever bivirkninger på noen merker. Men det er så forskjellig ! Noen jenter/kvinner opplever ikke noe, mens andre må bytte merke fordi det de hadde ga så mye bivirkninger. Les i pakningsvedlegget og se hva som er de vanligste bivirkningene for din type p-pille. "Kortere/lengre (dager) eller kraftigere/mindre (mengde) mensturasjon?" * Stort sett får man mindre mens. Kortere også. Har aldri hørt om det motsatte iallefall, at det blir mer ! Jeg opplevde å miste mensen helt i månedsvis da jeg brukte en p-pille ved navn Synfase. En venninne brukte samme merke, og opplevde akkurat det samme. Lykke til ! 0 Siter
spirito Skrevet 1. juni 2002 Skrevet 1. juni 2002 P-piller er sikre fra dag 1 dersom du begynner på første mensdag. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Du er beskyttet om du starter förste dag. Det kan komme litt blödninger i starten hos noen få. Menstruasjonen blir vanligvis svakere. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.