Gå til innhold

Starte med p-piller

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klipper og limer med meg spørsmålene dine, siden det var flere av dem :-)

"Dersom man starter med p-piller, er det trygt mhp graviditet fra dag 1 eller bør man bruke kondom i en periode i begynnelsen? (hvor lenge?) "

* P-piller er ikke sikre før etter 14 dager. Du må derfor få partneren din til å bruke kondom de første to ukene. Etter det er den sikker mot graviditet hele tiden.

"Er det vanlig med oppstartsproblemer? "

* Vanlig og vanlig...både nei og ja. Enkelte opplever bivirkninger på noen merker. Men det er så forskjellig ! Noen jenter/kvinner opplever ikke noe, mens andre må bytte merke fordi det de hadde ga så mye bivirkninger. Les i pakningsvedlegget og se hva som er de vanligste bivirkningene for din type p-pille.

"Kortere/lengre (dager) eller kraftigere/mindre (mengde) mensturasjon?"

* Stort sett får man mindre mens. Kortere også. Har aldri hørt om det motsatte iallefall, at det blir mer ! Jeg opplevde å miste mensen helt i månedsvis da jeg brukte en p-pille ved navn Synfase. En venninne brukte samme merke, og opplevde akkurat det samme.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56898-starte-med-p-piller/#findComment-237428
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...