Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

trenger litt hjelp her, har vært sammen med en type i 7 år, har ett barn fra før og ett sammen med han, vi har alt det materielle på plass, økonomisk osv, bygd hus og alt, MEN!!! det følelsesmessige er borte, komplimang, vi kan ikke kommunisere ordentlig med hverandre, er en negativ stemning for det meste i hjemmet, saken var det at jeg ble drevet "over gjerdet", jeg var utro med en mann som har alle kvaliteter med å snakke, gi komplimang, virkelig gå inn for å leve med meg, jeg har diabestes kronisk, og har slitt med dette de sise årene, samboeren min har ikke vært der for meg i det hele tatt, og psykisk har jeg ikke hatt det bra da jeg ikke har hatt noen å prate med. nå er det ialle fall gått så langt at samboeren min har pakket klærne sine og flyttet hjem til sine foreldre, det skal være slutt, men jeg er usikker. jeg har i alle år prøvd å formidle til han at han er dårlig å prate, være der for meg..

men nå er jeg usikker, han jeg har vært utro med er der for meg og barna, 100 %, han er en fantastisk person, men jeg er redd han ikke kan utfordre meg og gi meg motstand noe jeg må ha i ett forhold..

er det noen der ute som har lignende erfaring, eller som vil gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre.

er jo glad i samboeren min, helt klart, men ting ligger dødt og jeg er ikke 100 % lykkelig, men samboeren min har jo nå innsett at han har hatt mangel på respekt for meg, men kan han endre seg til det jeg ønsker han skal være?

blir jeg sammen med han som jeg var utro med så vil livet mitt være perfekt, men kanskje for perfekt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56941-7-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Tror du like godt kan venne deg til å være alene for du kommer aldri til å bli fornøyd uansett hvem du er sammen med. Du finner feil selv om de ikke finnes. Og du flykter heller fra dem (f.eks. utroskap) enn å prøve å løse dem.

Gresset vil nesten alltid være grønnere på andre siden av gjerdet. Alle samliv blir litt kjedelige og ensformige etterhvert. I alle fall dersom en ikke gjør noe med det.

Men du bør være ærlig med de du er sammen med. Det er et absolutt krav.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56941-7-%C3%A5r/#findComment-239015
Del på andre sider

Puuuh!

Utrolig tungt å lese! Når du ber folk om å ta seg tid til å lese om problemet ditt, og helst skrive noen gode råd tilbake, så er det vanlig høflighet å skrive forståelig....

dette er ett alvorlig problem for meg, og at folk da kan tillate seg å være så ufin kan jeg ikke fatte, dette gjelder både petter smart og fanta!!!!! at fanta er dysletiker kan ikke jeg gjøre noe med, og at petter smart tror han er så smart med sitt råd er forfærende, har tydelig ikke opplevd lignende når personen kan uttale seg på denne måten.

fy folkens! selv om det kanskje ikke virker spesielt viktig for noen kan det være uthyre viktig og følsomt for andre, her gjelder det å velge sine ord med omhu!!!

husk det!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56941-7-%C3%A5r/#findComment-239761
Del på andre sider

Gjest fanta

dette er ett alvorlig problem for meg, og at folk da kan tillate seg å være så ufin kan jeg ikke fatte, dette gjelder både petter smart og fanta!!!!! at fanta er dysletiker kan ikke jeg gjøre noe med, og at petter smart tror han er så smart med sitt råd er forfærende, har tydelig ikke opplevd lignende når personen kan uttale seg på denne måten.

fy folkens! selv om det kanskje ikke virker spesielt viktig for noen kan det være uthyre viktig og følsomt for andre, her gjelder det å velge sine ord med omhu!!!

husk det!!!

Du er litt morsom :-)

Les innlegget ditt en gang til, og still deg selv spørsmålet om hvem som er dyslektisk og bør velge sine ord med omhu her.

Dette er tydeligvis et veldig sårt emne for mange. Jeg har ikke for vane å rette folk på skrivingen, men når jeg har sett at andre har gjort det blir personen det gjelder helt panisk og starter med personangrep, som du gjør her.

For 20 år siden hadde folk følt seg veldig dum dersom noen måtte rette skrivingen deres, for da var det forventet at alle kunne skrive rett. Men nå ser det ut til at folk tror at man kan velge helt og holdent selv hvordan man vil skrive. Det er ingen som bryr seg om kommaregler lenger, stor bokstav etter punktum eller i ditt tilfelle, så og si ingen punktum i det hele tatt. For ikke å snakke om og/å, ham/han osv. Jeg kunne ramset opp i det uendelige.

Saken er enkel - man må kunne forvente av voksne folk at de skal kunne de enkleste skriveregler. Det er tross alt ikke fjortis-sms vi driver på med her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56941-7-%C3%A5r/#findComment-239789
Del på andre sider

Annonse

Du er litt morsom :-)

Les innlegget ditt en gang til, og still deg selv spørsmålet om hvem som er dyslektisk og bør velge sine ord med omhu her.

Dette er tydeligvis et veldig sårt emne for mange. Jeg har ikke for vane å rette folk på skrivingen, men når jeg har sett at andre har gjort det blir personen det gjelder helt panisk og starter med personangrep, som du gjør her.

For 20 år siden hadde folk følt seg veldig dum dersom noen måtte rette skrivingen deres, for da var det forventet at alle kunne skrive rett. Men nå ser det ut til at folk tror at man kan velge helt og holdent selv hvordan man vil skrive. Det er ingen som bryr seg om kommaregler lenger, stor bokstav etter punktum eller i ditt tilfelle, så og si ingen punktum i det hele tatt. For ikke å snakke om og/å, ham/han osv. Jeg kunne ramset opp i det uendelige.

Saken er enkel - man må kunne forvente av voksne folk at de skal kunne de enkleste skriveregler. Det er tross alt ikke fjortis-sms vi driver på med her.

en hvis jeg sier at jeg faktisk er dysletiker!!!

snakk om å sjikanere voksne folk, fanta!!

Ta deg sammen, du er ikke klok!! personangrep du liksom, hvem er det som angriper folk her?? HALLO????? sykt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56941-7-%C3%A5r/#findComment-248895
Del på andre sider

Gjest fanta

en hvis jeg sier at jeg faktisk er dysletiker!!!

snakk om å sjikanere voksne folk, fanta!!

Ta deg sammen, du er ikke klok!! personangrep du liksom, hvem er det som angriper folk her?? HALLO????? sykt...

Tragisk, ser at rådene mine ikke hjalp. Du skriver fortsatt helt på trynet.

Dysleksi går ut på å stokke bokstaver o.l., du har ingen unnskyldning for å skrive f.eks. liten forbokstav etter punktum.

Kan jeg få spørre hvor mye skolegang du har? Bare et uskyldig spørsmål altså, for du skal jo liksom ha flere barn og være etablert, men samtidig skriver du som en fjortis og bruker ord som HALLO???? med store bokstaver og flere spørsmålstegn bak.

Det er slikt som går igjen på ungdomsforumet nemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56941-7-%C3%A5r/#findComment-249510
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...