Gjest Lilla mig Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Kjæresten min er veldig opptatt av at alt skal være rettferdig, og slår alltid hardt ned på urettferdighet. Samtidig tror han ikke på rettferdigheten, og klarer ikke være rettferdig i dine avgjørelser. Dette har plaget meg en del fordi det jo går utover meg at han av og til driter i hva jeg føler (fordi han ikke tror på rettferdigheten). Litt komplisert å forklare dette. Samtidig har jeg bestandig visst at tvillingbroren hans døde så altfor tidlig. Jeg har bare ikke visst hvorfor. Her om dagen satt utenfor leiligheten til kjæresten min og ventet på at han skulle komme (som vi hadde avtalt). Da jeg hadde sittet en time over tiden vi hadde avtalt begynte jeg å bli lei og var på vei til å gå da naboen kom og spurte hvorfor jeg satt i trappa (denne naboen har kjent kjæresten min lenge og var en god venn av faren hans). Han ba meg med ned til seg for å vente der. Vi ble sittende en stund og prate om typen min. Nabo beskrev typen min som veldig rettferdig og udiplomatisk, men som en utrolig fin fyr. Nabo begynte å prate om familien hans. Sa at han har jo to brødre. At den ene (tvillingbroren) døde i en trafikkulykke for mange år siden. "Han gikk ut i veien over overgangsfeltet da en bil med en drita full kom og kjørte han rett ned. Han hadde ikke en sjans". I slike tilfeller blir det nesten uten unntak dom og fengsel for uaktsomt drap. Men ikke i denne saken. Den fulle sjåføren derimot gikk fri pga. en eneste grunn. Han var sønn av en av dommerne på tinghuset der saken gikk. Faren til typen min går fortsatt i bitterhet fordi sønnen hans ikke ble behandlet som andre folk. Dette er også et veldig sårt punkt (ifølge nabo) hos typen min. Han vil ikke snakke om det. Av den grunn mener han også at det egentlig ikke finnes noe som heter rettferdighet her i verden (og derfor er han så lite diplomatisk). Jeg måtte kjempe for å ikke begynne og gråte da nabo fortalte. Dette var helt forferdelig. Plutselig forstod jeg kjæresten min. Jeg vil gjerne få snakket med kjæresten min om dette og si at jeg forstår han. Samtidig er jeg redd for å rippe opp i noe. Hver gang tvillingbroren kommer på tale trekker han seg unna. Hjelp meg! Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Ta det opp med ham. Både han og resten av familien trenger en gjennomgang av følelsene sine - det er ikke sunt å gå og ruge på at man ikke fikk hevn over fyllekjøreren. Hvis dette styrer livet hans til de grader som man får inntrykk av innlegget ditt, bør kjæresten din snarest la broren sin hvile i fred og forsone seg med det som er skjedd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/#findComment-239057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Deler av denne historien synes jeg høres ut som nabosladder, og ville ikke uten videre tatt det som god fisk uten å få det bekreftet.. F.eks. "Den fulle sjåføren derimot gikk fri pga. en eneste grunn. Han var sønn av en av dommerne på tinghuset der saken gikk. " Ang. typen din er det vel ikke stort annet du kan gjøre enn å signalisere at du er der hvis han vil prate, men ikke presse ham til å prate dersom han ikke vil. Og jeg synes du skal være litt forsiktig med å trekke konklusjoner om hvordan tap av broren har formet kjæresten din, ihvertfall ikke bli for skråsikker basert på historien til en uvanlig frittalende nabo! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/#findComment-239076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilla mig Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Deler av denne historien synes jeg høres ut som nabosladder, og ville ikke uten videre tatt det som god fisk uten å få det bekreftet.. F.eks. "Den fulle sjåføren derimot gikk fri pga. en eneste grunn. Han var sønn av en av dommerne på tinghuset der saken gikk. " Ang. typen din er det vel ikke stort annet du kan gjøre enn å signalisere at du er der hvis han vil prate, men ikke presse ham til å prate dersom han ikke vil. Og jeg synes du skal være litt forsiktig med å trekke konklusjoner om hvordan tap av broren har formet kjæresten din, ihvertfall ikke bli for skråsikker basert på historien til en uvanlig frittalende nabo! Jeg tror du misforstår litt. Jeg uttrykte meg nok litt feil. Denne naboen er ikke bare en nabo av kjæresten min. De har kjent hverandre lenge, og denne naboen er en god venn av faren til typen min (det har også typen min fortalt meg før). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/#findComment-239320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilla mig Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg tror du misforstår litt. Jeg uttrykte meg nok litt feil. Denne naboen er ikke bare en nabo av kjæresten min. De har kjent hverandre lenge, og denne naboen er en god venn av faren til typen min (det har også typen min fortalt meg før). Jeg sa at kjæresten min aldri snakket om dette. Naboen hadde med andre ord ikke visst om det hvis han ikke hadde kjent til familien (han fortalte dessuten en del annet også, som jeg visste fra før) fordi kjæresten min i dag bor langt fra der han bodde da broren ble drept. Uansett er det MEGET UVANLIG PRAKSIS å ikke engang ta opp en sak hvor det helt klart har skjedd noe ulovlig. (gjerningsmannen ble ikke engang dømt for fyllekjøring) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/#findComment-239416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våril Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Ta det opp med ham. Både han og resten av familien trenger en gjennomgang av følelsene sine - det er ikke sunt å gå og ruge på at man ikke fikk hevn over fyllekjøreren. Hvis dette styrer livet hans til de grader som man får inntrykk av innlegget ditt, bør kjæresten din snarest la broren sin hvile i fred og forsone seg med det som er skjedd. Kjæresten din har problemer, helt klart. Livet må gå videre og du bør ikke "finne deg i alt" fordi om broren hans er død. Andre mennesker har også opplevd forferdelige ting (innkludert meg selv) men livet går videre. Jeg tror nok ikke fyllekjøreren unngikk straff fordi han var sønn av dommeren. Samfunnet vårt fungerer ikke slik! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/#findComment-240025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilla mig Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Kjæresten din har problemer, helt klart. Livet må gå videre og du bør ikke "finne deg i alt" fordi om broren hans er død. Andre mennesker har også opplevd forferdelige ting (innkludert meg selv) men livet går videre. Jeg tror nok ikke fyllekjøreren unngikk straff fordi han var sønn av dommeren. Samfunnet vårt fungerer ikke slik! Hvorfor skulle han ellers gå fri? Det er nå litt mistenkelig da... Jeg har snakket med kjæresten min nå. Han sa at familien hadde fått direkte beskjed fra politiet om at "de ikke ville skape for mye flust om saken pga. media og mistenktes posisjon". Jeg er klar over at kjæresten min har et problem. Men bare så det er sagt, så er de gode sidene hans mange ganger så fine som de dårlige, og har aldri vurdert, og kommer aldri til å vurdere å gå fra ham. Han er et fantastisk menneske, og jeg har aldri hatt det så bra som med ham. Ingen har bare dårlige sider! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57016-n%C3%A5-vet-jeg-hvorfor-han-er-som-han-er-og-%C3%A5rsaken-er-grusom/#findComment-240276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.