Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev om min nervøsitet for to dager siden......TUSEN takk til dere som svarte...jeg er kjempeglad at noen tok seg tid.

Så til det deprimerende:

Jeg fikk mensen for FULL MUSIKK på lørdag...Alt håp forsvant ut vinduet...

Denne gangen er det UFATTELIG tøfft å svelge skuffelsen.

Vi har stresset og stresset i mange,mange år(har ikke hatt IVF),og jeg vet ikke om jeg klarer å fortsette denne evindelige rund- dansen....Jeg er så lei av å bli skuffet igjen og igjen.....

'Hvorfor har dere ikke prøvd IVF o.l?' spør dere sikkert... Svaret er at det har vært en påkjenning uten like og at jeg har trukket meg før søknaden ble sendt....det er to år siden.

Jeg har liten og ingen tro på gynekologer lenger...føler ikke at de tar meg på alvor.

Jeg vet det finnes dyktige gyn. her hvor jeg bor (Stavanger) men vet ikke om jeg kan gå til 'gud og hvermann'.....

Dette ble litt av en klage!Sorry allesammen...måtte bare få det ut!

GRATULERER alle dere med to blå!!! Jeg unner dere det av hele mitt hjerte!

Stooor klem fra Hilde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57038-takk-til-dere-der-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører egentlig ikke til her inne, og har ikke svart deg tidligere.

Så trist og leitt at det ikke gikk bra. Leste innlegget ditt og håpte selvfølgelig at du var gravid - som sikkert mange andre her inne.

Ang. å ikke ville starte prøverør. Siden jeg kjenner meg igjen i dette, vil jeg gjerne fortelle at slik tenkte jeg også, da vi var barnløse.

Ønsker derfor å dele vår historie rundt dette, der vi til slutt lykkes etter mange års prøving på egenhånd. Vet ikke om den kan være av interesse eller gi deg noen håp, men her kommer den:

Vi var ufrivillig barnløse i ca. 12-13 år. Vi var innom sykehuset for utredning, men det stoppet opp før vi kom så langt til noe forsøk. Jeg har egentlig ikke noe helt klart svar på hvorfor vi ikke ville prøve - kun at vi ikke orket å gå gjennom dette når resultatet var så usikkert, samtidig som jeg egentlig hadde null tro på at vi skulle få barn - selv med prøverør.

Vi ville ikke "utsette" oss for belastningen, og "levde" derfor med barnløsheten, selv om vi ønskte barn.

Vi prøvde altså i alle disse årene uten å lykkes, men plutselig ble jeg gravid - først en gang, og så like uventet en gang til. I løpet av to år var jeg tobarnsmamma etter å ha prøvd i en årrekke. Det går altså an - mirakler skjer.

Jeg har hørt om mange som lykkes selv om oddsene ikke er der. Håper dere finner ut av hvordan dere vil løse dette - enten ved å beholde håpet hver måned, evt. innfinne dere med at dere kanskje forblir barnløse eller hive dere på prøverør.

Uansett hva dere gjør så ønsker jeg dere lykke til, og jeg krysser fingrer og tær for alle ufrivillige barnløse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57038-takk-til-dere-der-ute/#findComment-238679
Del på andre sider

Hei Hilde...

Jeg ble så happy da jeg så at det var noen som kom fra samme kant som meg : )

Jeg har nettopp begynt med behandling for å prøve å bli gravid. Dvs at jeg går på glucophage. Jeg har ikke gått et gram ned i vekt ! Det var jo det som var hele hensikten, ( slik at eggene skulle få bedere kvalitet ). Kjenner også at "tante" er i annmarsj, så vi får dele skuffelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57038-takk-til-dere-der-ute/#findComment-238787
Del på andre sider

Hei Hilde...

Jeg har nettopp begynt med behandling for å prøve å bli gravid. Dvs at jeg går på glucophage. Jeg har ikke gått et gram ned i vekt ! Det var jo det som var hele hensikten, ( slik at eggene skulle få bedere kvalitet ). Kjenner også at "tante" er i annmarsj, så vi får dele skuffelsen.

Skal dere gå på seminaret som FUB arrangerer på Sola lørdag 8. juni, kanskje vi ses der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57038-takk-til-dere-der-ute/#findComment-238796
Del på andre sider

Hei Hilde...

Først til Hilde29, det var trist at det gikk slik denne måneden også. Kjenner godt til følelsen. Når det gjelder gynekolog i Stavanger er Dr. Berg spesialisten. Jeg har ikke vært hos han, men har ikke hørt annet enn positive ting om han. Ta kontakt med han.

Så til dere begge, som Ylvi skriver, det skal være et seminar nå på lørdag for ufrivillig barnløse. Siden dere begge ser ut til å være i "starfasen", tror jeg at dere begge + de respektive vil ha stort utbytte av seminaret. I tillegg møter dere også andre likesinnede.

Det er flere her fra DOL som kommer på seminaret. Noen av oss var også ute og spiste en kveld for noen uker siden, og det var utrolig koselig å se ansiktene bak nickene. Vi slapp heller ikke opp for samtaleemne i det hele tatt. Det gikk stort sett på hvordan få barn osv. hele kvelden.

Still opp på lørdag. Det hadde vært virkelig koselig å treffe dere. :o)

Gå inn på www.fub.no og finn mer informasjon.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57038-takk-til-dere-der-ute/#findComment-238809
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...