Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For et år siden på fredag så fikk jeg ei nydelig jente ved hjelp av hastekeisersnitt. Grunnen til dette var vannavgang en tirsdagskveld og fikk antibiotika 1 døgn etter for å holde unna infekskjoner - dette var kanskje noe sent i mitt tilfelle for jeg fikk høy feber på natta og da ble hastekeisersnitt (infeskjon i fostervannet)!

Det jeg lurer på er om dette kan skje igjen ved et nytt svangerskap (har tenkt å prøve igjen i sommer/høst å bli gravid). I tillegg hadde jeg veldig høy crp i etterkant men jeg merket ingenting selv. Flere kom da og klemte og undersøkte meg i forbindelse med dette. Tror jeg fikk Keflex tabletter, også etter jeg ble utskrevet - hva skyldtes dette tro? Jeg regner med at jeg kan føde vaginalt ettersom det ble et såkalt bikinisnitt - vil jeg da bli regnet som førstegangsfødende også ved en evt. vaginal fødsel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57098-kan-det-skje-igjen-trine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hva som var årsaken til din infeksjon er ikke så godt å si, men det står helt sikkert skrevet i din journal. Hvis du ønsker det, bør du få din fastlege til å innhente opplysninger fra sykehuset der du fødte. At du hadde høy crp tyder på at du hadde en kraftig bakteriell infeksjon som sansynligvis kom fra skjeden din. Keflex er en type antibiotika som kan være svært bra i forhold til en del infeksjoner. Regner med at barnet ditt ikke ble smittet av infeksjonen, og det var bra. Det er ingen grunn til at dette skulle gjenta seg i et neste svangerskap hvis det ikke skulle vise seg at du har oppvekst av streptokokker i vagina, noe som kan ha vært årsaken til din forrige infeksjon. I såfall går det an å forebygge infeksjon hvis fødselen også denne gangen skulle starte med vannavgang.

Det skulle normalt ikke være noe i veien for at du skal kunne føde vaginalt neste gang. I så måte vil du være som en førstegangsfødende i.o.m. at du ennå ikke har hatt rier og det heller ikke har kommet noe barn gjennom fødselskanalen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...