Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har alltid hatt lett for infeksjoner og slikt i underlivet,,, (litt allergisk)

For 2 år siden aborterte jeg, mens jeg var i utlandet. Kontaktet sykehus da jeg kom hjem 4 dager etter for utskrapning. Men hadde da fått livmorbetennelse, og blødde fortsatt mye. Legen ville dermed vente, og ga meg medisiner for å stoppe blødningene, og for å bli kvitt betennelsen.. Ny sjekk etter 14 dager - samme resultat : sendt hjem med flere piller. 1 mnd etter var min privatlege passe F så han kontaktet overlegen på sykehuset, og jeg fikk utskrapning samme dagen. Tok en penselin kur, og reiste ut på jobb igjen uten å få sjekket om alt var bra. (jobbet til sjøs).

Etter 6 uker kom jeg hjem igjen... Veldig redusert. Kjentes som jeg hadde løpt maraton...... Trodde dette kom over at jeg var deprimert siden samboeren min hadde død.....

Men da jeg til slutt var så slapp at jeg nesten ikke orket å gå i trapper, og sov mesteparten av døgnet dro jeg til legen igjen... Betennelsen var selvfølgelig der. Flere kurer fulgte, til jeg var "sykdomsfri" 6 mnd etter aborten...

Men problemene ble ikke borte med det. Fikk flere betennelser i etterkant (kanskje fordi kroppen var så nedkjørt at den var veldig mottagelig?) ikke vet jeg, jeg er ikke lege *s*

Har nå vært hos en ny underlivsspesialist, og han sa at den ene eggstokken min hadde fått sammenvoksninger.. Annenhver måned går det sånn OK.. den neste er jeg MYE slappere, uvel og oppblåst i magen mange uker før mensen endelig løsner. Og når den løsner, er det som det lille som er igjen av energi blir borte...

Prøvd å få forklaring av spesialisten, om HVA jeg kan gjøre for å bli helt bra igjen. Det eneste han kan svare meg, er at det PLEIER å hjelp om man føder???? Ønsker ikke flere barn, og håper det finnes andre muligheter for meg enn det.

Har hørt rykter om at man kan "blåse" ut eggstokken, så sammenvoksningene blir "mindre"....

Venter ingen enkel løsning, men ville sette pris om du hadde noen tips om hvordan jeg skal gripe dette an.

Sex har alltid vært min favoritt-hobby.. Nå har jeg ikke hatt sex på 5 mnd, og bare prate om sex byr meg imot.........

Kanskje depresjoner er en del av problemet, men jeg VET det ikke er alt. Lykkepillen vil jeg ikke ta. Jeg hater piller.

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57121-livet-er-et-slit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det lyder litt rart det med at du hadde betennelse i så mange måneder. Jeg vet ikke hvilke funn legene har gjort (ultralyd og blodprøver), så jeg har ikke mulighet for å stille diagnose. Ved uklare og langvarige smertetilstander vil man ofte anbefale laparoskopi (kikkhullsoperasjon) hvor man ser inn i magen (under full bedøvelse) . Vær oppmerksom på at depresjon kan gi underlivssmerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57121-livet-er-et-slit/#findComment-243983
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...